Kerstcampagne Artsen zonder Grenzen: geef een symbolisch kerstpakket
- Bureaus
- 7 dec 2021 @ 08:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Kerst
- 7 dec 2021 @ 08:55
- Michiel van Zaane
De jaarlijkse kerstcampagne van Artsen zonder Grenzen gaat vandaag van start. Nederlanders kunnen symbolisch een kerstpakket vullen. Met elke gift worden levens gered van mensen in medische nood.
Door de coronapandemie, rampen en conflicten is op veel plekken in de wereld dringend medische zorg nodig. Zorg voor mensen die in kampen leven op de Griekse eilanden, op straat slapen in een rampgebied zoals in Haïti of ondervoed zijn in Afghanistan. Al 50 jaar biedt Artsen zonder Grenzen medische hulp aan mensen in nood.
De kerstpakkettencampagne loopt al ruim 10 jaar en genereert traditiegetrouw een enorme respons. Door het succes onder de vaste achterban is besloten om de doelgroep van de campagne uit te breiden. Op deze manier kunnen alle mensen in Nederland, vanuit de kerstgedachte, bijdragen aan noodhulp overal ter wereld. Via artsenzondergrenzen.nl kunnen bezoekers zelf hun kerstpakket samenstellen door hulpgoederen te kiezen. Uit representatief onderzoek in opdracht van de organisatie blijkt dat een op de vijf mensen in Nederland meer doneert rondom de feestdagen omdat zij dan stilstaan bij anderen die het minder hebben.*
De campagne
De campagne ‘Geef een kerstpakket dat levens redt’ wordt aangejaagd met advertenties en advertorials in print media. In online media (nieuwssites) en social media worden bannering en video ingezet. Het campagnebeeld is ontworpen door creatief bureau G2K. In de visuals staat de helpende hand letterlijk centraal.
Een kerstpakket met hulpgoederen kan bestaan uit:
• schoon drinkwater (5 euro)
• een bevallingskit (10 euro) voor een veilige bevalling van moeder en kind in bijvoorbeeld Afghanistan.
• vaccins (15 euro) om 60 kinderen in te enten tegen mazelen.
• speciale voeding (25 euro) om een ondervoed kind te laten aansterken (bijvoorbeeld in Madagaskar).
• muskietennet (50 euro) voor 20 netten om mensen tegen malaria te beschermen.
* Het onderzoek werd in november 2021 uitgevoerd door Direct Research, in opdracht van Artsen zonder Grenzen. Voor dit onderzoek zijn 1041 mensen ondervraagd in de periode 18 – 22 november, met een man-vrouw verdeling van 50 procent. Nederland is representatief gewogen naar geslacht, leeftijd en opleiding.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Volkswagen en TeamNL lanceren campagne ‘Hey, is dat niet?!’
- Centraal Beheer start campagne om bewustzijn over pensioen te...
- Wegenwacht richt pijlen op jongere doelgroep
- VGZ zet met nieuwe campagne aan tot denken
- Nieuwe merkcampagne BPD: luisteren bouwt buurten
- Closed on Monday kiest Sheltersuit na pitchtraject
Laatste Nieuws
- ANWB Private Lease en Marktplaats... 21-11-2025
- Van Geloven kiest Joe Public als... 21-11-2025
- OK Creative Agency lanceert... 21-11-2025
- Herpositionering versterkt rol WTC... 21-11-2025
- The Social Hub kiest voor UM20-11-2025
- FMI rebrandt naar Sour Supplier19-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

