Arkin: BN'ers vertellen over psychische stoornis
- Bureaus
- 21 nov 2019 @ 11:44
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - MaatschappijCampagnesContent
- 21 nov 2019 @ 11:44
- Lucas Boon
Geestelijke gezondheidszorg-organisatie Arkin lanceert in samenwerking met Café Society, The Gardeners en 13 BN'ers een crossmediale campagne. Doel is om nieuwe GGZ-professionals te werven en het stigma op psychische aandoeningen weg te nemen.
Arkin zoekt in de campagne geen gewone medewerkers, maar 'mensologen': GZ-professionals die de mens achter de stoornis zien. In de campagne vertellen 13 BN'ers openlijk over hun eigen stoornis. Zoals Wim Kieft over zijn zucht naar cocaïne en Filemon Wesselink die twijfelt over zijn diagnose autisme. Op abri's en online banners komen bekende gezichten voorbij waarop hun psychische aandoening zichtbaar zijn. De campagne wordt verder uitgerold via een podcastserie, consumenten- en media activatie, PR en social media.
Podcast
Leonie Fotiadis, senior marketing- & communicatieadviseur bij Arkin, laat weten: 'Prachtig om 13 ambassadeurs en ervaringsdeskundigen op abri's en banners te zien die geloven in jouw missie. Maar met de podcasts laten we echt zien waar we voor staan, namelijk dat bij ons de mens belangrijker is dan de stoornis. Het zijn bijzondere, intense gesprekken tussen de BN'er en een behandelend specialist bij Arkin. Elke aflevering raakt.'Beluister de podcasts hier.
Mensoloog
Naast de campagne opent Arkin vandaag een nieuw recruitmentbureau genaamd Mensoloog. Hier kunnen potentiële werknemers hun loopbaankansen met recruiters bespreken, maar het biedt ook een plek voor mensen om op een laagdrempelige manier langs te komen als ze meer willen weten over de zorg die Arkin te bieden heeft. Meer informatie hier.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

