MarketingTribune-lezers verklaren Plus tot winnaar 'Leukste Kerstcommercial van 2021'

MarketingTribune-lezers verklaren Plus tot winnaar 'Leukste Kerstcommercial van 2021'
  • Content
  • 24 dec 2021 @ 08:00
  • 69974 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • CommercialsContent

Wat is er leuker dan lekker meestemmen op de Leukste Kerstcommercial van 2021? En dat deden onze lezers dan ook. Plus ging er met de 1e plaats vandoor.

We pretenderen niet representatief te zijn en er werd ook niets meer en niets minder gevraagd dan: 'Wat vindt u de leukste Kerstcommercial van deze tien door de redactie gekozen?' De afzender werd op een dienblaadje geserveerd, dus merkherkenning was geen enkel probleem, maar de boodschap kwam eigenlijk altijd aan. En het blijft leuk om mee te kunnen stemmen! Sommigen gaan voor humor, maar de meeste van onze respondenten zoeken toch naar samen zijn, warmte, een tearjerker zelfs. Misschien helpt de tweede Kerstlockdown daar een beetje aan mee?

Johan van der Zanden van Albert Heijn over Plus: ‘Ook dit jaar een heerlijke commercial van onze collega’s, storytelling in optima forma, warm acteerwerk en consistent met eerdere commercials’

De overduidelijke winnaar onder de MarketingTribune-lezers is Plus: ‘De tearjerker van 2021! Deze raakte me omdat het over bekende thema’s gaat en ook eens iets positiefs zegt over de jeugd in combinatie met zorg voor anderen.’ ‘Zonder twijfel de winnaar; dit is een kerstcommercial!’ Natuurlijk zet Johan van der Zanden, Directeur Marketing & Communicatie Albert Heijn, ‘zijn’ Appie op 1, maar ook voor Plus heeft hij mooie woorden: ‘Ook dit jaar een heerlijke commercial van onze collega’s. Storytelling in optima forma. Warm acteerwerk. Consistent met eerdere commercials.’ Laura Feller van Misteli Search moest zelfs een traantje wegpinken.

‘Herkenbaar AH’

Albert Heijn en de Staatsloterij vochten om plek 2, waarbij Appie nipt won. ‘Sympathie, kerstgedachte 2.0 en toch herkenbaar AH’ en ook hier ‘Ik houd erg van tranentrekkers in deze tijd van het jaar.’

Staatsloterij: ‘Prachtige muziek’

De consistentie van Staatsloterij wordt over het algemeen goed gewaardeerd en Fritsie doet het net zo goed als zijn furry voorgangers Frekkel en Frummel: ‘Consistentie en toch elk jaar weer een topper. Het begint een traditie te worden.’ ‘We leven echt in een IK-maatschappij, maar het leven is zoveel leuker en gezelliger als je dingen deelt en het goed hebt met elkaar. En precies dat wordt hier duidelijk.’ Haar eigen reactie verraste Lieke Spapens, shoppermarketing & brand activation specialist bij Brompton Road: ‘Nooit geweten dat een koekoeksklokvogel zo kan ontroeren en muziek is prachtig.’ Ook Nana van Dijk, marketingmanager bij het ANP, is fan: ‘Elk jaar weer knap hoe ze met een schattig personage de emoties los kunnen maken. Ook (of misschien juist) omdat het een houten wezentje is. Je stelt je voor hoe alle beeldjes in je eigen huis emotie hebben.’ Een enkeling is echter wel klaar met het ‘uitgemolken concept.’

Plus ook bij Neurensics winnaar

Zover wij weten heeft alleen Neurensics Plus ook uitgeroepen tot beste kerstcommercial. Lees hier bij onze zustertitel Marketingfacts meer over. Onderzoeksbureau Kantar riep Albert Heijn tot winnaar uit, net als Unravel Research en bij Screenforce kwam Jumbo als de beste uit de bus.

 

Nanny Kuilboer

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Laatste reacties

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

  • MarketingTribune.nl/content geeft elke dag inzicht en duiding over de geïntegreerde inzet van (relevante) content voor het realiseren van duurzame klantrelaties (b2b en b2c). Content marketing is de bindende strategie om op het juiste moment met de juiste content op het juiste kanaal met een klant in contact te staan.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken