Startup Upfront brengt nieuwe standaard voor voeding en verpakking naar AH
- Food-en-retail
- 17 feb 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - IntroductieFood
- 17 feb 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Upfront introduceert vandaag zes nieuwe producten in 502 Albert Heijn locaties verspreid over Nederland en België. De Rotterdamse startup zet daarmee een belangrijke stap in hun missie om volledige transparantie de standaard te maken binnen de Nederlandse voedingsindustrie.
Met het introduceren van zes producten in de Albert Heijn zet Upfront naar eigen zeggen een enorme stap richting het doel volledige transparantie te realiseren binnen de Nederlandse voedingsindustrie. De Rotterdamse startup zet zich met hun missie sterk af tegen de gevestigde orde binnen het voedings segment. Als statement zetten zij hun ingrediënten en voedingswaarden voor op de verpakking en gebruiken kleur noch claims vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen, niet de verpakking.
Upfront heeft de afgelopen drie jaar bewezen dat er een grote vraag is naar eerlijke, voedzame producten en een transparante bedrijfsvoering binnen de voedingsindustrie. De startup groeit jaarlijks met meer dan 450% en heeft inmiddels een online following van een kwart miljoen Nederlanders. Het bedrijf heeft hun succes grotendeels te danken aan de indrukwekkende in-house innovatie. Het is het ambitieuze productontwikkeling-team gelukt om in verschillende categorieën een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen.
Drie jaar na het introduceren van hun eerste product brengt de Rotterdamse voedings-startup Upfront dus hun eerste zes producten naar de schappen van de Albert Heijn. Eiwitrepen op basis van dadel en met slechts zeven ingrediënten in de smaken cacao zeezout, appel kaneel en pindakaas, proteïne-poeder sachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar linzen chips zullen worden opgenomen in het assortiment van 502 Albert Heijn supermarkten binnen Nederland en België. Met het introduceren van deze producten in de Albert Heijn start de transitie van Upfront van online bedrijf naar invloedrijke speler in het Nederlandse retaillandschap. Meer info staat op www.upfront.nl.
(PvWK)
Over Upfront
'Upfront werd in 2019 opgericht door jeugdvrienden Mark de Boer en Harro Schwencke met als missie volledige transparantie binnen de Nederlandse voedingsindustrie te realiseren. Upfront producten hebben altijd de ingrediëntenlijst voorop de verpakking staan en zijn in de basis een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod. Dankzij indrukwekkende innovatie is het Upfront gelukt om in verschillende problematische voedings categorieën een beter product op de markt te brengen. Naast het aanbieden van gezonde voeding is onderwijzing een van de speerpunten van Upfront. Via social media, de Upfront Podcast, de Upfront University en Upfront Approved navigeert Upfront samen met de community de wereld van voeding, op zoek naar de beste keuzes.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
- DJ ruilt hakken op beat in voor hakken in keuken
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management