Hands Off My Chocolate lanceert vegan melkchocoladereep

Hands Off My Chocolate lanceert vegan melkchocoladereep
  • Food-en-retail
  • 27 jun 2022 @ 11:00
  • 9857 x gelezen
  • Link
  • Nanny Kuilboer
    Nanny Kuilboer

    redactie MarketingTribune
    BBP Media - MarketingTribune
  • Geen tag

De Smooth No M!lk-reep van Hands Off My Chocolate is het plantaardige alternatief voor de klassieke melkchocoladereep. Hands Off My Chocolate hoopt op deze manier - en met de al bestaande vegan pure variant - vegan chocolade toegankelijk en mainstream te maken.

Oprichter en eigenaar Hands Off My Chocolate Kitty Smeeten: ‘Na de populariteit van de eerder uitgebrachte vegan chocoladeproducten kon een plantaardige variant op de klassieke melkchocoladereep natuurlijk niet ontbreken in het assortiment. De nieuwe Smooth No M!lk-reep is op basis van rijstmelk en gemengd met een flinke hoeveelheid hazelnootpraliné waardoor hij net zo romig en vol van smaak is als een “normale” melkchocoladereep. Hands Off maakt de plantaardige keuze zo weer een stuk makkelijker voor een nog breder publiek.’

42% minder CO2
Het is moeilijk om vegan ‘melk’chocolade net zo romig te maken als een traditionele melkchocoladereep: ‘We willen bij Hands Off dat je als chocolate lover net zo lekkere vegan chocolade moet kunnen eten als de lekkerste melkchocolade. Dat ook daadwerkelijk realiseren was echt wel een uitdaging. We zijn er maanden mee bezig geweest, hebben meerdere keren getest en zijn nu super trots op onze lekkere romige vegan Smooth No M!lk.’
Smooth No M!lk is de vijfde vegan Hands Off-reep. ‘De impact op het milieu van plantaardige producten is veel lager dan dat van dierlijke producten. Zo wordt de CO2-uitstoot van de “gewone” melkchocoladereceptuur van Hands Off voor 51% veroorzaakt door het melkpoeder. Door dit te vervangen met rijstpoeder, wordt de CO2-emissie met 42% verlaagd.’

De reep is verkrijgbaar via de website van Hands Off My Chocolate en bij Albert Heijn. In de loop van 2022 zal de reep ook verkrijgbaar zijn bij de meeste andere supermarktketens.

Women Empowerment
Hands Off heeft zich sinds de oprichting in 2013 gekoppeld aan Cocoa Horizons, een onafhankelijke non-profitstichting die cacaoboeren in Ivoorkust, Ghana en Tanzania ondersteunt. Via educatie en trainingen op locatie leren de boeren om hun grond op een duurzame wijze te verbouwen waardoor meer - ook andere gewassen - uit het land kunnen worden gehaald. De boeren ontvangen bovendien een premium prijs voor hun cacaobonen. Sinds 22 februari 2021 is Cocoa Horizons er samen met Afrikaanse coöperaties in geslaagd om de cacaobonenstroom helemaal traceerbaar te maken. De bonen van deze boeren komen in de vorm van cacaomassa terecht in de repen van Hands Off My Chocolate.
Hands Off My Chocolate doneert 10% van de winst aan projecten die vrouwen in hun kracht zetten, met als missie het bestrijden van genderongelijkheid en vrouwen in staat te stellen om hun volledige potentieel te benutten.

Nanny Kuilboer

Laatste reacties

ISMI

van shoppers kopers maken

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 20 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken