Mediahuis kiest 72andSunny Amsterdam als brandingpartner voor Gen Z-nieuwsplatform

- Bureaus
- 5 feb 2025 @ 09:40
- Link
-
Imke Walenberg
Hoofdredacteur Online
MarketingTribune - Geen tag
- 5 feb 2025 @ 09:40
- Imke Walenberg
Mediabedrijf Mediahuis, bekend van onder andere De Telegraaf en de Irish Independent, heeft 72andSunny Amsterdam geselecteerd als creatieve partner voor de lancering van een nieuw nieuwsmerk gericht op Gen Z.
De samenwerking draait om het ontwikkelen van een onderscheidende merkstrategie, visuele identiteit en een krachtige introductiecampagne. Met mediagebruik dat sterk verschuift naar platforms als TikTok, wil Mediahuis een brug slaan tussen onafhankelijke journalistiek en jongere doelgroepen.
Merk dat resoneert bij de volgende generatie
"Samen met 72andSunny creëren we een gedurfde nieuwe stem voor Gen Z," zegt Christopher Kenis, CEO van de nieuwe Mediahuis-onderneming. "Hun innovatieve aanpak en diepgewortelde kennis van jongerencultuur geven dit project precies de energie en frisheid die het nodig heeft. In combinatie met Mediahuis’ journalistieke expertise bouwen we een merk dat écht resoneert bij de volgende generatie."
Nieuwsplatform dat luistert en reflecteert
Ook bij 72andSunny is de energie voelbaar. Gaia Rossetti, Head of Brand bij de Amsterdamse vestiging, benadrukt het belang van de samenwerking: "De visie van Mediahuis op nieuws voor Gen Z sluit naadloos aan op onze missie: impactvolle, gedurfde merken bouwen. Samen zorgen we voor een nieuwsplatform dat niet alleen informeert, maar ook luistert naar en reflecteert op de belevingswereld van deze generatie."
De keuze voor 72andSunny komt kort na de aanstelling van Fergus Waddell als Head of Growth en recente samenwerkingen met merken als TikTok en e.l.f. Met deze nieuwe samenwerking zet Mediahuis een strategische stap richting de toekomst van journalistiek voor de jongere generatie.
-
Imke Walenberg
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Hoofdredacteur Online
- Website:https://nl.linkedin.com/in/imkewalenberg
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Vodafone verlengt levensduur smartphones met gratis...
- Jumbo blaast nieuwe ‘Prijzenstorm’-campagne af
- Huisdieren geven levensles in nieuwe Purina-campagne
- Tatoma start Agency Circle: AI als structurele groeimotor voor...
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in wintercampagne
- 113 Zelfmoordpreventie start campagne rond nieuwe...
Laatste Nieuws
- Makro brengt humor in... 05-11-2025
- ICI Paris XL lanceert sitcomserie La... 04-11-2025
- Intertoys brengt De Grote... 03-11-2025
- Belastingdienst lanceert 'handige'... 03-11-2025
- NCTV wil Nederland vooruit laten... 03-11-2025
- Essent zet Thuisvoordeel centraal in... 31-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

