Teads Netherlands start met Vice en Hearst

Teads Netherlands start met Vice en Hearst
  • Bureaus
  • 18 apr 2019 @ 00:19
  • Link
  • Jeroen Mirck
    Jeroen Mirck

    Redacteur
    MarketingTribune
  • Online advertisingContentReclameMedia

Teads is gestart in Nederland, met Fabio Corona aan het roer. Het online advertentieplatform heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met Hearst en Vice op het gebied van in-read advertising-technologie.

In Nederland is Teads nog relatief onbekend, maar in andere landen heeft het bedrijf al succes met het aanbieden van advertentievormen (met name display en video) die binnen de content-omgeving worden getoond. Teads claimt een ‘best in class experience voor zowel lezers als publishers’ door ‘engaging reclame-formaten die de consumptie van content niet onderbreken’.

De Nederlandse leiding komt in handen van Fabio Corona (foto), die al acht jaar voor Teads werkt als SVP Global Operations. Hij gaat bouwen aan relaties met lokale uitgevers, mediabureaus en adverteerders. Michiel van Turnhout wordt de commercieel directeur. Hij werkt alweer zeventien jar in de mediawereld, onder meer voor partijen als Sanoma en Exponential.

Innovatief techplatform

Teads groeit. Zo werden afgelopen jaar mondiale partnerships gesloten met BBC, The Economist and Vice Media – plus een EEA-deal met The Guardian. Het techplatform voor advertising van Teads bereikt elke maand inmiddels meer dan 1,5 miljard mensen wereldwijd. De online reclame onderscheidt zich door creativiteit, technische innovaties en AI-driven optimisatie.

Fabio Corona, managing director van Teads Netherlands: ‘We are hugely excited to be officially launching in the Netherlands. It is a great hub for both technology and creativity, with local brands and agencies leading the way in Europe with their digital strategies. Teads is a perfect fit in this ecosystem and the response to our launch has already been brilliant. We are looking forward to showing what The Global Media Platform can deliver for businesses across the region.’

Engaging formats

Luc van Os, CEO van Hearst Magazines Netherlands: ‘The focus for 2019 is to expand Hearsts’ brands 360-degree media approach in order to flourish and thrive as a digital business, with and for advertisers. We choose to work with preferred partners that fit our brands in terms of quality and creativity, Teads is the perfect partner for the growth we are aiming for.’

Michiel van Turnhout, commercial director van Teads in Nederland: ‘Our strength is delivering the most engaging formats within the most premium environments. Viewability standards are a baseline measure; clients know their ads must not just be viewable but actually grab the viewer’s attention in order to deliver results. Teads Studio means we can advise at a creative level as to what will best delight the users whilst ensuring that we hit the client’s KPIs. By doing so, we can create some incredible ads, embracing phone functionalities like scrolling or swiping, all the way through to dynamic creative optimisation and even in-browser AR. The ads can be delivered at scale through our publisher partners. It’s an incredible platform and I’m thrilled to be working with Fabio and the rest of the team.’



Jeroen Mirck

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken