Nuon lanceert Waardeerkaart
- Bureaus
- 23 okt 2018 @ 12:10
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - ActivatieCommercialsCampagnes
- 23 okt 2018 @ 12:10
- Redactie Bureaus
In de vijfde campagne binnen de merkpositionering ‘Luisteren geeft energie’ bouwt Nuon verder op het thema ‘waarderen’. In deze 'Ome Jan'-commercial beloont Nuon blijvende klanten met korting op hun energierekening. Met het oog op de wintermaanden introduceert het bedrijf de Waardeerkaart.
Friso Westenberg, head of Brand & Marketing Communication van Nuon: ‘Wie heeft nou geen “Ome Jan” in zijn vriendenkring? Lange relaties blijven niet zomaar bestaan, daar moet je iets voor blijven doen. En omdat oprechte waardering uitspreken niet altijd makkelijk is, willen we mensen hiermee helpen met de Nuon Waardeerkaart. Juist omdat luisteren zo belangrijk is.’
Op Waardeerkaart.nuon.nl kunnen klanten hun persoonlijke waardeerboodschap inspreken voor iemand. Vervolgens wordt de ontvanger verrast met een fysieke of digitale geluidskaart en een persoonlijke waardering. Ook niet-klanten kunnen een digitale Waardeerkaart versturen.
Emotionele waardering
Gijsbregt Vijn, directeur van het verantwoordelijke bureau Lemon Scented Tea: ‘Door te luisteren begrijpen we dat iedereen beter wordt van waardering. Maar je waardering face-to-face uitspreken is niet altijd even makkelijk. Daarnaast weten we dat geluid alleen emotioneel enorm bij iemand binnenkomt. Omdat er geen afleiding van beeld, kleur en beweging is, focust je lichaam zich alleen op het geluid. Deze inzichten hebben geleid tot de Waardeerkaart’
De Waardeerkaart-campagne loopt op televisie, radio en social media en wordt ondersteund door de Waardeercampagne waarin ‘Ome Jan’ de hoofdrol speelt.
Credits
Klant: Nuon
Bureaus: Lemon Scented Tea, iProspect, Towel, UM
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

