Start-up maakt met inkoop- en verkoopplatform advertentiemarkt transparant en efficiënt
- 15 jun 2021 @ 14:05
- Ryan Baij
Start-up ‘Media Futures Market’ maakt bekend dat zij het eerste volledig transparante inkoop- en verkoopplatform van media ter wereld lanceren. Het doel van het platform is om vertrouwen, gemak en efficiëntie in het media-ecosysteem te brengen door adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar te laten handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs.
In de mediawereld zou het nieuwe systeem een oplossing kunnen zijn voor de vraag om transparantie bij in- en verkoop van media. De technologie maakt het mogelijk dat adverteerders vanuit één platform hun doelgroep bereiken met het inkopen van advertentieruimte bij aangesloten media-exploitanten. Oprichters Stijn Gimbrère en Jaap van Strien zijn overweldigd door de reacties die ze hebben ontvangen. Gimbrère: ‘Investeren in media op een transparante manier past bij 2021. Adverteerders willen terecht weten of ze niet te veel betalen voor hun mediacampagnes en hebben behoefte aan volledige controle over hun on- en offline mediaresultaten. Ons doel is om het vertrouwen in dat systeem terug te brengen door adverteerders en media-exploitanten samen te brengen op een platform zonder intermediairs. Dit maakt voor adverteerders het inkoopproces makkelijker, transparanter en efficiënter. Tegelijkertijd verlagen we voor media-exploitanten de overhead, vergroten we de vindbaarheid van hun advertentieproducten en zorgt het platform voor hogere opbrengsten.’
Ons doel is om het vertrouwen in dat systeem terug te brengen door adverteerders en media-exploitanten samen te brengen
Dat het vertrouwen groot is blijkt wel uit de investeerders en de Raad van Advies-leden die Media Futures Market aan zich gebonden heeft. Onder anderen Tim Geenen en Marco Aarnink zijn na de eerste investeringsronde aandeelhouder geworden en enkele bekende namen uit de Raad van Advies zijn: Marc Duijndam, Patrick Alders, Klaartje Kuypers, Ana Henriques en Remco Bos.
De bètaversie van het Media Futures Market-platform is getest door zeven media-exploitanten waaronder New Skool Media, Ocean Outdoor en Sports Exposure en een twintigtal adverteerders. Naar verwachting zal het Media Futures Market-platform medio september 2021 officieel live gaan.
Op de foto boven het artikel staan de oprichters Jaap van Strien (links) en Stijn Gimbrère (rechts).
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- De marketingtransfers van week 13,... 29-03-2024
- Landelijke preventiecampagne moet... 28-03-2024
- [branded content] Somnox wil... 28-03-2024
- Swinkels start campagne voor... 28-03-2024
- Glasnost volgt NewsLab op als pr... 28-03-2024
- Shortlist SAN New Kids on the Block... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing