Kledingmerk geeft woningisolatie weg

- Content
- 21 mrt 2023 @ 10:48
- Link
-
Michiel van Zaane
Allround Redacteur
BBP Media - Geen tag
- 21 mrt 2023 @ 10:48
- Michiel van Zaane
Kledingmerk Carhartt laat de woningen van vier ‘harde werkers’ isoleren. In een periode van drie weken meldden zich 3.200 kanshebbers met hun verhaal op de actiesite. Onder hen veel starters die er achter kwamen wat een klushuis in de winter betekent.
Afgelopen winter maakten ‘harde werkers’ bij Carhartt Workwear kans op gratis vloer- en spouwmuurisolatie. Dat de nood hoog is, bleek uit de meer dan 3.000 deelnemers die de moeite namen hun ijskoude verhaal te delen. Op dit moment zijn reeds drie huizen geïsoleerd, het huis van de vierde prijswinnaar is komende maand aan de beurt.
Het leek misschien een wat vreemde combinatie: een kledingmerk dat woningisolaties weggeeft. Toch was de actie van Carhartt Workwear goed uit te leggen. Marga Stehmann, verantwoordelijk voor de actie bij Carhartt: ‘Heel veel mensen hadden eind vorig jaar last van hoge energietarieven in combinatie met een slecht geïsoleerd huis. Ook onze klanten. Daar wilden we op inspringen door een deel van ons marketingbudget beschikbaar te stellen om ze uit de brand te helpen.’
Meer dan 3.000 aanmeldingen
In een periode van drie weken meldden zich 3.200 kanshebbers met hun verhaal op de actiesite. Onder hen veel starters die er achter kwamen wat een klushuis in de winter betekent. Maar ook talloze schrijnende verhalen van ijsbloemen op de ruiten binnen tot kinderkamers die niet warmer werden dan 12 graden. De isolatie werd uitgevoerd door een professioneel isolatiebedrijf. Bij de jurering en beoordeling op isoleerbaarheid bleek een groot aantal inzenders helaas niet in aanmerking te komen. Geen spouwmuren, natte kruipruimtes, huurwoningen, te oud of te nieuw.
-
Michiel van Zaane
- Werkt Bij: BBP Media
- Functie: Allround Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
- isolatie
- carhartt
- winactie
- woning
- klushuis
- vloerisolatie
- energieprijs
- werkkleding
- starters
- spouwmuur
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Meest gelezen
- BCE23: 'Bever reused' van Mediahuis wint live pitch voor Bever
- BCE23: 'Lifestyle is vervangen door persoonlijke stijl'
- [Marketing the Rainbow #35a] Unilever 8: Dove, over vaderdag...
- Campagnefilm 'Eye Opener' laat kracht van cultureel divers...
- ‘Het is oké’ van Sor & Tabitha trapt campagne mentale...
- Wecycle campagne van Stichting Open moet hergebruik stimuleren
Laatste Nieuws
- Podcast Show 2023:... 27-05-2023
- DOSSIER CONTENTMARKETING De Speld:... 26-05-2023
- Wecycle campagne van Stichting Open... 25-05-2023
- ‘Het is oké’ van Sor & Tabitha trapt... 24-05-2023
- [branded content] Conversational... 23-05-2023
- Campagnefilm 'Eye Opener' laat... 19-05-2023
MarketingTribune Events
- 15jun 2023
NIMA Marketing Day
- 19sep 2023
CrossBorder Event
- 5okt 2023
CustomerFirst Congres