Staatsloterij: koekoek Fritsie opvolger Frummel
- Bureaus
- 10 dec 2021 @ 19:15
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Kerst
- 10 dec 2021 @ 19:15
- Sjaak Hoogkamer
Koekoek Fritsie is de nieuwe held in de campagne van Staatsloterij rond de Oudejaarstrekking 2021. De reclamefilm beleeft vanavond zijn première op televisie. De muziek in de tvc is een co-productie van de Nederlandse band HAEVN en de Britse zangeres en wereldster Birdy.
In de afgelopen jaren wist Staatsloterij de harten van het Nederlandse publiek al te veroveren met een reeks aansprekende eindejaarscommercials, met achtereenvolgens het hondje Frekkel (2018), het egeltje Freddie (2019) en het katje Frummel (2020) in de hoofdrol. Deze tv-commercials zijn drie jaar op rij bekroond met een Gouden Loeki.
‘De Oudejaarstrekking van Staatsloterij is een mooie traditie die niet meer uit de decembermaand is weg te denken. Het is de gezelligste tijd van het jaar waarin we samen zijn met iedereen die we liefhebben en waarbij we oog hebben voor de ander. Het delen van liefde en geluk is niet in geld uit te drukken en dat is het gevoel dat we bij Nederlanders willen raken,’ aldus Michael Kastelijns, Business Director van Staatsloterij.
Het delen van liefde en geluk is niet in geld uit te drukken en dat is het gevoel dat we bij Nederlanders willen raken
‘Vanuit hetzelfde big idea als voorgaande jaren, is het met zijn allen weer gelukt om er een verrassende nieuwe creatieve invulling aan te geven,’ zegt Patritia Pahladsingh, Managing Director van TBWA\Neboko.
Darre van Dijk, Chief Creative Officer bij TBWA\Neboko vult aan: ‘We zijn ditmaal een stap verder gegaan en hebben gekozen voor een bijna Disney-achtige aanpak, prachtig vastgelegd door topregisseur Martin Werner waarin een koekoeksklokvogel een levend wezentje is. Voor het eerst hebben we de muziek expliciet een vertellende rol gegeven. Het nummer ‘Open Hearts’ versterkt de storytelling. De lat lag hoog, zodoende werd er ook samengewerkt met de Britse topproducer Francis Anthony ‘Eg’ White. Eg White werkte eerder al voor internationale artiesten als Adele en James Morrison. Het nummer past qua sfeer en gevoel perfect bij deze tijd van het jaar.’
In de commercial, getiteld ‘Deel je geluk’, zien we een oude man die net een Oudejaarslot heeft gekocht. Thuis, in de woonkamer, slaat de klok aan de muur en een koekoekje komt naar buiten.
De man laat zijn Oudejaarslot zien, maar de ogen van de koekoek staan droevig. De man besluit om er alles aan te doen om zijn koekoekje weer gelukkig te maken.
Na een lange omzwerving in de stad komt hij in een cafeetje. Als het 18.00 uur is, klinkt er vrouwelijk ge-koekoek uit een klok achter de toog. Fritsie steekt zijn kopje naar buiten en leeft helemaal op. De serveerster ziet het gebeuren, haalt haar klok van de muur en geeft het aan de man: Ik geloof dat deze twee bij elkaar horen. Op tafel laat hij zijn Oudejaarslot achter voor de serveerster, die blij verrast is door het geluk dat met haar is gedeeld.
De commercial wordt op 10 december om 19.30 uur gelanceerd op alle tv-zenders. Vervolgens wordt de campagne tussen 10 en 31 december omnichannel uitgerold naar social media, online, radio, out of home en in de retailkanalen waar Oudejaarsloten worden verkocht.
Credits
Verantwoordelijk bij Staatsloterij: Arno de Jong, Michael Kastelijns, Femke Vermeulen, Paul Braat
Bureau: TBWA\Neboko
Regie: Martin Werner, Czar
Postproductie: BaconX
Mediabureau: Mindshare.Greenhouse
Social Media: \Socioboko
Online doorvertaling: Men in Green
Shopper Marketing: Brompton Road
PR: NewsLab
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- CoolBest klieft fruit doormidden in ijskoude wereld
- Longlist SAN Next Merkenbouwer 2022 bekend; 15 genomineerden
- Dentsu Creative breidt social team uit
- Nieuwe koers Museum Rembrandthuis
- M2Media en Online Company lanceren geïntegreerd bureau M2|OC
- SAN nominaties: Bavaria, TBWA, Fama Volat en Fitzroy grote...
Laatste Nieuws
- Heineken lanceert eerste campagne... 24-03-2023
- Adidas presenteert The Ridiculous Run23-03-2023
- LVTPR wordt Charly PR23-03-2023
- PR-bureau Lunhar opent deuren in... 23-03-2023
- Olivier Koning vertrekt bij Being... 23-03-2023
- Seepje kiest voor Higuita en... 23-03-2023
MarketingTribune Events
- 16mei 2023
Branded Content Event
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day