Hibou aan de slag voor 4 nieuwe opdrachtgevers
- Bureaus
- 13 feb 2020 @ 08:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - KlantenPR
- 13 feb 2020 @ 08:29
- Redactie Bureaus
PR-bureau Hibou in Amsterdam maakt in korte tijd 'reuzensprongen'. Het bureau heeft de afgelopen maanden opdrachtgevers Afas Software, Volkswagen, XS4ALL en Van Bruggen Adviesgroep binnengehaald.
Reden voor deze groei is volgens oprichter Matthijs Rutten een datagedreven visie op PR, social media-campagnes en influencerstrategieën. Het medialandschap is ingrijpend veranderd, stelt hij. 'We hebben echt te maken met een overkill aan content. Doelgroepen krijgen absurd veel informatie te werken. Wij hebben de sleutel gevonden om als organisatie, ondanks deze overkill, toch te blijven opvallen.' Als joint venture van marktonderzoeksbureau MWM2 verzamelt, plot en analyseert Hibou informatie. Rutten: 'Vervolgens herkennen de analisten patronen, rends en onderbelichte invalshoeken. Die inzichten zijn voor ons het instrument en de brandstof om tot beïnvloeding te komen.'
Hibou bestaat sinds anderhalf jaar en heeft zeven (fte) werknemers in dienst. Over de nieuwe opdrachtgevers zegt Rutten: 'Ik ben fier en trots dat we nu alweer vier mooie namen mogen toevoegen aan ons lijstje. Voor ieder merk gaan we het net even anders doen.' Voor Volkswagen gaat Hibou aan de slag om influencers met behulp van data te selecteren en te laten renderen en bij XS4ALL gaat het bureau op strategisch niveau meedenken over de integrale communicatiestrategie. Voor Van Bruggen Adviesgroep en Afas Software gaat Hibou aan de slag met 'de meer traditionele PR'.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Alpaca’s stelen de show in nieuwe Allianz-campagne
- PwC lanceert nieuwe merkidentiteit en campagne
- Volkswagen kiest voor DC social: 'Van automerk naar love brand'
- EY zet in nieuwe campagne menselijke kant leiderschap centraal
- Branded content zonder verhaal is gewoon ruis
- Branded content werkt pas echt als het hoofd én hart raakt
Laatste Nieuws
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
- Ici Paris XL kiest aidem agency als... 30-04-2025
- Hoofdrol voor bouwstenen in nieuwe... 30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management