Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
- Bureaus
- 20 jan 2025 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 20 jan 2025 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
In de eerste campagne van NL-Alert door Roorda Reclamebureau, speciaal gericht op jongeren, hamert het Ministerie van Justitie en Veiligheid erop ook anderen te informeren als je een NL-Alert ontvangt.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau: ‘Het overkoepelende concept spreekt meerdere doelgroepen aan, met verschillende boodschappen: lees het bericht, volg het handelingsperspectief op en informeer anderen. Hoewel 93 procent van de mensen een NL-Alert ontvangt, bereikt het bericht niet iedereen, doordat ze geen telefoon bij zich hebben bijvoorbeeld of doordat de telefoon geen verbinding heeft met een Nederlandse zendmast. Daarom roepen we in deze deelcampagne op om alert te zijn op mensen in je omgeving, die het NL-Alert mogelijk gemist hebben, en die persoon te informeren.’
Humor
In de campagne zien we humoristische situaties waarin mensen elkaar informeren, ook al komt dat even niet zo lekker uit. Jansen: ‘Uit eerder onderzoek blijkt dat humor werkt. Het maakt de boodschap aansprekender en vergroot de urgentie.’ Vandaar de keuze, ondanks de serieuze context, voor een humoristische aanpak die rampscenario’s mijdt en juist positieve emoties benadrukt, zoals saamhorigheid. Jansen: ‘Humor is een fantastisch middel om op te vallen en de juiste emotie te raken. Daarnaast verhoogt humor het werkplezier van ons als makers aanzienlijk. Het was een feest om deze campagne samen met het team en de opdrachtgever te mogen maken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
- Kruidvat kiest Ace voor social mediastrategie
- Mad Mojo wil merken van binnenuit laten kloppen
- Reclamecampagne vol droge humor te koop op Marktplaats
Laatste Nieuws
- Lies doet het weer goed, Centraal... 15-07-2025
- Strategische denkers (17): ‘Het... 15-07-2025
- 'We zetten grote stappen in onze... 14-07-2025
- Fems On Fire doorbreekt stilte rond... 14-07-2025
- Breaker bevrijdt GIF-helden met... 14-07-2025
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers