Finale internationale uitslag Cannes Lions bekend

Finale internationale uitslag Cannes Lions bekend
  • Bureaus
  • 27 jun 2022 @ 11:55
  • 23066 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • AwardMarketingcommunicatieCannes

In de finale Awards Show van het Cannes Lions International Festival of Creativity werden de laatste deelprijzen uitgereikt. Ook zijn de hoofdprijzen zoals Creative Marketer 2022, Merk van het Jaar (Burger King, Vice en Apple) en Netwerk van het Jaar onthuld. Hier de volledige uitslag.

Simon Cook, ceo van de Cannes Lions organisatie blikt met een goed gevoel terug op de afgelopen festivalweek en op de winnaars: 'Cannes Lions is een wereldwijd platform en het was een ongelooflijke week, waarin de wereldwijde creatieve gemeenschap opnieuw herenigd werd in Cannes. Onze community kwam van over de hele wereld en uit alle hoeken van de industrie samen om vooruitgang te stimuleren door middel van creativiteit, in het beklang van het bedrijfsleven, de planeet en de samenleving in het algemeen. Ik wil iedereen feliciteren die heeft meegedaan, de shortlists heeft gehaald en een Leeuw heeft gewonnen, waarmee de maatstaf is gezet voor creatieve uitmuntendheid op het wereldtoneel.'

UITSLAGEN LAATSTE DAG CANNES 2022

In the Film Lions categorie vielen maar liefst twee Grands Prix.. De eerste voor ‘Super Human’, voor Channel 4 door bureau 4creative uit Londen. De tweede was voor ‘Escape from the Office’ van Apple door de combi Apple en Sunnyvale / Smuggler, Central LA.


De Sustainable Development Goals Lions Grand Prix ging naar‘The Missing Chapter’, voor P&G Whisper door Leo Burnett, Mumbai.


De Glazen Lion for Change Grand Prix ging naar ‘Data Tienda’ voor We Capital'door DDB México, Mexico City / DDB México, Ciudad de México. 


In de categorie Titanium Lions was de Grand Prix voor ‘Long Live The Prince’, namens Kiyan Prince Foundation, EA Sports, QPR, Match Attax, door Engine, London. 


The Cannes Lions Grand Prix For Good was voor ‘Save Ralph’, in opdracht van Humane Society International door The Humane Society Of The United States, Washington DC / Vespa Pictures, California.

Special awards announced: 

Creative Company of the Year (formerly Holding Company of the Year)  


1. WPP

2. Omnicom

3. Interpublic Group

 

Network of the Year


1. Ogilvy

2. FCB

3. DDB Worldwide

 

Independent Network of the Year


1. Serviceplan Group

2. GUT

3. Rethink

 

Agency of the Year


1. Dentsu Creative, Bangalore, India

2. We Believers, Brooklyn, USA

3. Publicis, Milan, Italy

 

Independent Agency of the Year


1. We Believers, Brooklyn, USA

2. Serviceplan, Munich, Germany

3. 4creative, London, United Kingdom

 

Palme d'Or


1. Smuggler, USA

2. Iconoclast, Germany

3. Somesuch, United Kingdom

4. Virtue Worldwide, USA

5. Zauberberg Productions GmbH, Germany

Creative Brand of the Year


1. Burger King

2. Vice

3. Apple

Regional Network of the Year


Regional Network of the Year - Asia Pacific


1. Dentsu

2. Ogilvy

3. Leo Burnett

 

Regional Network of the Year - EMEA


1. Publicis Worldwide

2. Ogilvy

3. BBDO Worldwide


Regional Network of the Year - Latin America

 

1. Ogilvy

2. DDB Worldwide

3. VMLY&R


Regional Network of the Year - North America


1. FCB

2. Leo Burnett

3. VMLY&R

 

Agency of the Year by Track


Agency of the Year - Classic


David, Madrid, Spain


Agency of the Year - Craft


Serviceplan Germany, Munich, Germany


Agency of the Year - Engagement


Africa, DDB, São Paulo, Brazil


Agency of the Year - Entertainment


VMLY&R, São Paulo, Brazil


Agency of the Year - Experience


Dentsu Creative, Bangalore, India


Agency of the Year - Good


DDB México, Ciudad de México, Mexico


Agency of the Year - Strategy


FCB Canada, Toronto, Canada

Independent Agency of the Year by track


Independent Agency of the Year - Classic


We Believers, Brooklyn, USA


Independent Agency of the Year - Craft

 

Serviceplan Germany, Munich, Germany


Independent Agency of the Year - Engagement


Jung von Matt Donau, Vienna, Austria


Independent Agency of the Year - Entertainment


Mirimar Los Angeles, USA


Independent Agency of the Year - Experience


We Believers, Brooklyn, USA


Independent Agency of the Year - Good


(ex aequo)

Edelman, New York, USA
We Believers, Brooklyn, USA


Independent Agency of the Year - Strategy


Rethink, Toronto, Canada

In de Young Lions Film categorie ging goud naar Axel Bringel, Creative Director, BCW Stockholm en naar Joel Hördegård, Director of Photography, Freelancer. 


Tijdens de uitreiking werd AB InBev bekroond als Creative Marketer of the Year en ontving Colleen DeCourcy de persoonlijke award 'Lion of St. Mark'. 
(PvWK)

Klik hier voor de eerdere berichtgeving over Cannes op MarketingTribune
 

Peter van Woensel Kooy

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken