Startup Upfront brengt nieuwe standaard voor voeding en verpakking naar AH

Startup Upfront brengt nieuwe standaard voor voeding en verpakking naar AH
  • Food-en-retail
  • 17 feb 2023 @ 15:00
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • IntroductieFood

Upfront introduceert vandaag zes nieuwe producten in 502 Albert Heijn locaties verspreid over Nederland en België. De Rotterdamse startup zet daarmee een belangrijke stap in hun missie om volledige transparantie de standaard te maken binnen de Nederlandse voedingsindustrie.

Met het introduceren van zes producten in de Albert Heijn zet Upfront naar eigen zeggen een enorme stap richting het doel volledige transparantie te realiseren binnen de Nederlandse voedingsindustrie. De Rotterdamse startup zet zich met hun missie sterk af tegen de gevestigde orde binnen het voedings segment. Als statement zetten zij hun ingrediënten en voedingswaarden voor op de verpakking en gebruiken kleur noch claims vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen, niet de verpakking. 

Upfront heeft de afgelopen drie jaar bewezen dat er een grote vraag is naar eerlijke, voedzame producten en een transparante bedrijfsvoering binnen de voedingsindustrie. De startup groeit jaarlijks met meer dan 450% en heeft inmiddels een online following van een kwart miljoen Nederlanders. Het bedrijf heeft hun succes grotendeels te danken aan de indrukwekkende in-house innovatie. Het is het ambitieuze productontwikkeling-team gelukt om in verschillende categorieën een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen. 

Drie jaar na het introduceren van hun eerste product brengt de Rotterdamse voedings-startup Upfront dus hun eerste zes producten naar de schappen van de Albert Heijn. Eiwitrepen op basis van dadel en met slechts zeven ingrediënten in de smaken cacao zeezout, appel kaneel en pindakaas, proteïne-poeder sachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar linzen chips zullen worden opgenomen in het assortiment van 502 Albert Heijn supermarkten binnen Nederland en België. Met het introduceren van deze producten in de Albert Heijn start de transitie van Upfront van online bedrijf naar invloedrijke speler in het Nederlandse retaillandschap. Meer info staat op www.upfront.nl.
(PvWK)

Over Upfront
'Upfront werd in 2019 opgericht door jeugdvrienden Mark de Boer en Harro Schwencke met als missie volledige transparantie binnen de Nederlandse voedingsindustrie te realiseren. Upfront producten hebben altijd de ingrediëntenlijst voorop de verpakking staan en zijn in de basis een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod. Dankzij indrukwekkende innovatie is het Upfront gelukt om in verschillende problematische voedings categorieën een beter product op de markt te brengen. Naast het aanbieden van gezonde voeding is onderwijzing een van de speerpunten van Upfront. Via social media, de Upfront Podcast, de Upfront University en Upfront Approved navigeert Upfront samen met de community de wereld van voeding, op zoek naar de beste keuzes.'

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken