Bio Vakantieoord lanceert nieuwe huisstijl en commercial

  • Bureaus
  • 9 nov 2020 @ 12:07
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    hoofdredacteur
    MarketingTribune
  • Promotie

Met de nieuwe uitstraling wil het Bio Vakantieoord de aandacht van donateurs weer op zich vestigen. De stichting, die zich ruim 90 jaar inzet voor kwetsbare kinderen, heeft steun nodig om alle gehandicapte kinderen in Nederland een fijne gezinsvakantie aan te kunnen bieden.

Juist nu is het voor deze gezinnen belangrijk om er even tussenuit te kunnen om te ontspannen en weer op te laden.

Nieuwe logo ademt sfeer van vakantiepark uit

Het eigentijdse logo is geïnspireerd op de jaren ’50 bouw van het vakantiepark. De kleuren blauw, geel en rood van het logo zie je overal op het vakantiepark terug. Ook de vorm van de stalen raamkozijnen van de vakantiebungalows zijn gebruikt. Het logo is een bron van herkenning voor de vakantiegasten. Het ontwerp is toevertrouwd aan het bureau Postma Koeweiden Design, dat eerder de huisstijl van de inhuldiging van Koning Willem-Alexander verzorgde.

Commercial draait om de belevenis

De nieuwe commercial laat het vakantieplezier zien van vijf jonge gasten van het Bio Vakantieoord. Het aangepaste vakantiepark beschikt over alle noodzakelijke aanpassingen en hulpmiddelen om een zorgeloze vakantie te kunnen beleven met een meervoudig gehandicapt kind. Om dat mogelijk te maken is er veel geld nodig. Een ondeugende jongensstem roept de kijker op om te doneren via www.steunbio.nl. De commercial is gemaakt door het Amsterdamse bureau WEFILM.

Kom in actie voor gehandicapte kinderen

Van oudsher kan het Bio Vakantieoord, dat in 1927 is opgericht vanuit de Nederlandse Bioscoopbond, rekenen op collectes in de bioscopen. Maar als gevolg van de coronamaatregelen trekken de bioscopen momenteel nauwelijks bezoekers en loopt het goede doel veel steun mis. Woordvoerder Pieternel Suërs: ‘Op alle fronten zetten we de zeilen bij om vakanties mogelijk te maken voor gezinnen met gehandicapte kinderen, die het in deze coronatijd extra zwaar hebben. Zo moedigen we met ons ‘Kom in actie-platform’ mensen aan om met zelfbedachte acties geld voor de stichting op te halen. Dit weekend haalde gaming-Influencer Joost Bouhof donaties op met een 17-uur durende livestream op Twitch. Bouhof zamelde daarmee €5.500, - in voor Bio.’

Het Bio Vakantieoord helpt kinderen met een beperking en hun gezinnen te genieten van een ontspannen vakantie waar de handicap even niet leidend is. Een periode erop uitgaan is voor deze gezinnen zeer complex. Ze zijn immers altijd afhankelijk van de juiste zorg, hulpmiddelen en een



Sjaak Hoogkamer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken