The Freeforce stopt ermee

The Freeforce stopt ermee
  • Bureaus
  • 25 okt 2019 @ 11:51
  • 15430 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • ReclameCommunicatie

The Freeforce, een collectief van 180 freelancers in marketing en communicatie, gooit de handdoek in de ring. In december viert het platform zijn laatste kerstfeest. In een afscheidsbrief deelt The Freeforce de reden van het besluit.

The Freeforce werd in 2010 opgericht door een groepje freelance vrienden. Het idee: een platform waarop freelancers in marketing makkelijk opdrachtgevers konden vinden en andersom. 'We hadden een vliegende start. Maar er kwamen door de crisis steeds meer freelancers bij. We wilden geen mensen meer afwijzen. Zo gingen we van exclusief naar inclusief. Van klein gilde naar grote reclamecommunity voor vrije vogels’, zo verklaart The Freeforce in een afscheidsbrief.

Buffelaars

'We hebben keihard gewerkt, oplossingen bedacht en veranderingen doorgevoerd. Maar we kunnen er niet meer omheen. The Freeforce vraagt teveel van deze belangeloze buffelaars.'

In totaal zijn er 680 freelancers van The Freeforce lid geweest. Met daarnaast 7 verschillende besturen, 128 borrels, 96 events, 7 kerstdiners, 8 Cannes-festivals en 75 bestuursvergaderingen. In december viert The Freeforce zijn laatste kerstfeest. 

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 22 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events
  • ✔ Gratis tablet versie

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken