Kerstcampagne Artsen zonder Grenzen: geef een symbolisch kerstpakket
- Bureaus
- 7 dec 2021 @ 08:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Kerst
- 7 dec 2021 @ 08:55
- Michiel van Zaane
De jaarlijkse kerstcampagne van Artsen zonder Grenzen gaat vandaag van start. Nederlanders kunnen symbolisch een kerstpakket vullen. Met elke gift worden levens gered van mensen in medische nood.
Door de coronapandemie, rampen en conflicten is op veel plekken in de wereld dringend medische zorg nodig. Zorg voor mensen die in kampen leven op de Griekse eilanden, op straat slapen in een rampgebied zoals in Haïti of ondervoed zijn in Afghanistan. Al 50 jaar biedt Artsen zonder Grenzen medische hulp aan mensen in nood.
De kerstpakkettencampagne loopt al ruim 10 jaar en genereert traditiegetrouw een enorme respons. Door het succes onder de vaste achterban is besloten om de doelgroep van de campagne uit te breiden. Op deze manier kunnen alle mensen in Nederland, vanuit de kerstgedachte, bijdragen aan noodhulp overal ter wereld. Via artsenzondergrenzen.nl kunnen bezoekers zelf hun kerstpakket samenstellen door hulpgoederen te kiezen. Uit representatief onderzoek in opdracht van de organisatie blijkt dat een op de vijf mensen in Nederland meer doneert rondom de feestdagen omdat zij dan stilstaan bij anderen die het minder hebben.*
De campagne
De campagne ‘Geef een kerstpakket dat levens redt’ wordt aangejaagd met advertenties en advertorials in print media. In online media (nieuwssites) en social media worden bannering en video ingezet. Het campagnebeeld is ontworpen door creatief bureau G2K. In de visuals staat de helpende hand letterlijk centraal.
Een kerstpakket met hulpgoederen kan bestaan uit:
• schoon drinkwater (5 euro)
• een bevallingskit (10 euro) voor een veilige bevalling van moeder en kind in bijvoorbeeld Afghanistan.
• vaccins (15 euro) om 60 kinderen in te enten tegen mazelen.
• speciale voeding (25 euro) om een ondervoed kind te laten aansterken (bijvoorbeeld in Madagaskar).
• muskietennet (50 euro) voor 20 netten om mensen tegen malaria te beschermen.
* Het onderzoek werd in november 2021 uitgevoerd door Direct Research, in opdracht van Artsen zonder Grenzen. Voor dit onderzoek zijn 1041 mensen ondervraagd in de periode 18 – 22 november, met een man-vrouw verdeling van 50 procent. Nederland is representatief gewogen naar geslacht, leeftijd en opleiding.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Ruikt ‘t naar McDonald’s? Dat is hun nieuwe billboard
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Odido Business wil met B2B-campagne grote én kleine...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
Laatste Nieuws
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
- Foodafdeling Hema krijgt... 18-04-2024
- Nederlandse handelsmissie aan de bar... 17-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing