Buutvrij herpositioneert biermerk
- Bureaus
- 19 sep 2022 @ 10:32
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 19 sep 2022 @ 10:32
- Sjaak Hoogkamer
Biermerk De Eeuwige Jeugd kreeg een (her)positionering en een bijbehorende lanceringscampagne, ontwikkeld door creatief bureau Buutvrij for life.
De (her)positionering van de Amsterdamse speciaalbier-brouwerij is door Buutvrij for life ontwikkeld, vormgegeven en gebundeld in een brandbook. ‘Qua kernwaarden liggen Buutvrij en De Eeuwige Jeugd heel dicht bij elkaar. En dat merkte je ook in de samenwerking. Er was veel creatieve vrijheid en er werd veel gelachen. Daarnaast is het dankbaar om hardwerkende, Amsterdamse ondernemers te helpen met niet alleen het werk onder de motorkap (de merkpositionering) maar ook meteen de auto op te poetsen en een lekkere campagne te mogen maken (met film en outdoor),’ aldus Reuben Alexander, medeoprichter Buutvrij for life.
De lanceringscampagne gaat van start met een merkfilm, aangevuld met een out of home campagne. De pay-off luidt: ‘Een beetje brouwerij in je leven’, en in samenwerking met De Eeuwige jeugd, biedt Buutvrij aan iedereen met zin in het leven de kans om dit te creëren.
De merkfilm waarmee het nieuwe verhaal van De Eeuwige Jeugd wordt gevisualiseerd, is geregisseerd door Véras Fawaz. De film bevat volgens het bureau ‘brutaliteit, liefde en avontuur met een hint van Turks Fruit. De stijl is strak, kleurrijk en fris maar ook filmisch.’
Met hits als ‘Oranje Etiket’ en het punkende ‘Ik Betaal me Stufi Niet Terug’ (met punkband Hang Youth), laat artiest Gotu Jim in de film een kant van het jonge leven in de stad zien dat volgens Buutvrij ‘voor veel mensen herkenbaar is. Ook voor de de Eeuwige Jeugd.’ Het sluit naadloos aan bij het gevoel van de film en inhoud van de campagne.’
Credits
Klant: De Eeuwige Jeugd
Verantwoordelijke bij klant: Jules Oostendorp & Shannice Wilner
Bureau: Buutvrij for life
Creatie: Jorn Dost, Maarten Boer, Lotte den Toonder
Account: Charlotte van der Zanden
Creative producer: Chantal Ebbinge
Strategie: Thomas van der Mijl
Directed: Veras Fawaz
Production Company: UNDERSCORE
Executive producer: Willem Beelaerts van Blokland
D.O.P.: Sami El Hassani
Producer: Rox Patawala
Producer: Matthijs Los
1st AC: Vincent Geijsel
2nd AC: Mark Modder
Gaffer: Christiaan Van Marle
Art: Gemma Zapateiro
Art assistent: Elnaz Karami
Styling: Nikki Vekemans
MUA: Melanie Foeh
Grip: Björn Schumacher
PA: Cas Velthuis
Runner: Willard Jonathans
Edit: Willem Beelaerts van Blokland
Colorgrading: Wietse van Bezooijen
Sound design: Amplify
Fotografie: Jaap Beyleveld
Fotografie assistent: Jurian de Graaff
Muziek: Gotu Jim (Jim Lageveen), Daniël Gimberg en Timo Zoestbergen
Cast: Zoe Love Smith & Reiky de Valk
Media: 5PM
Special thanks to: Lokaal Lokaal, Kon. Amsterdamsche Roei- en Zeilvereeniging ‘De Hoop’, Café de Jeugd en alle figuranten.
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- McDonald's transformeert app tot Getaway Island tegen...
- Confronterende campagne Stop it Now om misbruik minderjarigen...
- Dentsu en OOH-partners slapen buiten om daklozen te helpen
- Op zoek naar 120.000 borsten
- Kingspan kiest voor Woedend! Creative Agency
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen voor Armoedefonds
Laatste Nieuws
- Winnaarsoverzicht Epica 2023 -... 08-12-2023
- Gospooky voegt twee nieuwe Creative... 08-12-2023
- Bar-le-Duc kiest voor Crocodile Agency08-12-2023
- Sportcontentbureau Box to Box breidt... 08-12-2023
- Kruidvat kerstcampagne: inzamelen... 07-12-2023
- [live] Nederland wint Grand Prix bij... 07-12-2023
MarketingTribune Events
- 26jan 2024
Deadline inschrijven Shopping Awards
- 28mrt 2024
Shopping Awards Gala