Amber Alert strikt BN'ers voor nieuwe campagne

Amber Alert strikt BN'ers voor nieuwe campagne
  • Bureaus
  • 13 jan 2021 @ 11:18
  • 21189 x gelezen
  • Link
  • Lucas Boon
    Lucas Boon

    redacteur
    BBP Media - MarketingTribune
  • Campagnes

Amber Alert, het landelijke vermiste kinderalarm, lanceert vandaag een nieuwe campagne genaamd 'Ik zoek mee'. De samenwerking met bekende Nederlanders als Froukje de Both, Lucille Werner en Kim-Lian van der Meij moet de burger motiveren zich aan te melden voor de ontvangst van zogenoemde Amber-alerts.

De campagne, ontwikkeld in samenwerking met PR-bureau Lewis, wordt online en outdoor uitgerold, op reclameschermen, snelwegborden, pinautomaten en in bushokjes. Momenteel zoeken twaalf miljoen Nederlanders mee naar vermiste kinderen in levensgevaar, zo laat Amber Alert weten.

Kim-Lian van der Meij, zelf moeder, zegt: 'Een kind kwijtraken is de grootste nachtmerrie van een ouder. Door hoeveel ogen zou jij willen kunnen kijken als jouw kind vermist is? Ik steun deze campagne daarom met hart en ziel.'

Frank Hoen, medeoprichter van amber Alert, zegt: 'Wanneer het leven van een vermist kind in gevaar is, telt ieder paar ogen. We zijn daarom erg blij dat bekend Nederland zijn bereik wil inzetten om aandacht te besteden aan onze campagne. Samen zorgen we ervoor dat vermiste kinderen snel weer thuiskomen.'

Jaarlijks raken er in Nederland duizenden kinderen vermist. Wanneer het leven van een vermist kind op het spel staat, wordt het Amber Alert-systeem ingezet. Van meer dan duizend keer dat het systeem is ingezet, kende 94 procent een succesvolle afloop, aldus het kinderalarm.

Ga voor meer informatie naar amber.nl/ikzoekmee.

Lucas Boon

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune Events


  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken