Pink Ribbon en MediaMonks introduceren de 'Omarmband'
- Bureaus
- 4 okt 2022 @ 11:29
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 4 okt 2022 @ 11:29
- Michiel van Zaane
De maand oktober is borstkankermaand, met als thema ‘zelfliefde’. Pink Ribbon lanceert daarom in samenwerking met MediaMonks een campagne om aandacht te vragen voor borstkanker. De campagne roept op om vrouwen met borstkanker te omarmen.
De herkenbare Pink Ribbon Armband wordt dit jaar omgedoopt tot de Pink Ribbon Omarmband. Een omarming kan een mens namelijk veel bieden. Zoals troost, erkenning, acceptatie, steun, maar bovenal het gevoel dat je er niet alleen voor staat. Met het kopen van de Omarmband, steun je belangrijk onderzoek op het gebied van borstkanker met een financiële bijdrage. Door de Pink Ribbon Omarmband te dragen laat je zien dat je vrouwen met borstkanker omarmt. Een warm gebaar die deze vrouwen en hun naasten goed kunnen gebruiken.
Binnen het thema van de borstkankermaand ‘zelfliefde’ heeft MediaMonks samen met Pink Ribbon de focus van de campagne gelegd op het omarmen van veranderingen. Dit resulteerde in een bijzondere samenwerking met vrouwen die borstkanker hebben, of hebben gehad. Met een prachtige geïntegreerde campagne tot gevolg waarin deze sterke vrouwen zichzelf, ondanks alle veranderingen, blijven omarmen. Een campagne die heel Nederland roze moet kleuren in oktober en oproept om vrouwen met borstkanker te omarmen met de Pink Ribbon Omarmband.
Justin van Creij, senior creative bij MediaMonks: ‘Het was indrukwekkend om mee te maken hoe sterk en zelfverzekerd de vrouwen in onze campagne zijn. We zijn daarom ook erg trots op het eindresultaat en hopen dat Nederland massaal vrouwen met borstkanker omarmt met de Pink Ribbon Omarmband.’
Indira Balgobind, campagnemanager bij Pink Ribbon: ‘Het is prachtig om te zien hoe de omarmband op een gevoelige, maar vooral ook krachtige wijze, het gevoel vertaalt dat je geeft aan vrouwen met borstkanker door de omarmband te kopen en te dragen.’
Credits:
Titel: Omarm vrouwen met borstkanker
Opdrachtgever: Pink Ribbon
Bureau: MediaMonks
Regie: Catherine Millais
Fotografie: Vlada Vitko
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- Esprix jury bekroont vijfentwintig cases
- AI creëert nieuwe reclamestem voor Aldi
- [Cannes Lions 2024] Nederlandse (en alle andere) juryleden...
- Vriendschap centraal in Koningsdagcommercial Staatsloterij 2024
- Kinesso lanceert Performance Solutions
- branded content Weg met lelijk Laat je raken door Onwijs...
Laatste Nieuws
- Sunny Cars creërt Sunny Car-figuren 19-04-2024
- De marketingtransfers van week 16,... 19-04-2024
- Verzekeraar Zzuper en Indie schudden... 18-04-2024
- OrangeValley, MvH Media, AdResults... 18-04-2024
- [branded content] Crisp wil groter... 18-04-2024
- Flexa Creations zet droomhuis in in... 18-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing