[onderzoek] Wat willen we voor Valentijn?
- Food-en-retail
- 13 feb 2020 @ 15:48
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodConcept
- 13 feb 2020 @ 15:48
- Peter van Woensel Kooy
Wat hebben sushi, een Volvo V40 en skydiven met elkaar gemeen? Het zijn alle drie echte Valentijnsdag-wensen van mensen uit consumentenpanel van C.Journey.
Maar als je nog niet weet wat jij dit jaar gaat geven, hoeft het niet heel origineel te zijn. Uit het onderzoek blijkt dat je 98% kans hebt dat je partner het heel leuk of zelfs fantastisch vindt als je iets geeft.
Valentijnsdag heeft een beetje een Marmite-imago: you love it or you hate it . Maar een onderzoek onder ons consumentenpanel bevestigt dat niet. Slechts twee procent vindt deze dag vreselijk. Zeven van de tien van de mensen uit het consumentenpanel van C.Journey, dat het onderzoek uitvoerde, lijkt het leuk als er iets voor hen gedaan wordt. En 83% is van plan er iets aan te doen. Valentijnsdag is mainstream. De vraag is of deze plannen ook worden uitgevoerd, want vorig jaar heeft maar één-derde van de respondenten iets kregen.
Maar wat willen we voor Valentijn?
Veel marketeers weten dat het niet om producten gaat, maar om ervaringen, als je een goede relatie wilt. 'Uit ons onderzoek blijkt dat ook', aldus C. Journey, 'De meeste mensen willen een weekendje, nachtje of avondje weg. Hierna zijn bloemen een het vaakst genoemde antwoord. Bloemen vind ik ook een ervaring. En chocolade ook - het derde meest gevraagde cadeau. “Mijn advies? Lever een ervaring van wereldklasse deze Valentijn', aldus Milou van der Erf van C.Journey.
Doe niet niets
Dat je een ervaring moet geven is een open deur. Net als niets doen geen optie is, vo,lgens de onderzoekers. 'Meer dan driekwart van de mensen die in een steady relatie zitten, willen dat er op Valentijnsdag iets voor hen gedaan wordt. Het maakt eigenlijk niet uit wát je geeft. Want 98% van alle cadeau’s die vorig jaar gegeven werden, vonden respondenten wel leuk of fantastisch.
'Stel je voor dat je zulke percentages zou scoren bij je volgende marketing-initiatief. 55% van deze cadeaus werden fantastisch gevonden, door 43% wel leuk, bij een n= 148 Erg origineel waren de cadeaus niet volgens onze respondenten. De cadeaus die zij vorig jaar kregen scoorde gemiddeld 51 op een meter van 0- origineel en 100- standaard.'
(PvWK, beeld: Miroslava / Unsplash)
Ervaringen in gang zetten
'Meer info over Valentijns-verwachtingen en over het consumentenpanel van
C.Journey klik hier.'
(bron: C.Journey)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- marketing
- marketeer
- liefde
- sushi
- onderzoek
- klant
- Volvo V40
- insight
- Ed
- event
- fantastisch
- onderzoek
- 14 februari
- Valentijnsdag-wensen
- Valentijn
- Milou van der Erf
- C. Journjey
- skydiven
- gift
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing