Arkin: BN'ers vertellen over psychische stoornis
- Bureaus
- 21 nov 2019 @ 11:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnesContent
- 21 nov 2019 @ 11:44
- Lucas Boon
Geestelijke gezondheidszorg-organisatie Arkin lanceert in samenwerking met Café Society, The Gardeners en 13 BN'ers een crossmediale campagne. Doel is om nieuwe GGZ-professionals te werven en het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen.
Arkin zoekt in de campagne geen gewone medewerkers, maar 'mensologen': GZ-professionals die de mens achter de stoornis zien. In de campagne vertellen 13 BN'ers openlijk over hun eigen stoornis. Zoals Wim Kieft over zijn zucht naar cocaïne en Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme. Op abri's en online banners komen bekende gezichten voorbij waarop hun psychische aandoening zichtbaar zijn. De campagne wordt verder uitgerold via een podcastserie, consumenten- en media activatie, PR en social media.
Podcast
Leonie Fotiadis, senior marketing- & communicatieadviseur bij Arkin, laat weten: 'Prachtig om 13 ambassadeurs en ervaringsdeskundigen op abri's en banners te zien die geloven in jouw missie. Maar met de podcasts laten we echt zien waar we voor staan, namelijk dat bij ons de mens belangrijker is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN'er en een behandelend specialist bij Arkin. Elke aflevering raakt.'Beluister de podcasts hier.
Mensoloog
Naast de campagne opent Arkin vandaag een nieuw recruitmentbureau genaamd Mensoloog. Hier kunnen potentiële werknemers hun loopbaankansen met recruiters bespreken, maar het biedt ook een plek voor mensen om op een laagdrempelige manier langs te komen als ze meer willen weten over de zorg die Arkin te bieden heeft. Meer informatie hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
- Nieuwe campagne Wingman Condoms... 27-11-2025
- Gardeners lanceert Impact hub voor... 27-11-2025
- WPP opent duurzame mediacampus in... 26-11-2025
- AI wekt stem Harry Mulisch tot leven26-11-2025
- Opvallers over festivalmarketing... 25-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

