Marketeer Jetske Freeve: 'Met het nieuwe alcoholvrije Heineken 0.0 kan je prima gezien worden'

Marketeer Jetske Freeve: 'Met het nieuwe alcoholvrije Heineken 0.0 kan je prima gezien worden'
  • Food-en-retail
  • 3 mrt 2017 @ 16:05
  • 38154 x gelezen
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Heineken introduceert vandaag haar eerste alcoholvrije bier Heineken 0.0. Na ruim twee jaar brouwen en proeven zijn de meesterbrouwers tot de meest optimale smaak gekomen voor deze alcoholvrije variant. Jetske Freeve, marketing manager Heineken: 'Met Heineken 0.0 laten we zien dat alcoholvrij bier niet alleen goed kan smaken, maar dat je er bovendien prima mee gezien kan worden.'

Heineken 0.0 is volgens Freeve verfrissend met de karakteristieke fruitige tonen van de Heineken A-gist en een zacht moutige body. 'De brouwer biedt hiermee consumenten de mogelijkheid om vaker te variëren in het moment waarop ze genieten van een Heineken; met of zonder alcohol. De lancering in Nederland is het startpunt voor de wereldwijde uitrol van Heineken 0.0. Opvallend is de nieuwe kleur op de verpakking: voor het eerst wijkt Heineken af van het bekende groen en stapt over op blauw, de kleur van de alcoholvrij categorie.'

Gezondheid belangrijker
Pascal Gilet, algemeen directeur Heineken Nederland vult aan: 'De wereld verandert. Gezondheid, welzijn en balans worden steeds belangrijker in ons leven. Deze trends stimuleren de groei van de alcoholvrije markt. We luisteren altijd goed naar de markt en willen met onze producten en innovaties voortdurend blijven inspelen op wat consumenten willen. Heineken 0.0 speelt uitstekend in op de toenemende vraag naar alcoholvrij en alcoholarm bier. We zien dan ook potentie in de markt voor een goedsmakend alcoholvrij bier en we geloven dat we dat met Heineken 0.0 kunnen bieden.'

Nog altijd de pure bierbeleving
'Na ruim twee jaar onderzoek en gebruik van nieuwe brouwtechnieken hebben we het optimale recept gecreëerd voor het eerste alcoholvrije bier onder ons moedermerk Heineken. Ook deze alcoholvrije variant heeft het verfrissende karakter, de fruitige tonen en een licht moutige body. Dit zorgt voor een echte bierbeleving, maar dan zonder alcohol. Bijzonder aan Heineken 0.0 is dat het dubbel wordt gebrouwen met de beroemde Heineken A-gist en en dat de alcohol aan het einde van het brouwproces wordt verwijderd om de beste smaak te krijgen', legt Willem van Waesberghe, meesterbrouwer bij Heineken uit. De herinnering aan Buckler, een eerdere alcoholvrije variant van jaren geleden, lijkt hiermee definitief te worden weggepoetst.

Goede smaak
Verantwoordelijk marketeer voor Heineken 0.0, Freeve: 'We weten dat de smaak van alcoholvrij bier soms een barrière is voor consumenten om hiervoor te kiezen. We willen consumenten dan ook graag laten proeven zodat ze de goede smaak van Heineken 0.0 zelf kunnen ervaren. Jarenlang lag alcoholvrij bier onder het vergrootglas van de critici. Met Heineken 0.0 laten we zien dat alcoholvrij bier niet alleen goed kan smaken, maar dat je er bovendien prima mee gezien kan worden. Dus voor het moment dat je even geen alcohol wilt drinken, maar wel met je vrienden wilt proosten, is Heineken 0.0 de perfecte keuze.'  


Spannende overstap
Natuurlijk was de overstap naar blauw spannend, memoreert de marketing manager. 'Groen zit in ons DNA en het is voor het eerst dat we afwijken van het vertrouwde groen van Heineken. Maar we vinden het tegelijkertijd belangrijk om duidelijk het verschil te laten zien tussen alcoholhoudend en alcoholvrij bier. Daarom hebben we ervoor gekozen om blauw te verwerken in de Heineken 0.0 verpakking.'
(
PvWK)



      Heineken 0.0 is vanaf 7 maart beschikbaar in horeca en retail

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken