OnePlus kiest FCB Amsterdam

OnePlus kiest FCB Amsterdam
  • Bureaus
  • 30 okt 2020 @ 11:47
  • 23585 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Klanten

FCB Amsterdam heeft de internationale pitch van smartphonemerk OnePlus gewonnen. Het bureau wordt verantwoordelijk voor alle communicatie van OnePlus in Nederland en België. Eerste wapenfeit is de 'Art Heist'-campagne ter promotie van de OnePlus Nord.

De campagne betreft een 'intensieve klopjacht' op Instagram. De Belgische designer Vexx toverde vier One Plus-toestellen om tot vier kunstwerken, maar deze werden door fictieve dieven uit de One Plus-kluis gestolen. De 'community' van Vexx en One Plus werd op Instagram uitgedaagd deze weer terug te vinden. Wie één van de vier kunstwerken kon vinden, mocht 'm houden.

De Art Heist is de eerste campagne van de hand van FCB Amsterdam. Het merk spreekt de ambitie uit om de nummer 1 smartphone voor de jongere generatie in Nederland en België te worden.

Erwin van der Valk, managing director van OnePlus Nederland, zegt: 'Vanaf het allereerst moment hebben de teams van OnePlus en FCB Amsterdam elkaar kunnen vinden in de zoektocht naar creatieve innovatie en de drang dit te vertalen in resultaatgerichte campagnes. Daarmee voelt OnePlus zich verzekert van een bureau dat in staat is om vanaf de eerste dag een bijdrage te leveren in de groei en activatie van het merk. En vanzelfsprekend is het dan heel geruststellend om te zien dat de resultaten niet uitblijven.'

Jos Vis, CEO van FCB Amsterdam, vult aan: 'OnePlus is een merk dat fantastisch past bij ons bureau. Vanaf het begin van de samenwerking blijkt dat ons beide mentaliteit een match is. OnePlus streeft haar ambities na met een power die ze bekrachtigen met de term: Never Settle. Onze FCB-lijfspreuk is Never Finished: we moeten ons altijd blijven ontwikkelen, het kan altijd beter. En dat is precies wat we samen gaan doen. Iedere campagne, iedere nieuwe telefoon, is een stepping-stone naar nog beter werk en nog slimmere producten.'



Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken