Nieuw bureau Professional Outsiders zoekt naar reuring
- Bureaus
- 17 jan 2020 @ 12:30
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Nieuwkomers
- 17 jan 2020 @ 12:30
- Lucas Boon
Creatief Herbert van Hoogdalem gaat het nog één keer doen, maar wel parttime. Hij start samen met zijn partner Sanne Witkamp het nieuwe bureau Professional Outsiders.
'In het door droeve middelmatigheid getergde en door data gegijzelde grijze bedrijfsleven mag wel weer wat reuring. Wat vuur. Wat begeisterung. En vooral: wat creativiteit terug - zo is te lezen op de gisteren gelanceerde website van Professional Outsiders.
Sanne Witkamp.
Samen met zijn partner Sanne Witkamp, met wie hij zeven jaar samenwerkte op ad-hoc basis, heeft Van Hoogdalem besloten nog één keer een bureau op te zetten. Maar wel voor slechts twee dagen per week, hij heeft immers nog meer te doen. En het moet vooral niet op werken gaan lijken. 'Ik word volgende maand 50, dus ik weet inmiddels prima wat ik wel en wat ik niet meer wil - en hoe dat dan zou moeten. Het is geen geheim dat ik een grote aversie heb tegen 'het vak' of de oppervlakkigheid ervan. Maarja, ik word dagelijks gebeld of ik nog beschikbaar ben. Het leek me zonde om dat allemaal te laten lopen, maar ik wil het alleen nog doen op mijn voorwaarden.'
Huisregels
Die voorwaarden staan duidelijk omschreven op de website, onder de zogenoemde huisregels. Zo worden vergaderingen en brainstorms zoveel mogelijk gemeden, gooit het duo graag de knuppel in het hoenderhok en wordt er niet gepitched. Witkamp vult aan: 'Die zucht naar efficiëntie, naar de essentie, vertaalt zich ook in de drie proposities die we aanbieden. Hit & Run voor snelle en simpele interventies. Devil's Advocate waarmee we second opinions binnen de consultancywereld introduceren. Shift Happens, een strategy & identitytraject dat desnoods is op te knippen in vier losse modulen. We richten ons alleen op strategie en creatie, voor executie hoef je bij ons niet aan te kloppen.'
Professional Outsiders werkt vanuit Bulb Spaces in Heemstede en is al aan de slag voor 'een groot whiskeymerk' en 'een grote software-ontwikkelaar.'
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Zwitserleven en Selmore lanceren een nieuw Zwitserleven-gevoel
- De marketingtransfers van week 10, 2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen: markt voor 'good food'...
- Voorjaarscampagne Hornbach zet lentegevoel centraal
- Gouden Loeki naar Hema en Hotel LAmour
- Praxis: ‘Van Grijs naar Groen’ is beter voor de kinderen
Laatste Nieuws
- [branded content] Mediahuis x Bever... 19-03-2024
- Albert Heijn, Praxis en Kruidvat elk... 18-03-2024
- Woedend wint Samsung Climate... 15-03-2024
- [interview] Merkexpert Van Leeuwen:... 15-03-2024
- De marketingtransfers van week 11,... 15-03-2024
- Knorr zet groenten bovenaan in-game... 15-03-2024
MarketingTribune Events
- 19mrt 2024
Branded Content Event
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing