Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam als brandingpartner voor Gen Z-nieuwsplatform

- Bureaus
- 5 feb 2025 @ 09:40
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 5 feb 2025 @ 09:40
- Imke Walenberg
Mediabedrijf Mediahuis, bekend van onder andere De Telegraaf en de Irish Independent, heeft 72andSunny Amsterdam geselecteerd als creatieve partner voor de lancering van een nieuw nieuwsmerk gericht op Gen Z.
De samenwerking draait om het ontwikkelen van een onderscheidende merkstrategie, visuele identiteit en een krachtige introductiecampagne. Met mediagebruik dat sterk verschuift naar platforms als TikTok, wil Mediahuis een brug slaan tussen onafhankelijke journalistiek en jongere doelgroepen.
Merk dat resoneert bij de volgende generatie
"Samen met 72andSunny creëren we een gedurfde nieuwe stem voor Gen Z," zegt Christopher Kenis, CEO van de nieuwe Mediahuis-onderneming. "Hun innovatieve aanpak en diepgewortelde kennis van jongerencultuur geven dit project precies de energie en frisheid die het nodig heeft. In combinatie met Mediahuis’ journalistieke expertise bouwen we een merk dat écht resoneert bij de volgende generatie."
Nieuwsplatform dat luistert en reflecteert
Ook bij 72andSunny is de energie voelbaar. Gaia Rossetti, Head of Brand bij de Amsterdamse vestiging, benadrukt het belang van de samenwerking: "De visie van Mediahuis op nieuws voor Gen Z sluit naadloos aan op onze missie: impactvolle, gedurfde merken bouwen. Samen zorgen we voor een nieuwsplatform dat niet alleen informeert, maar ook luistert naar en reflecteert op de belevingswereld van deze generatie."
De keuze voor 72andSunny komt kort na de aanstelling van Fergus Waddell als Head of Growth en recente samenwerkingen met merken als TikTok en e.l.f. Met deze nieuwe samenwerking zet Mediahuis een strategische stap richting de toekomst van journalistiek voor de jongere generatie.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Sire rekent af met vooroordelen ouderdom
- MediaMarkt kiest Serviceplan als nieuw creatief bureau
- Candid in financieel zwaar weer - moet ex topman uitkopen
- ASN Bank trapt rebranding af met nieuwe campagne
- Nieuwe campagne Grand’Italia viert Italië thuis
- ‘We bouwen aan een cultuur waarin innovatie vanzelfsprekend is’
Laatste Nieuws
- Den Bosch lanceert vervolg op ‘Kom... 11-07-2025
- Wereldwijde herpositionering... 11-07-2025
- [column] De enige merkwaarde die er... 10-07-2025
- Cortina viert eigenheid met nieuwe... 09-07-2025
- Mad Mojo wil merken van binnenuit... 09-07-2025
- Artis beleef je van zonsopgang tot... 09-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers