GUC Agency ontwikkelt burencampagne voor Rode Kruis

  • Food-en-retail
  • 14 apr 2020 @ 09:11
  • Link
  • Sjaak Hoogkamer
    Sjaak Hoogkamer

    redacteur
    MarketingTribune
  • Food

‘Wees een goede buur, doe een boodschap voor de buren’ is de oproep die sinds het paasweekend in Amsterdam en omgeving is te horen en te zien. GUC Agency ontwikkelde de campagne voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.

De campagne is tot stand gekomen dankzij de belangeloze medewerking van: MacGyver/MacLoud Amsterdam, regisseur: Marc Redmijer, DOP: Pieter Huisman, geluidsopname: Ronald van der Spek/Willem de Wijs, grading: Jorne Tielemans, Tygo Gernandt, Het Parool, NHmedia (AT5), Talpa Media Solutions, JCDecaux, DM Impressions, De Schepper, Bankgiroloterij, Postcodeloterij, Solo Logistiek, Primera en alle mensen die in de commercial in beeld zijn.

Meer dan 250.000 eenpersoonshuishoudens in regio Amsterdam

Het inzicht, dat momenteel voor veel mensen eenzaamheid en isolatie op de loer liggen, was voor GUC Agency de aanleiding om de ‘Wees een goede buur’-campagne te realiseren.

Met deze campagne wil het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland inwoners van Amsterdam en omstreken aanzetten om in beweging te komen om elkaar te helpen. Het Rode Kruis helpt daarbij door ‘Hulpkaarten’ aan te bieden. Met een Hulpkaart geef je aan een boodschap voor je buren te willen doen, de hond uit te willen uitlaten of open te staan voor een praatje. De campagne speelt daarbij in op het feit, dat veel mensen het lastig vinden om hulp te vragen aan vreemden. Door je als buurman of -vrouw kenbaar te maken en hulp aan te bieden, wordt de drempel om hulp te vragen duidelijk verlaagd. Vooral bij oudere mensen wordt de schroom dan weggenomen.

Hulpkaarten breed beschikbaar

Afgelopen zaterdag ging de campagne van start met een paginagrote aankondiging in Het Parool. In PS van de Week zaten vier Hulpkaarten, die konden worden uitgeknipt. De ‘Goede Buurbolide’ (een Piago Ape met geluidsinstallatie) reed door Amsterdam en Amstelveen om de door Tygo Gernandt ingesproken boodschap te laten horen. De acteur sprak ook de radio- en tv-commercial in, die via Talpa digitale radio en AT5 en Het Parool verspreid werden. Daarnaast is de oproep zichtbaar op meer dan 120 digitale schermen en alle social mediakanalen. Bij de Primera-winkels in de regio kunnen nog meer Hulpkaarten worden afgehaald.

Waardering inzet

Bestuursvoorzitter Rode Kruis Amsterdam-Amstelland Jerry Straub: ‘GUC Agency begrijpt onze taal, ons werk en merk. Dus waarom we doen wat we doen én voor wie. Dat werkt heel prettig. Het bestuur van het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland heeft grote verwachtingen van de campagne. We zijn zeer verheugd over de inzet en bereidheid van alle partijen die met dag-en-nacht-werken de campagne in zeer korte tijd hebben gerealiseerd.’



Sjaak Hoogkamer

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
  • ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken