Arkin: BN'ers vertellen over psychische stoornis

  • Bureaus
  • 21 nov 2019 @ 11:44
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • MaatschappijCampagnesContent

Geestelijke gezondheidszorg-organisatie Arkin lanceert in samenwerking met Café Society, The Gardeners en 13 BN'ers een crossmediale campagne. Doel is om nieuwe GGZ-professionals te werven en het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen.

Arkin zoekt in de campagne geen gewone medewerkers, maar 'mensologen': GZ-professionals die de mens achter de stoornis zien. In de campagne vertellen 13 BN'ers openlijk over hun eigen stoornis. Zoals Wim Kieft over zijn zucht naar cocaïne en Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme. Op abri's en online banners komen bekende gezichten voorbij waarop hun psychische aandoening zichtbaar zijn. De campagne wordt verder uitgerold via een podcastserie, consumenten- en media activatie, PR en social media.

Podcast

Leonie Fotiadis, senior marketing- & communicatieadviseur bij Arkin, laat weten: 'Prachtig om 13 ambassadeurs en ervaringsdeskundigen op abri's en banners te zien die geloven in jouw missie. Maar met de podcasts laten we echt zien waar we voor staan, namelijk dat bij ons de mens belangrijker is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN'er en een behandelend specialist bij Arkin. Elke aflevering raakt.'Beluister de podcasts hier.

Mensoloog

Naast de campagne opent Arkin vandaag een nieuw recruitmentbureau genaamd Mensoloog. Hier kunnen potentiële werknemers hun loopbaankansen met recruiters bespreken, maar het biedt ook een plek voor mensen om op een laagdrempelige manier langs te komen als ze meer willen weten over de zorg die Arkin te bieden heeft. Meer informatie hier.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken