World Animal Protection start campagne om kangoeroe te redden
- 25 okt 2021 @ 09:50
- Ryan Baij
Dierenbeschermingsorganisatie World Animal Protection is zondag, op World Kangaroo Day, de campagne gestart om winkels te overtuigen te stoppen met de verkoop van kangoeroeproducten.
Het gaat om de producten voetbalschoenen, schaatsen, hoeden en huisdiervoer waar wilde kangoeroes uit Australië in zijn verwerkt. World Animal Protection wil met de campagne Stop the Skippy Sale dat de retailers wakker worden geschud, omdat het volgens hen de grootste commerciële slachting van op het land levende wilde zoogdieren.
Een deel van de campagne richt zich ook op bol.com. Sanne Kuijpers, Campagnemanager wilde dieren bij World Animal Protection Nederland: ‘Webwinkel Bol.com verkoopt op grote schaal producten waar wilde kangoeroes voor zijn afgeschoten in Australië. De kangoeroejacht is enorm wreed. Door kangoeroeproducten te verkopen, draag je hieraan bij. Het Nederlandse aandeel in deze keten is groot. We roepen daarom Nederlandse bedrijven, bol.com voorop, op hiermee te stoppen.’
-
Ryan Baij
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
- Schoonenberg kiest voor intieme... 01-12-2025
- De succesformule achter Nederlands... 01-12-2025
- Dentsu Lab Amsterdam focust op... 28-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

