Ministerie van Justitie en Veiligheid lanceert NL-Alert-campagne
- Bureaus
- 20 jan 2025 @ 08:57
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - Campagnes
- 20 jan 2025 @ 08:57
- Nanny Kuilboer
In de eerste campagne van NL-Alert door Roorda Reclamebureau, speciaal gericht op jongeren, hamert het Ministerie van Justitie en Veiligheid erop ook anderen te informeren als je een NL-Alert ontvangt.
Joeri Jansen, creatief directeur Roorda Reclamebureau: ‘Het overkoepelende concept spreekt meerdere doelgroepen aan, met verschillende boodschappen: lees het bericht, volg het handelingsperspectief op en informeer anderen. Hoewel 93 procent van de mensen een NL-Alert ontvangt, bereikt het bericht niet iedereen, doordat ze geen telefoon bij zich hebben bijvoorbeeld of doordat de telefoon geen verbinding heeft met een Nederlandse zendmast. Daarom roepen we in deze deelcampagne op om alert te zijn op mensen in je omgeving, die het NL-Alert mogelijk gemist hebben, en die persoon te informeren.’
Humor
In de campagne zien we humoristische situaties waarin mensen elkaar informeren, ook al komt dat even niet zo lekker uit. Jansen: ‘Uit eerder onderzoek blijkt dat humor werkt. Het maakt de boodschap aansprekender en vergroot de urgentie.’ Vandaar de keuze, ondanks de serieuze context, voor een humoristische aanpak die rampscenario’s mijdt en juist positieve emoties benadrukt, zoals saamhorigheid. Jansen: ‘Humor is een fantastisch middel om op te vallen en de juiste emotie te raken. Daarnaast verhoogt humor het werkplezier van ons als makers aanzienlijk. Het was een feest om deze campagne samen met het team en de opdrachtgever te mogen maken.’
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Dentsu Lab Amsterdam focust op mensgerichte innovatie
- ANWB brengt woonverzekeringen tot leven met Buddy
- ANWB Private Lease en Marktplaats winnen bij ADCE in Barcelona
- Van Geloven kiest Joe Public als nieuw bureau
- OK Creative Agency lanceert €30K-startuppitch
- Herpositionering versterkt rol WTC Amsterdam
Laatste Nieuws
- Louis gaat met kerst op avontuur04-12-2025
- De Beren kiest OK als creatief partner04-12-2025
- Nieuwe campagne voor divers De Pijp04-12-2025
- Dentsu lanceert PR-propositie02-12-2025
- 113-campagne stelt de ongemakkelijke... 01-12-2025
- ADCN viert 60 jaar creativiteit01-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

