Retail Update juni 2020: Denk post pandemisch
- Food-en-retail
- 8 jun 2020 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - TrendsMarketing
- 8 jun 2020 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Rabobank presenteert de juni-publicatie over de retailsector. Het gaat om de maandelijkse Retail Update, die dit keer over de coronacrisis heen kijkt naar de toekomst van de sector.
De twee voorgaande Retail Updates stonden volledig in het teken van de coronacrisis. In de Retail Update van juni 2020 kijkt de bank over de crisis heen naar de structurele veranderingen van de sector en naar de vijf kernthema’s die ook na ‘corona’ weer centraal staan in de verdere ontwikkeling van de sector. Doel van de Retail Update is en blijft om ondernemers te informeren en daarmee te helpen, te inspireren en te activeren. Achtereenvolgens gaan wij in op recente Rabobank publicaties over de retailsector en op de vijf kernthema’s, voorzien van inspirerende tips en voorbeelden die vaak ook weer een link hebben met de coronacrisis.
Kernpunten
De kernpunten van de Retail Update kunnen als volgt worden door Rabobank worden samengevat:
· Het coronavirus heeft naast tijdelijke omzeteffecten ook meer structurele gevolgen. Het consumentengedrag verandert, waarbij een versnelde shift naar online deels een permanent karakter heeft. Ook is er meer aandacht voor ‘duurzaamheid’ en ‘lokaal’. Het belang van digitalisering en toegevoegde waarde van de winkel wordt door de coronacrisis verder onderstreept
· Na ‘corona’ zullen de vijf kernthema’s weer een centrale rol gaan spelen in de verdere ontwikkeling van de sector. Het gaat om: 1. Fusion (grenzeloos retailen), 2. Verticale integratie & Smart data, 3. Omnichannel & Technologie, 4. Samenwerking en 5. Markt & Concurrentiepositie. Retailers moeten hierop inspelen en hun strategie aanpassen
· Wij zien diverse inspirerende voorbeelden rond deze vijf kernthema’s. Coolblue gaat door met het openen van fysieke winkels om de online aanwezigheid te versterken, Ace Juweliers lanceert een bijzondere collectie en Facebook helpt kleinere ondernemers met hun online verkoop.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- grenzeloos
- sector
- ontwikkeling
- retailers
- Rabobank
- Omnichannel & Technologie
- Markt & Concurrentiepositie
- corona
- retailen
- Fusion
- Retail Update
- centrale rol
- Verticale integratie & Smart data
- Samenwerking
- aanpassen
- strategie
- inspelen
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Plus komt met opvolger van Aftrap-commercial
- Marlboro grootste supermarktmerk
- Coca-Cola lanceert Absolut Vodka en Sprite mixdrank
- Fabulosa lanceert geparfumeerd huishoudmerk in Action
- Plus lanceert nieuw platform voor plus.nl en de app
- [RMD24] Retailmedia vragen om adequate rapportagestandaard en...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- [onderzoek] 1 op 5 consumenten vindt... 19-04-2024
- Duitse automerken tegen inmenging P... 17-04-2024
- Al meer dan 500 kinderen melden zich... 16-04-2024
- Jan Beckers van SodaStream Benelux:... 16-04-2024
- [RMD24] Retailmedia vragen om... 15-04-2024
- Plus komt met opvolger van... 13-04-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing