GLS Netherlands rolt internationale merkcampagne uit
- Bureaus
- 7 jun 2022 @ 09:55
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 7 jun 2022 @ 09:55
- Michiel van Zaane
GLS Netherlands start met de uitrol van een internationale merkcampagne in Nederland. Met de campagne wil GLS laten zien dat ze ‘een menselijke kijk op pakketbezorging’ heeft.
In de campagne laten verschillende voorbeelden zien dat een pakket 'niet zomaar een pakket' is. Een pakket is volgens GLS ook hoop, dromen, ambities van de verzender en ontvanger. De campagne bestaat onder meer uit korte video's over deze emoties en de betekenis van de diensten van GLS in het dagelijks leven.
In de campagne, die wordt uitgerold in Europa en Noord-Amerika, communiceert GLS haar recentelijk vernieuwde merkbelofte. ‘De campagne laat zien dat het bij GLS om de klant draait’, zegt Marleen Rooders, Senior Manager Group Strategy, Marketing & Communications bij GLS Group. ‘In het afgelopen jaar hebben we een aantal belangrijke stappen ondernomen om ons merk verder te versterken en onze klanten duidelijk te laten zien waar wij voor staan. Met deze internationale campagne komen we steeds dichter bij het bereiken van onze missie om ieders favoriete pakketbezorger te zijn. Het is een belangrijke en logische volgende stap in het verspreiden van de GLS boodschap in al onze markten.’
Dat verhaal is door DentsuAchtung! vertaald naar een merkcampagne. Diederik Mulder, Art Director bij DentsuAchtung!: ‘Om de typische GLS mentaliteit te laten zien, hebben we gekozen voor een ander perspectief op pakketbezorging: dat van de ontvanger van een pakket. Voor hen is het nooit zomaar een pakket, maar is het misschien wel het belangrijkste ter wereld. Iets simpels als de bezorging van een pakket betekent ontzettend veel voor degene die het ontvangt. De pay-off ‘Parcels to People’ vat die gedachte in drie woorden samen.’
De campagne bestaat uit video, print, Out-of-Home, social-media en digitale advertising.
Credits:
Klant: GLS
Bureau: DentsuAchtung!
Creative directors: Samyr Souen & Bern Hunter
Creatives: Diederik Mulder & Daniel Bunde-Pedersen
Strategy director: Gerben van der Zwaard
Account: Ralph Balk, Manon Patty
Productie: Joze Rikken, Marc Elbers
Productiehuis: Halal
Regisseur en fotograaf: Noel Loozen
Offline: 21jumpcut/ Arthur Ivens
Muziek: Sjam Sjamsoedin
Geluid: Sharkee HaaiFaai
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden AOV-markt op
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- OrangeValley, MvH Media, AdResults en Increase slaan handen...
Laatste Nieuws
- Medewerkers Arag geven je de... 24-04-2024
- NS laat reizigers aan het woord in... 23-04-2024
- Xelion kiest Fightclub 23-04-2024
- Nieuwe campagne... 23-04-2024
- Shortlisten SAN ABC Accenten 2023... 23-04-2024
- Bar-le-Duc richt nieuwe campagne op... 22-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing