GUC Agency ontwikkelt burencampagne voor Rode Kruis
- Food-en-retail
- 14 apr 2020 @ 09:11
- Link
-
Sjaak Hoogkamer
hoofdredacteur
MarketingTribune - Food
- 14 apr 2020 @ 09:11
- Sjaak Hoogkamer
‘Wees een goede buur, doe een boodschap voor de buren’ is de oproep die sinds het paasweekend in Amsterdam en omgeving is te horen en te zien. GUC Agency ontwikkelde de campagne voor het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland.
De campagne is tot stand gekomen dankzij de belangeloze medewerking van: MacGyver/MacLoud Amsterdam, regisseur: Marc Redmijer, DOP: Pieter Huisman, geluidsopname: Ronald van der Spek/Willem de Wijs, grading: Jorne Tielemans, Tygo Gernandt, Het Parool, NHmedia (AT5), Talpa Media Solutions, JCDecaux, DM Impressions, De Schepper, Bankgiroloterij, Postcodeloterij, Solo Logistiek, Primera en alle mensen die in de commercial in beeld zijn.
Meer dan 250.000 eenpersoonshuishoudens in regio Amsterdam
Het inzicht, dat momenteel voor veel mensen eenzaamheid en isolatie op de loer liggen, was voor GUC Agency de aanleiding om de ‘Wees een goede buur’-campagne te realiseren.
Met deze campagne wil het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland inwoners van Amsterdam en omstreken aanzetten om in beweging te komen om elkaar te helpen. Het Rode Kruis helpt daarbij door ‘Hulpkaarten’ aan te bieden. Met een Hulpkaart geef je aan een boodschap voor je buren te willen doen, de hond uit te willen uitlaten of open te staan voor een praatje. De campagne speelt daarbij in op het feit, dat veel mensen het lastig vinden om hulp te vragen aan vreemden. Door je als buurman of -vrouw kenbaar te maken en hulp aan te bieden, wordt de drempel om hulp te vragen duidelijk verlaagd. Vooral bij oudere mensen wordt de schroom dan weggenomen.
Hulpkaarten breed beschikbaar
Afgelopen zaterdag ging de campagne van start met een paginagrote aankondiging in Het Parool. In PS van de Week zaten vier Hulpkaarten, die konden worden uitgeknipt. De ‘Goede Buurbolide’ (een Piago Ape met geluidsinstallatie) reed door Amsterdam en Amstelveen om de door Tygo Gernandt ingesproken boodschap te laten horen. De acteur sprak ook de radio- en tv-commercial in, die via Talpa digitale radio en AT5 en Het Parool verspreid werden. Daarnaast is de oproep zichtbaar op meer dan 120 digitale schermen en alle social mediakanalen. Bij de Primera-winkels in de regio kunnen nog meer Hulpkaarten worden afgehaald.
Waardering inzet
Bestuursvoorzitter Rode Kruis Amsterdam-Amstelland Jerry Straub: ‘GUC Agency begrijpt onze taal, ons werk en merk. Dus waarom we doen wat we doen én voor wie. Dat werkt heel prettig. Het bestuur van het Rode Kruis Amsterdam-Amstelland heeft grote verwachtingen van de campagne. We zijn zeer verheugd over de inzet en bereidheid van alle partijen die met dag-en-nacht-werken de campagne in zeer korte tijd hebben gerealiseerd.’
-
Sjaak Hoogkamer
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: hoofdredacteur
- Website:http://www.marketingtribune.nl
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- Jumbo stopt met vleesstunts na kritiek Wakker Dier
- Albert Heijn brengt paasassortiment tot leven met AI
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
- Judith Hoogendoorn van Upfield:... 27-03-2024
- [onderzoek] Huismerkverpakking vaak... 27-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing