PostNL bezorgt foodproducten in België
- Food-en-retail
- 12 jul 2017 @ 15:01
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - MarketingFood
- 12 jul 2017 @ 15:01
- Redactie Food en Retail
PostNL breidt zijn foodnetwerk uit en bezorgt nu ook foodproducten in België. Dit doet het bedrijf voor Belgische aanbieders van online foodproducten. Maar ook Nederlandse aanbieders krijgen hiermee toegang tot de Belgische markt. PostNL start in België met het bezorgen van de maaltijdboxen van Marley Spoon, de boodschappen van de Nederlandse biologische supermarktketen Ekoplaza en de thuisleveringen van Carrefour, die meer dan 780 vestigingen in België heeft. In de toekomst gaat PostNL ook voor andere online foodaanbieders bezorgen.
'De uitbreiding naar België is de volgende stap in de ambitie om de beste logistieke partij voor online food in de Benelux te worden. Als ervaren logistieke e-commerce partij speelt PostNL sinds 2014 in op de groeiende vraag om boodschappen, maaltijdboxen en andere speciale producten zoals sportvoeding en vlees thuis te bezorgen. Ook in België bestellen steeds meer mensen deze foodproducten online. Daarom bezorgt PostNL nu vanuit Wilrijk vijf dagen per week food in heel Vlaanderen en Brussel. Voor Carrefour bezorgt PostNL in de provincies Antwerpen en Limburg', aldus PostNL.
Foodnetwerk en PostNL koelbox
PostNL heeft een apart foodnetwerk, waarmee het bedrijf voor verschillende aanbieders verse producten bezorgt. Consumenten ontvangen nauwkeurige informatie over het bezorgmoment van hun verse producten, belooft het merk. 'Het tijdvak waarbinnen PostNL foodproducten bezorgt is 30 minuten. In de PostNL koelbox die is ontwikkeld met de Universiteit van Wageningen, worden de producten vers, op de juiste temperatuur en voedselveilig vervoerd. De PostNL koelbox wordt verzegeld en pas bij de deur geopend zodat de temperatuur tot en met het moment van bezorgen wordt bewaakt.'
Na het bezorgen neemt de bezorger de koelboxen weer mee retour. De duurzame koelboxen kunnen daardoor tot 500 keer hergebruikt worden en foodaanbieders hoeven de producten niet zelf in (kartonnen) dozen te verpakken, meldt de distributeur.
(PvWK)
Over PostNL
'Wij zijn PostNL. Wij verbinden voor onze klanten de fysieke en online wereld. Zo verzorgen we de communicatie tussen mensen en bedrijven. We bezorgen zeven dagen per week pakketten en vijf dagen per week post. Op een doordeweekse dag bezorgen we in de Benelux gemiddeld 575.000 pakketten en 9 miljoen brieven. We bieden steeds meer nieuwe diensten door combinaties van slimme netwerken, digitale toepassingen en juiste communicatiekanalen. Hiermee willen we het dagelijkse leven voor onze klanten gemakkelijker maken. Als het eerste beursgenoteerde postbedrijf beschikken we over het grootste en modernste netwerk voor brieven, pakketten en e-commerce in de Benelux. Daarnaast zijn we actief in Duitsland en Italië. Bij PostNL werken in totaal ruim 46.000 mensen. In 2016 bedroeg onze omzet €3,4 miljard.' (bron: PostNL)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- België
- maaltijdboxen
- bezorgt
- foodnetwerk
- PostNL
- portvoeding
- boxtoernooi
- food
- vlees
- thuis
- bezorgen
- distributie
- producten
- aanbieders
- online foodproducten
- webshop
- bedrijf
- Nederland
- boodschappen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 201] Niels van den Bergh... 03-05-2024
- Veja scoort met in-store schoenmaker02-05-2024
- Shell kondigt nieuwe samenwerking... 01-05-2024
- [RMD24] 'Het wordt tijd om met... 01-05-2024
- Unox Soep in Zak positioneert zich... 29-04-2024
- Albert Heijn introduceert AH... 26-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing