Olivier Koning vertrekt bij Being There
- Bureaus
- 23 mrt 2023 @ 09:24
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
redacteur
MarketingTribune - Geen tag
- 23 mrt 2023 @ 09:24
- Sjaak Hoogkamer
Per 1 april 2023 vertrekt Olivier Koning bij Being There. Hij werkte er sinds 2012 als managing director en partner. Hij gaat zich de komende periode oriënteren op een volgende stap.
Zijn taken worden voorlopig waargenomen door de andere twee directieleden: oprichter Edward Stolze en partner Robrecht Stoekenbroek.
Edward Stolze (eigenaar en oprichter Being There): ‘Met Olivier heeft het bureau een breder profiel gekregen dan alleen een activatiebureau. We deden ineens ‘alles’ voor klanten als Netflix, Amstel Bier, Heinz, Arla Foods, Dr. Oetker, Florius, Qredits en RTL Nieuws. In de laatste jaren hebben we samen hard gewerkt aan onze ‘People Your Brand’ filosofie. En eind vorig jaar hebben we met elkaar een apart label voor interne communicatie gelanceerd: Being Here.
Olivier laat het bureau goed en gemotiveerd achter en we gunnen hem een energieke volgende stap die past bij zijn ondernemersdrive.
Hopelijk zien we hem nog een keer terug als klant van Being There.’
Olivier Koning over zijn aanstaande vertrek: ‘Ik voel me bevoorrecht dat ik bijna 11 jaar heb kunnen werken met zoveel goede en fijne mensen bij Being There en onze opdrachtgevers.
Het hadden er zomaar 15 jaar kunnen worden, maar er zijn momenten dat verandering goed voelt en sterk genoeg om op te handelen. Dit is zo’n moment.
Ik heb meer dan een decennium genoten van de vrijheid die onafhankelijkheid van ons bureau met zich meebracht. De verhuizing uit de Vondelkerk naar de Houthavens, de internationale klanten en het werk dat we konden maken voor bijvoorbeeld Amstel, Eneco, Unox en zoals recentelijk voor SIRE (“Verlies elkaar niet als polarisatie dichtbij komt”). Met die vrijheid kwam voor ons als directie ook een grote verantwoordelijkheid om het bureau al deze jaren op koers te houden. Het bureau heeft bewezen al meer dan 20 jaar alle stormen te kunnen doorstaan (we houden wel van beetje tegenwind…) en een positie af te dwingen in de Top 15 van succesvolle, onafhankelijke bureaus in Amsterdam. De kracht van Being There is de sterke cultuur, het menselijke karakter van het team en hoe we naar merken, mensen en communicatie kijken.’
Koning gaat op zoek naar een nieuwe job waarin creativiteit, ondernemerschap en ‘de mens’ echt samenkomen. 'Mijn hart ligt nog steeds in de creatieve industrie, maar ik ga zeker juist ook breder kijken. Zo ben ik bijvoorbeeld gek op bedrijven die alles doen voor de ultieme ‘guest experience’.'
Foto: Krijn van Noordwijk
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Kruidvat houdt het nuchter met nieuwe gezondheidscampagne
- [column] De toekomst van strategie
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
Laatste Nieuws
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
- Elanco kiest Initiative voor... 30-10-2025
- 113 Zelfmoordpreventie start... 28-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

