Finale internationale uitslag Cannes Lions bekend
- Bureaus
- 27 jun 2022 @ 11:55
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - AwardMarketingcommunicatieCannes
- 27 jun 2022 @ 11:55
- Peter van Woensel Kooy
In de finale Awards Show van het Cannes Lions International Festival of Creativity werden de laatste deelprijzen uitgereikt. Ook zijn de hoofdprijzen zoals Creative Marketer 2022, Merk van het Jaar (Burger King, Vice en Apple) en Netwerk van het Jaar onthuld. Hier de volledige uitslag.
Simon Cook, ceo van de Cannes Lions organisatie blikt met een goed gevoel terug op de afgelopen festivalweek en op de winnaars: 'Cannes Lions is een wereldwijd platform en het was een ongelooflijke week, waarin de wereldwijde creatieve gemeenschap opnieuw herenigd werd in Cannes. Onze community kwam van over de hele wereld en uit alle hoeken van de industrie samen om vooruitgang te stimuleren door middel van creativiteit, in het beklang van het bedrijfsleven, de planeet en de samenleving in het algemeen. Ik wil iedereen feliciteren die heeft meegedaan, de shortlists heeft gehaald en een Leeuw heeft gewonnen, waarmee de maatstaf is gezet voor creatieve uitmuntendheid op het wereldtoneel.'
UITSLAGEN LAATSTE DAG CANNES 2022
In the Film Lions categorie vielen maar liefst twee Grands Prix.. De eerste voor ‘Super Human’, voor Channel 4 door bureau 4creative uit Londen. De tweede was voor ‘Escape from the Office’ van Apple door de combi Apple en Sunnyvale / Smuggler, Central LA.
De Sustainable Development Goals Lions Grand Prix ging naar‘The Missing Chapter’, voor P&G Whisper door Leo Burnett, Mumbai.
De Glazen Lion for Change Grand Prix ging naar ‘Data Tienda’ voor We Capital'door DDB México, Mexico City / DDB México, Ciudad de México.
In de categorie Titanium Lions was de Grand Prix voor ‘Long Live The Prince’, namens Kiyan Prince Foundation, EA Sports, QPR, Match Attax, door Engine, London.
The Cannes Lions Grand Prix For Good was voor ‘Save Ralph’, in opdracht van Humane Society International door The Humane Society Of The United States, Washington DC / Vespa Pictures, California.
Special awards announced:
Creative Company of the Year (formerly Holding Company of the Year)
1. WPP
2. Omnicom
3. Interpublic Group
Network of the Year
1. Ogilvy
2. FCB
3. DDB Worldwide
Independent Network of the Year
1. Serviceplan Group
2. GUT
3. Rethink
Agency of the Year
1. Dentsu Creative, Bangalore, India
2. We Believers, Brooklyn, USA
3. Publicis, Milan, Italy
Independent Agency of the Year
1. We Believers, Brooklyn, USA
2. Serviceplan, Munich, Germany
3. 4creative, London, United Kingdom
Palme d'Or
1. Smuggler, USA
2. Iconoclast, Germany
3. Somesuch, United Kingdom
4. Virtue Worldwide, USA
5. Zauberberg Productions GmbH, Germany
Creative Brand of the Year
1. Burger King
2. Vice
3. Apple
Regional Network of the Year
Regional Network of the Year - Asia Pacific
1. Dentsu
2. Ogilvy
3. Leo Burnett
Regional Network of the Year - EMEA
1. Publicis Worldwide
2. Ogilvy
3. BBDO Worldwide
Regional Network of the Year - Latin America
1. Ogilvy
2. DDB Worldwide
3. VMLY&R
Regional Network of the Year - North America
1. FCB
2. Leo Burnett
3. VMLY&R
Agency of the Year by Track
Agency of the Year - Classic
David, Madrid, Spain
Agency of the Year - Craft
Serviceplan Germany, Munich, Germany
Agency of the Year - Engagement
Africa, DDB, São Paulo, Brazil
Agency of the Year - Entertainment
VMLY&R, São Paulo, Brazil
Agency of the Year - Experience
Dentsu Creative, Bangalore, India
Agency of the Year - Good
DDB México, Ciudad de México, Mexico
Agency of the Year - Strategy
FCB Canada, Toronto, Canada
Independent Agency of the Year by track
Independent Agency of the Year - Classic
We Believers, Brooklyn, USA
Independent Agency of the Year - Craft
Serviceplan Germany, Munich, Germany
Independent Agency of the Year - Engagement
Jung von Matt Donau, Vienna, Austria
Independent Agency of the Year - Entertainment
Mirimar Los Angeles, USA
Independent Agency of the Year - Experience
We Believers, Brooklyn, USA
Independent Agency of the Year - Good
(ex aequo)
Edelman, New York, USA
We Believers, Brooklyn, USA
Independent Agency of the Year - Strategy
Rethink, Toronto, Canada
In de Young Lions Film categorie ging goud naar Axel Bringel, Creative Director, BCW Stockholm en naar Joel Hördegård, Director of Photography, Freelancer.
Tijdens de uitreiking werd AB InBev bekroond als Creative Marketer of the Year en ontving Colleen DeCourcy de persoonlijke award 'Lion of St. Mark'.
(PvWK)
Klik hier voor de eerdere berichtgeving over Cannes op MarketingTribune
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

