GLS Netherlands rolt internationale merkcampagne uit

GLS Netherlands rolt internationale merkcampagne uit
  • Bureaus
  • 7 jun 2022 @ 09:55
  • 9923 x gelezen
  • Link
  • Michiel van Zaane
    Michiel van Zaane

    Allround Redacteur
    BBP Media
  • Geen tag

GLS Netherlands start met de uitrol van een internationale merkcampagne in Nederland. Met de campagne wil GLS laten zien dat ze ‘een menselijke kijk op pakketbezorging’ heeft.

In de campagne laten verschillende voorbeelden zien dat een pakket 'niet zomaar een pakket' is.  Een pakket is volgens GLS ook hoop, dromen, ambities van de verzender en ontvanger. De campagne bestaat onder meer uit korte video's over deze emoties en de betekenis van de diensten van GLS in het dagelijks leven.

In de campagne, die wordt uitgerold in Europa en Noord-Amerika, communiceert GLS haar recentelijk vernieuwde merkbelofte. ‘De campagne laat zien dat het bij GLS om de klant draait’, zegt Marleen Rooders, Senior Manager Group Strategy, Marketing & Communications bij GLS Group. ‘In het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke stappen ondernomen om ons merk verder te versterken en onze klanten duidelijk te laten zien waar wij voor staan. Met deze internationale campagne komen we steeds dichter bij het bereiken van onze missie om ieders favoriete pakketbezorger te zijn. Het is een belangrijke en logische volgende stap in het verspreiden van de GLS boodschap in al onze markten.’

Dat verhaal is door DentsuAchtung! vertaald naar een merkcampagne. Diederik Mulder, Art Director bij DentsuAchtung!: ‘Om de typische GLS mentaliteit te laten zien, hebben we gekozen voor een ander perspectief op pakketbezorging: dat van de ontvanger van een pakket. Voor hen is het nooit zomaar een pakket, maar is het misschien wel het belangrijkste ter wereld. Iets simpels als de bezorging van een pakket betekent ontzettend veel voor degene die het ontvangt. De pay-off ‘Parcels to People’ vat die gedachte in drie woorden samen.’

De campagne bestaat uit video, print, Out-of-Home, social-media en digitale advertising.

Credits:
Klant: GLS
Bureau: DentsuAchtung!
Creative directors: Samyr Souen & Bern Hunter
Creatives: Diederik Mulder & Daniel Bunde-Pedersen
Strategy director: Gerben van der Zwaard
Account: Ralph Balk, Manon Patty
Productie: Joze Rikken, Marc Elbers
Productiehuis: Halal
Regisseur en fotograaf: Noel Loozen
Offline: 21jumpcut/ Arthur Ivens
Muziek: Sjam Sjamsoedin
Geluid: Sharkee HaaiFaai

Michiel van Zaane

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/bureaus biedt nieuws, achtergronden en analyses over alle actuele ontwikkelingen binnen het reclamevak en de media (off- en online) die daarin worden ontwikkeld.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken