Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
- Bureaus
- 20 jan 2025 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 20 jan 2025 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
In de eerste campagne van NL-Alert door Roorda Reclamebureau, speciaal gericht op jongeren, hamert het Ministerie van Justitie en Veiligheid erop ook anderen te informeren als je een NL-Alert ontvangt.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau: ‘Het overkoepelende concept spreekt meerdere doelgroepen aan, met verschillende boodschappen: lees het bericht, volg het handelingsperspectief op en informeer anderen. Hoewel 93 procent van de mensen een NL-Alert ontvangt, bereikt het bericht niet iedereen, doordat ze geen telefoon bij zich hebben bijvoorbeeld of doordat de telefoon geen verbinding heeft met een Nederlandse zendmast. Daarom roepen we in deze deelcampagne op om alert te zijn op mensen in je omgeving, die het NL-Alert mogelijk gemist hebben, en die persoon te informeren.’
Humor
In de campagne zien we humoristische situaties waarin mensen elkaar informeren, ook al komt dat even niet zo lekker uit. Jansen: ‘Uit eerder onderzoek blijkt dat humor werkt. Het maakt de boodschap aansprekender en vergroot de urgentie.’ Vandaar de keuze, ondanks de serieuze context, voor een humoristische aanpak die rampscenario’s mijdt en juist positieve emoties benadrukt, zoals saamhorigheid. Jansen: ‘Humor is een fantastisch middel om op te vallen en de juiste emotie te raken. Daarnaast verhoogt humor het werkplezier van ons als makers aanzienlijk. Het was een feest om deze campagne samen met het team en de opdrachtgever te mogen maken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
- DJI werft vakmensen met... 30-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

