Branded content case: Hipster Tax Crisis

Branded content case: Hipster Tax Crisis
  • Content
  • 10 mrt 2014 @ 11:08
  • Link
  • Redactie Contentmarketing
    Redactie Contentmarketing

    Redactie
    MarketingTribune
  • Branded content

Kun je iets saais, zoals belastingaangifte, leuk maken? Ja, dat kan zeker. H&R Block, een internationale fiscale dienstverlener, spreekt in hun branded-contentcampagne 'Hipster Tax Crisis' Millennials aan. Zoals ze zelf zeggen: "This campaign is not about necessarily trying to sell them or get them to do their taxes now. It’s about engaging with them around taxes and trying to make the subject matter a little bit more fun than the downer that it is."

In de campagne wordt een mix aan content aangeboden, zoals een serie video's, ecards, en een fototool die het mogelijk maakt om gebruikers zichzelf te laten 'hipsterizen'.  In deze campagne wordt niet om de hipsters gelachen, maar met de hipsters, want iedereen vindt het leuk om hipsters voor de gek te houden, vooral de hipsters zelf.  

H&R Block stelt echter dat het niet direct de bedoeling is om jonge en hippe klanten te trekken, want de meeste Millennials hebben hun belastingaangifte al geregeld. Jerrod Laughlin, H&R Block’s vice president voor interactive marketing & media, vertelde aan Time.com. "This campaign is not about necessarily trying to sell them or get them to do their taxes now. It’s about engaging with them around taxes and trying to make the subject matter a little bit more fun than the downer that it is.”

Het doel van deze campagne ligt meer in de toekomst: het bedrijf wil namelijk de aandacht krijgen van zoals zij het noemen, de “Generation Turbo Tax”. Dit zijn de Millennials die hun belasting vooral online willen regelen. Op het moment dat deze groep start met investeren en hun financiele situatie meer complex wordt, juist dan wil H&R Block top of mind zijn. 

Bron: contently.com



Redactie Contentmarketing

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken