Hibou aan de slag voor 4 nieuwe opdrachtgevers
- Bureaus
- 13 feb 2020 @ 08:29
- Link
-
Redactie Bureaus
Redactie
MarketingTribune - KlantenPR
- 13 feb 2020 @ 08:29
- Redactie Bureaus
PR-bureau Hibou in Amsterdam maakt in korte tijd 'reuzensprongen'. Het bureau heeft de afgelopen maanden opdrachtgevers Afas Software, Volkswagen, XS4ALL en Van Bruggen Adviesgroep binnengehaald.
Reden voor deze groei is volgens oprichter Matthijs Rutten een datagedreven visie op PR, social media-campagnes en influencerstrategieën. Het medialandschap is ingrijpend veranderd, stelt hij. 'We hebben echt te maken met een overkill aan content. Doelgroepen krijgen absurd veel informatie te werken. Wij hebben de sleutel gevonden om als organisatie, ondanks deze overkill, toch te blijven opvallen.' Als joint venture van marktonderzoeksbureau MWM2 verzamelt, plot en analyseert Hibou informatie. Rutten: 'Vervolgens herkennen de analisten patronen, rends en onderbelichte invalshoeken. Die inzichten zijn voor ons het instrument en de brandstof om tot beïnvloeding te komen.'
Hibou bestaat sinds anderhalf jaar en heeft zeven (fte) werknemers in dienst. Over de nieuwe opdrachtgevers zegt Rutten: 'Ik ben fier en trots dat we nu alweer vier mooie namen mogen toevoegen aan ons lijstje. Voor ieder merk gaan we het net even anders doen.' Voor Volkswagen gaat Hibou aan de slag om influencers met behulp van data te selecteren en te laten renderen en bij XS4ALL gaat het bureau op strategisch niveau meedenken over de integrale communicatiestrategie. Voor Van Bruggen Adviesgroep en Afas Software gaat Hibou aan de slag met 'de meer traditionele PR'.
-
Redactie Bureaus
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/bureaus/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Reckitt kiest WPP Media voor... 07-11-2025
- DA kiest Zuiver Group als nieuwe... 07-11-2025
- Rijksoverheid lanceert campagne Man,... 05-11-2025
- War Child toont veerkracht in nieuwe... 05-11-2025
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

