Jarig Honig doneert 1,2 miljoen maaltijden aan voedselbanken en houdt speciale #samenaantafel slot-avond

Jarig Honig doneert 1,2 miljoen maaltijden aan voedselbanken en houdt speciale #samenaantafel slot-avond
  • Food-en-retail
  • 23 mrt 2017 @ 09:13
  • Link
  • Redactie Food en Retail
    Redactie Food en Retail

    Redactie
    MarketingTribune
  • MVOMerken

Om de 150e verjaardag van het foodmerk te vieren, organiseerde het oer-Hollandse Honig een feestelijk diner tussen de stellingen in het magazijn van de Voedselbank Amsterdam (foto's boven). Dit was het afsluitende onderdeel van de bewustwordingscampagne '#samenaantafel'. Honig, onderdeel van Kraft Heinz, heeft de afgelopen periode de voedselbanken ruim een miljoen maaltijden geschonken, evenals een campagne om het belang van steun aan de voedselbanken het hele jaar door onder de aandacht te brengen.

De '#samenaantafel'-avond werd aangekleed met onder andere een optreden van Lange Frans, de Poetry Pusher en de Bijlmer Steel Band. Voedselbank-ambassadeur René Froger bracht deze avond bovendien het belang van het werk van de voedselbanken bij de aanwezigen onder de aandacht. Froger: 'In Nederland zijn er meer dan twee voetbalstadions vol aan mensen die de hulp van de voedselbanken keihard nodig hebben. Het is goed dat hier aandacht voor is, het hele jaar door.'  Komend jaar moeten er namelijk meer dan 80.000 mensen geholpen worden, memoreert Honig.

Vol overtuiging
Ook Leo Wijnbelt, voorzitter van de voedselbanken, onderstreepte aan het einde van de avond het belang van aandacht voor honger door armoede in Nederland. 'Het is dan ook vol overtuiging dat Honig het 150-jarig bestaan van het merk heeft aangegrepen om de voedselbanken extra te ondersteunen', vult Anya Pieroen, Kraft Heinz, hoofd Communicatie Benelux van Kraft Heinz aan, waaronder Honig valt.  Lees hier de eerdere berichtgeving over het initiatief.
(PvWK)


     Poster voor j.l. actie in Den Bosch

Redactie Food en Retail

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken