[Nielsen] Op 1 na hoogste weekomzet ooit voor supermarkten in Nederland
- Food-en-retail
- 19 mrt 2020 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - OnderzoekWinkelenMarketing
- 19 mrt 2020 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
De omzet van de Nederlandse supermarkten bedroeg in week 11 van dit jaar 998 miljoen euro, een stijging van ruim 31% ten opzichte van dezelfde week vorig jaar, aldus Nielsen.
Deze ongekend hoge omzet is een direct gevolg van de ontwikkelingen rondom het Coronavirus. De weekomzet van week 11 2020 komt hiermee na week 51 2017 op de tweede plek van weken met de hoogste omzet voor Nederlandse supermarkten ooit.
'De enorme toename in week 11 was behoorlijk, maar voorspelbaar als je kijkt naar andere markten die ons zijn voorgegaan in de COVID-19-crisis. Door het volgen van voorspelbare patronen die op andere markten kunnen worden waargenomen, kunnen we ons beter voorbereiden op de komende weken. We zullen regelmatig verslag uitbrengen over de ontwikkelingen in de markt in deze uitzonderlijke situatie', zegt Johan Vrancken, managing director, Nielsen Connect Benelux.
(PvWK)
* Al onze artikelen en berichten over het corona-virus en de gevolgen voor marketing, communicatie en media raadpleegt u snel en kosteloos hier, in MarketingTribunes 'dossier corona'.
Over Nielsen
'Nielsen Holdings is een mondiaal meet- en data-analysebedrijf dat wereldwijd het meest complete en vertrouwde inzicht biedt van consumenten en markten. Nielsen is opgedeeld in twee business units. Nielsen Global Media, de arbiter van de waarheid voor mediamarkten, biedt media- en reclame-industrieën onbevooroordeelde en betrouwbare statistieken die een gedeeld begrip creëren van de industrie, vereist voor het functioneren van de markten. Nielsen Global Connect biedt fabrikanten en retailers van consumer packaged goods nauwkeurige, bruikbare informatie en inzichten en een compleet beeld van de complexe en veranderende markt die bedrijven nodig hebben om te innoveren en te groeien. Onze aanpak combineert eigen Nielsen-gegevens met andere gegevensbronnen om klanten over de hele wereld te helpen begrijpen “what’s happening now, what’s happening next,” en hoe ze het beste op basis van deze kennis kunnen handelen. Nielsen, een S&P 500-bedrijf, is actief in meer dan 100 landen en dekt meer dan 90% van de wereldbevolking. Ga voor meer informatie naar www.nielsen.com.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- uitzonderlijk
- piek
- crisis
- waargenomen
- marketing
- supermarkt
- COVID-19
- Nielsen Connect
- Benelux
- managing director
- markt
- Nielksen
- corona
- Johan Vrancken
- effect
- retail
- situatie
- patronen
- ontwikkelingen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
- [marketeer 199] Thijs Ekelschot -... 12-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing