Jumbo: de zomer begint vandaag
- Bureaus
- 19 mei 2020 @ 11:08
- Link
-
Lucas Boon
redacteur
BBP Media - MarketingTribune - RetailCampagnes
- 19 mei 2020 @ 11:08
- Lucas Boon
Supermarktketen Jumbo lanceert vandaag zijn zomercampagne. 'Hoe de zomer ook gaat lopen, de kans is groot dat we dit jaar vakantie dichtbij huis vieren.' Vanuit dat inzicht ontwikkelde reclamebureau Alfred de afgelopen twee weken de campagne.
De campagne heeft een positieve insteek: we maken er samen een mooie zomer van, zo luidt het parool.
'In principe viert de Jumbo-familie dit jaar vakantie in de eigen achtertuin', zo legt Aad Kuijper, associate creative director bij Alfred, uit. 'Vanuit de eigen caravan. Die caravan wordt deze hele zomer het episch centrum. Voor een eindeloze BBQ-avond met het gezin, voor een snelle zomerse salademaaltijd, maar ook voor een frisse fruitsalade of ijskoud biertje. De muziek van Wim Sonneveld benadrukt het optimistische gevoel van 'het wordt zo'n ouderwets leuke Hollandse zomer'. Zo'n zomer waar we allemaal van genieten.'
Edward van de Ridder, head of strategy bij Alfred, voegt toe: 'Met de caravan hebben we bovendien een superflexibel concept. Zelfs als we er toch weer op uit mogen, dan haak je 'm zo achter de wagen. Bij de shoot is dan ook met allerlei scenario's rekening gehouden. En we voegen gedurende de zomer steeds nieuwe lagen toe, waaronder een zomeractivatie. Wat blijft is de boodschap: met een beetje hulp van Jumbo tover je jouw tuin of balkon zo om tot een heerlijk zomerse vakantiebestemming.'
De campagne bestaat naast een tv-commercial (zie onder) uit online video, radiocommercials en social advertising.
-
Lucas Boon
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
- Tatoma start Agency Circle: AI als... 27-10-2025
- Vodafone verlengt levensduur... 24-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

