Albert Heijn en Coöperatie VGZ werken samen aan Mijn Leefstijlcoach app
- Food-en-retail
- 25 okt 2022 @ 12:59
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - WinkelenApps
- 25 okt 2022 @ 12:59
- Peter van Woensel Kooy
Coöperatie VGZ en Albert Heijn versterken elkaar op het gebied van het creëren van bewustzijn over wat een gezonde leefstijl voor je kan betekenen. De eerste samenwerking vindt plaats in de Mijn Leefstijlcoach app.
De gratis Mijn Leefstijlcoach app helpt deelnemers op een positieve manier om beter te eten, meer te bewegen, goed te ontspannen en lekkerder te slapen. De app biedt talloze gezondheidschallenges met tips, video’s en beweeg-, voeding- en meditatieschema’s. Zo is een gezonde leefstijlverandering in kleine, haalbare stappen voor iedereen bereikbaar. Coöperatie VGZ voegt aanvullende leefstijlcoaching, nieuwe challenges en inspirerende webinars toe aan de app.
Blije bazen
Marit van Egmond, CEO Albert Heijn: ‘Sinds de lancering van onze leefstijl app hebben we veel positieve reacties gekregen van deelnemers omdat ze geholpen zijn dagelijks betere keuzes te maken zodat ze beter eten, meer ontspannen en slapen en bewegen. Bijna de helft van de deelnemers geeft bovendien aan via de tips van onze experts de nieuwe leefstijl vol te houden. En daar gaat het natuurlijk om, structureel lekkerder in je vel zitten. Net als Albert Heijn, stimuleert ook Coöperatie VGZ klanten om bewuster en gezonder te leven. Ik ben blij dat we onze krachten bundelen om nog meer inspiratie en advies te kunnen bieden.’
Marjo Vissers, CEO Coöperatie VGZ: ´Coöperatie VGZ werkt aan een gezonder Nederland en toekomstbestendige zorg voor iedereen. Als we allemaal een beetje gezonder leven, dan zorgen we ervoor dat Nederland gezonder wordt en verminderen we samen de druk op huisartsen, verpleegkundigen en ziekenhuizen, terwijl onze leden zich beter en fitter voelen. Een ongezonde leefstijl is een belangrijke oorzaak van ziekte in Nederland. Fijn dat we de handen ineen slaan en samen met Albert Heijn vernieuwende stappen maken om een gezonder leven voor onze leden makkelijker te maken.'
Intake advies Mijn Leefstijlcoach
De app is naar eigen zeggen ontwikkeld met verschillende experts van onder andere FoodFirst en Etos, en met artsen, koks, diëtisten, sportcoaches en gedragswetenschappers. 'Omdat iedereen anders in elkaar zit en andere doelen en voorkeuren heeft, krijgen deelnemers na een korte intake advies, challenges en schema’s op maat. De app laat zien hoe leuk, lekker en gemakkelijk gezond leven kan zijn. De Mijn Leefstijl coach app wordt ook aangeboden in de service store van de VGZ app.'
Dagelijkse tips en inspiratie
Een belangrijk onderdeel van de app zijn motiverende challenges op het gebied van eten, slapen, bewegen en ontspannen. Een challenge is een kort veranderprogramma waarbij gebruikers tijdens een afgebakende periode werken aan een bepaald doel. VGZ voegt hier specifieke challenges aan toe die inspelen op de behoeften van haar leden zoals zoutarm eten. Experts helpen oude gewoonten te doorbreken, bieden hulp met de keuze voor gezondere alternatieven en geven tips om het daarna zelf vol te houden. Lukt het even niet of heb je aanvullende vragen? Dan biedt VGZ aanvullende coaching aan zoals het stellen van je persoonlijke vraag aan een experts. In de app ontvangen gebruikers iedere dag tips, inspiratievideo’s, achtergrondartikelen, receptsuggesties en workouts.
(PvWK)
Over de app
'De Mijn Leefstijlcoach app biedt challenges, coaching, tips, adviezen en inspiratie op het gebied van gezond eten, bewegen, ontspannen, slapen en well being. De app is gratis en te downloaden in de App Store, Google Play Store en de service store van de VGZ app.'
(bron: AH & VGZ)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Stephanie van Eerd van The Magnum Ice Cream Company: 'Omarmen...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
- Kruidvat versterkt... 08-09-2025
- Fritz-kola introduceert Mischmasch... 08-09-2025
- Albert Heijn zet tech in tegen... 08-09-2025
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer... 08-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes