Sneijder te paard opdat ook jij Koning Toto wordt
- Bureaus
- 30 aug 2021 @ 21:44
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CommercialsMarketingCreatie
- 30 aug 2021 @ 21:44
- Peter van Woensel Kooy
Wesley Sneijder blijft op zijn troon als Koning Toto. In de nieuwe campagne moedigt hij - te paard - Toto-spelers aan om koning te worden van hun vriendengroep. Bekijk hier de nieuwe film, net in première gegaan.
Dit nieuwe voetbalseizoen deelt Sneijder niet alleen zijn wedstrijdanalyses op tv, maar ook zijn Toto-tactieken met Nederland.
'Voetballiefhebbers staan te springen om samen weer voetbal te kunnen kijken. In huiskamers, stadions, kroegen én voetbalkantines; de sociale arena’s waar de echte Koning Toto’s heersen. Koning Sneijder deelt de tactieken achter zijn heerschappij zodat Toto-spelers in het nieuwe seizoen hun mannetje kunnen staan', stelt de Toto.
De campagne trapt af met een heroïsche film waarin Sneijder spelers, met een dikke knipoog, aanmoedigt om ook Koning Toto te worden. De komende periode gaat hij online en op social media zijn ludieke tactieken delen.
Sam Depoortere, Business Director Toto: 'Ook dit voetbalseizoen is de Toto-kroon voor Wesley Sneijder. Althans, dé voetbalautoriteit staat heel Nederland bij om tot koning of koningin Toto van een groep vrienden gekroond te worden. Deze nieuwe campagne is spectaculair, heldhaftig en tegelijkertijd kenmerkend voor Toto.'
Darre van Dijk, betrokken chief creative officer bij TBWA\Neboko, vertelt MarketingTribune: 'Deze versie van Koning Toto heeft weer een nieuwe twist. We gaan terug naar de middeleeuwen, Koning Toto is namelijk van alle tijden. Uiteraard ook nu met alle typerende ingrediënten uit de campagne.'
Oér-Hollands
Toto is naar eigen zeggen 'een oer-Hollandse en in Nederland de enige legale aanbieder van sportweddenschappen. Elke dag is er een groot aanbod van sportwedstrijden waarbij de speler een voorspelling kan plaatsen. Toto is één van de zeven spellen van Nederlandse Loterij. Jaarlijks geeft Nederlandse Loterij via NOC*NSF een groot deel van haar resultaat aan de Nederlandse sport. In 2020 ging het om een bedrag van 45,2 miljoen euro. Daarvan ging 3,5 miljoen euro naar de KNVB voor het Nederlandse amateurvoetbal. Bekijk de film in het venster hieronder.
Credits
Klant: Toto
Bureaus: TBWA\Neboko, Mindshare, Greenhouse Group en Men in Green
Link naar social post: klik hier
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Mindshare
- Schinkel
- NOC*NSF
- Wesley Sneijder
- TBWA\Neboko
- Greenhouse Group
- paard
- Toto
- troon
- Men in Green
- KNVB
- Koning Toto
- Sam Depoortere
- Darre
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Zonnebankmaker JK Group lanceert... 02-05-2025
- Goud voor 'Stukje van mij' van KPN... 02-05-2025
- Monks zijn wereldwijd B Corp... 01-05-2025
- Museumkaart kiest Act Agency voor... 01-05-2025
- Vinted viert tweedehands met 'New... 30-04-2025
- AI brengt James Parkinson tot leven30-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management