RA*W en Bol organiseren treinpitch naar Cannes

- Bureaus
- 6 jun 2024 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - CreatieCannes
- 6 jun 2024 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
We are RA*W aka 'Raw' werkt samen met Bol.com om de aanstaande Summer Course-deelnemers te laten werken aan een spannende opdracht van Bol tijdens een tien uur durende treinreis onderweg naar het Cannes Festival voor Creativiteit.
De ontknoping vindt plaats tijdens een officiële pitchpresentatie bij RTL Beach van Ad Alliance.
Net als vorig jaar reist Raw met de trein naar Cannes, als onderdeel van het 'Stay Grounded' initiatief. Dit initiatief roept de creatieve industrie op om duurzaam te reizen naar het Cannes Lions festival in juni, door de trein te nemen in plaats van het vliegtuig.
Om te bewijzen dat de trein op meerdere vlakken een beter alternatief is, heeft Raw vorig jaar nog een nieuw initiatief gelanceerd: de pitch in sneltreinvaart. Het reizen met de trein geeft namelijk de uitzonderlijke kans om de reistijd om te zetten in creativiteit. De ‘Summer Course’-groep heeft tot eindhalte Cannes de tijd om een creatief vraagstuk te kraken. En dit jaar voor de recent gekroonde Adverteerder van het Jaar (Amma) en winnaar van de 'SAN Consistent award': Bol.
Danielle Snoeij (manager Brand Marketing Bol): 'Vanaf het moment dat het team van Raw met het idee voor de treinpitch kwam, waren we direct aan boord. Tien uur op de rails met zoveel creativiteit, dat belooft wat.'
Als kers op de taart meldt het Raw-bestuur dat de talenten, dankzij de samenwerking met partner Ad Alliance, dit jaar hun ideeën daadwerkelijk mogen pitchen op het podium bij RTL Beach. 'Hier zal het team van Bol samen met hun bureau Dept en Ad Alliance als jury de winnaar van de treinpitch bepalen.'
Marco Gijsen director Ally bij Ad Alliance: 'We ondersteunen Raw heel graag, want vinden de ontwikkeling van creatief talent ontzettend belangrijk. Dat de pitch voor onze gewaardeerde adverteerder bol wordt uitgevoerd en de winnaar wordt bepaald op ons RTL Beach maakt de cirkel mooi rond.'
Mara Janssen (creatief strateeg bij Selmore en boardmember Raw): 'Na het grote succes van de treinpitch vorig jaar met MediaMarkt willen we dit jaar nog een stap verder gaan. Want een idee verkopen is een kunst en de echte pitch-adrenaline ontstaat pas echt als je het idee ook moet pitchen voor de klant. We zijn super blij dat we de talenten dit nu ook kunnen bieden.'
We zijn enthousiast over de komende editie van het Cannes Lions Festival en kunnen niet wachten om te zien welke vernieuwende ideeën onze talenten zullen presenteren aan Bol.
(PvWK)
Over We Are RA*W (afgekort Raw)
'We Are RA*W is een platform voor jong talent, van studenten tot starters in de creatieve industrie. RAW biedt inspirerende sessies, workshops en evenementen zoals de Cannes Summer Course om jong talent te ontwikkelen en hen voor te bereiden op een succesvolle carrière. RAW streeft ernaar om niet alleen jong talent te ondersteunen en verbinden, maar ook een bredere impact op de hele industrie te hebben. Dit doen ze onder andere door deuren te openen die normaal gesloten blijven, door te vechten voor meer diversiteit en door bureaus te adviseren.'
(bron: Raw)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Podcasts verdiepen Dela-campagne... 07-05-2025
- McDonald’s breidt bureaunetwerk... 07-05-2025
- Creatieve bureaus openen deuren in... 07-05-2025
- Campagne vraagt aandacht voor... 07-05-2025
- Big Mac saus nu los te koop in fles06-05-2025
- Douwe Egberts kiest voor bureau... 06-05-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management