KHN: 'Help de Horeca'-actie is groot succes
- Food-en-retail
- 6 apr 2020 @ 15:02
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PolitiekFoodMarketing
- 6 apr 2020 @ 15:02
- Peter van Woensel Kooy
Sinds de start van Help de Horeca zijn inmiddels ruim 20.000 waardebonnen aangeschaft in heel Nederland, meldt co-initiator Koninklijke Horeca Nederland blij. Bekijk de nieuwe commercial hieronder.
Met dit bijzondere initiatief ondersteunt Koninklijke Horeca Nederland samen met horecapartners de Nederlandse horecaondernemers tijdens de coronacrisis. De waardebonnen helpen de ondernemers direct aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Zodat iedereen straks weer kan genieten van mooie momenten in hun favoriete restaurant of café. Inmiddels hebben zo'n 6200 zaken zich aangesloten bij Help de Horeca. Horecaondernemers kunnen zich nog steeds aanmelden via www.helpdehoreca.nl, tipt de KHN.
Hartverwarmend
Dirk Beljaarts, algemeen directeur Koninklijke Horeca Nederland: 'Het is natuurlijk fantastisch dat we het eerste miljoen hebben binnengehaald voor horecazaken die het juist nu ontzettend hard nodig hebben. We zien zoveel mooie initiatieven: mensen die een waardebon kopen om hun favoriete restaurant of café te steunen, of een bon cadeau doen aan dierbaren met vitale beroepen. Maar we zijn er nog lang niet. Door de verlenging van de maatregelen verkeren veel ondernemers in grote problemen. Daar is veel meer voor nodig dan dit initiatief alleen, maar dit krachtige en positieve initiatief helpt horecaondernemers enorm. Naast een wekelijkse uitbetaling, krijgen zij ook veel hartverwarmende reacties via dit platform; een mooie motivatie om straks weer aan de slag te gaan om iedereen in goede gezondheid te ontvangen.'
Help de Horeca
Via het platform www.helpdehoreca.nl kunnen waardebonnen aangeschaft worden door iedereen die de horeca in Nederland een warm hart toedraagt. Deze waardebonnen helpen de ondernemers aan inkomsten, ook nu ze gesloten zijn of alleen voor afhaal en thuisbezorging operationeel zijn. Horecabezoekers kunnen de bonnen verzilveren zodra de cafés en restaurants hun deuren weer openen. De bonnen zijn in feite een vooruitbetaalde reservering. Zo kan iedereen hun favoriete café of restaurant door deze lastige tijd heen helpen.
Help jij mee?
'Samen kunnen we ervoor zorgen dat we binnenkort weer kunnen genieten van de Nederlandse horeca. Koop vanaf vandaag een waardebon voor jouw favoriete café, restaurant of kroeg via www.helpdehoreca.nl. Alle deelnemende horecazaken zijn op de site te vinden', was de positionering bij de lancering.
Landelijke campagne
Vanaf dit weekend is ook de landelijke campagne van Help de Horeca live gegaan. Beljaarts: 'de Ster, Talpa en AdAlliance hebben gratis zendtijd aangeboden om het initiatief nog verder onder de aandacht te brengen.' Bekijk de commercial hieronder.
Partners
'KHN is enorm trots op de vele partners die dit mooie initiatief op allerlei manieren ondersteunen. Het aantal blijft groeien en zij laten zich écht van hun beste kant zien door samen met ons te kijken naar mogelijkheden om horecaondernemers tegemoet te komen in deze onzekere tijden. Hun inzet en enthousiasme wordt enorm gewaardeerd en onze dank is enorm groot. Alle aangesloten partners en deelnemende horecazaken zijn te vinden via www.helpdehoreca.nl.'
Achtergrond: samen sterker
Veel horecaondernemers verkeren momenteel in zwaar weer. Beljaarts vat nog even samen: 'Horecaondernemers hebben te maken met een omzetdaling van meer dan 50%, terwijl hun vaste kosten gewoon doorlopen. Dit leidt tot acute liquiditeitsproblemen en elke vorm van hulp is op dit moment nodig om ervoor te zorgen dat cafés en restaurants blijven bestaan en een goede start kunnen maken na deze crisis. Het is hartverwarmend om te zien dat zoveel horecapartners zich bij dit initiatief hebben aangesloten, samen zijn we sterker en kunnen we écht het verschil maken.'
(PvWK, foto: Unsplash)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management