De Kuyper vanaf januari 2018 distributeur van Beam Suntory merken
- Food-en-retail
- 30 nov 2017 @ 09:02
- Link
-
Redactie Food en Retail
Redactie
MarketingTribune - FoodMarketingInterview
- 30 nov 2017 @ 09:02
- Redactie Food en Retail
Koninklijke de Kuyper, wereldwijde marktleider in premium cocktail likeuren, start vanaf 1 januari 2018 met de distributie van Beam Suntory merken op de Nederlandse markt. De eerste stap in deze veelbelovende samenwerking is het distribueren van de merken Jim Beam, Maker’s Mark, Sourz, Sauza Tequila en Canadian Club.
Dynamisch familiebedrijf
Manfred Jus, managing director West-Europa bij Beam Suntory vertelt MarketingTribune: 'Beam Suntory heeft bewust gekozen voor de Kuyper als Nederlandse partner. Het is een professioneel en dynamisch familiebedrijf met langdurige ervaring in de drankindustrie én met een overtuigende en ambitieuze visie. Daarnaast is het team zeer professioneel en in staat om onze merken naar een hoger niveau te tillen. We kijken ernaar uit om de groei van onze merken samen met Koninklijke de Kuyper te versnellen.'
Mark de Witte, ceo van Koninklijke de Kuyper (foto) voegt toe: 'We zijn ontzettend enthousiast om deze reeks internationaal toonaangevende merken toe te voegen aan ons Nederlandse portfolio en zo bij te dragen aan de groei van Beam Suntory. Daarbij sluit deze langdurige distributieovereenkomst perfect aan bij onze “Own the Cocktail” visie. Wij willen de beste partner zijn voor zakelijke relaties en bartenders, zodat meer Nederlandse consumenten van de beste cocktails met gedistilleerde dranken uit ons portfolio kunnen genieten.'
Opnieuw aanwinst voor de Kuyper
Met het portfolio van Beam Suntory op de Nederlandse markt, versterkt De Kuyper haar positie als toonaangevend premiumlikeur- en premium spiritsbedrijf. Onlangs kondigde het snel groeiende bedrijf zowel een strategische deelneming in het merk Italicus als ook de overname van het iconische Cherry Heering aan. In oktober volgde de lancering van de nieuwe Cubaanse koffielikeur Bébo. Ook 2018 zal in het teken staan van een reeks product- en merkinnovaties, belooft het merk. 'De overeenkomst met Beam Suntory is een aanwinst voor de Kuyper en zal bijdragen aan het verder optimaliseren van onze verkopen, ons team én portfolio. We werken hard aan dit soort strategische partnerschappen met merken die perfect passen bij de beste cocktails. Ook werken we aan innovaties die voor organische groei gaan zorgen. Deze twee elementen zijn in lijn met onze langetermijnstrategie en onze “We Own the Cocktail” visie', aldus De Witte.
(PvWK)
Over De Kuyper Royal Distillers
'Koninklijke De Kuyper is een van de oudste familiebedrijven van Nederland gespecialiseerd in de productie, verkoop en marketing van verschillende gedistilleerde drank merken, opgericht in 1695. Zij bezit bekende merken als De Kuyper cocktaillikeuren, Peachtree, Rutte Gin en Jenever, Mandarine Napoleon, Warninks en Dropshot. Koninklijke de Kuyper is wereldwijd marktleider in range likeuren en wordt verkocht in meer dan 100 landen. De visie 'Own the cocktail' heeft inmiddels globale bekendheid. De Kuyper verkoopt naast de eigen merken ook agentschap-merken zoals Don Q rum, Russian Standard vodka, The Glenrothes Whisky, Zubrowka vodka, no3 Gin, Chartreuse en Sierra Tequila, Becherovka, Michters Whiskey en Funkin cocktail siropen op de Nederlandse markt. Hier komt het portfolio van Beam Suntory nu bij. Koninklijke de Kuyper heeft distilleerderijen in Schiedam en Dordrecht en produceert cream dranken in Middelharnis.'
(bron: Koninklijke De Kuyper)
-
Redactie Food en Retail
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/food-en-retail/
- Profiel »
- MarketingTribune
- Beam Suntory
- Koninklijke de Kuyper
- borrel
- likeuren
- Beam Suntory
- wereldwijd
- Manfred Jus
- cocktail
- Schiedam
- Nederlandse markt
- De Kuyper
- de Kuyper
- West- Europa
- marktleider
- premium
- distributie
- managing director
- merken
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Aldi start 'Waar liggen de eieren'
- Xenos en Sanny Verhoeven lanceren feelgoodcollectie: 'Happy at...
- Gall & Gall lanceert rosé Bisous van Bas & Nicolette
- Rituals lanceert eerste 'airport Mind Oasis' op Schiphol
- Marit van Egmond deelt Albert Heijns succesfactoren met McKinsey
- No Waste Army wil met actie 261.000 kilo groenten redden
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hans Anders maakt 3=1-actie deelbaar21-04-2025
- Let It Rib viert spareribs zonder gene18-04-2025
- [onderzoek] Pasen: Chocola blijft... 18-04-2025
- Retailmedia: La Place lanceert app... 18-04-2025
- Waarom chocolade met Pasen meer is... 17-04-2025
- 'Broodjes van Sam en Joris'... 17-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management