Retail Update juni 2020: Denk post pandemisch
- Food-en-retail
- 8 jun 2020 @ 08:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - TrendsMarketing
- 8 jun 2020 @ 08:30
- Peter van Woensel Kooy
Rabobank presenteert de juni-publicatie over de retailsector. Het gaat om de maandelijkse Retail Update, die dit keer over de coronacrisis heen kijkt naar de toekomst van de sector.
De twee voorgaande Retail Updates stonden volledig in het teken van de coronacrisis. In de Retail Update van juni 2020 kijkt de bank over de crisis heen naar de structurele veranderingen van de sector en naar de vijf kernthema’s die ook na ‘corona’ weer centraal staan in de verdere ontwikkeling van de sector. Doel van de Retail Update is en blijft om ondernemers te informeren en daarmee te helpen, te inspireren en te activeren. Achtereenvolgens gaan wij in op recente Rabobank publicaties over de retailsector en op de vijf kernthema’s, voorzien van inspirerende tips en voorbeelden die vaak ook weer een link hebben met de coronacrisis.
Kernpunten
De kernpunten van de Retail Update kunnen als volgt worden door Rabobank worden samengevat:
· Het coronavirus heeft naast tijdelijke omzeteffecten ook meer structurele gevolgen. Het consumentengedrag verandert, waarbij een versnelde shift naar online deels een permanent karakter heeft. Ook is er meer aandacht voor ‘duurzaamheid’ en ‘lokaal’. Het belang van digitalisering en toegevoegde waarde van de winkel wordt door de coronacrisis verder onderstreept
· Na ‘corona’ zullen de vijf kernthema’s weer een centrale rol gaan spelen in de verdere ontwikkeling van de sector. Het gaat om: 1. Fusion (grenzeloos retailen), 2. Verticale integratie & Smart data, 3. Omnichannel & Technologie, 4. Samenwerking en 5. Markt & Concurrentiepositie. Retailers moeten hierop inspelen en hun strategie aanpassen
· Wij zien diverse inspirerende voorbeelden rond deze vijf kernthema’s. Coolblue gaat door met het openen van fysieke winkels om de online aanwezigheid te versterken, Ace Juweliers lanceert een bijzondere collectie en Facebook helpt kleinere ondernemers met hun online verkoop.
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Fusion
- Samenwerking
- ontwikkeling
- Markt & Concurrentiepositie
- centrale rol
- grenzeloos
- strategie
- Retail Update
- retailen
- Rabobank
- sector
- aanpassen
- inspelen
- Verticale integratie & Smart data
- retailers
- Omnichannel & Technologie
- corona
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol tuininspiratie door het land
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Eerste Statiegeld Retourshops open... 05-05-2025
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management