Startup Upfront brengt nieuwe standaard voor voeding en verpakking naar AH
- Food-en-retail
- 17 feb 2023 @ 15:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - IntroductieFood
- 17 feb 2023 @ 15:00
- Peter van Woensel Kooy
Upfront introduceert vandaag zes nieuwe producten in 502 Albert Heijn locaties verspreid over Nederland en België. De Rotterdamse startup zet daarmee een belangrijke stap in hun missie om volledige transparantie de standaard te maken binnen de Nederlandse voedingsindustrie.
Met het introduceren van zes producten in de Albert Heijn zet Upfront naar eigen zeggen een enorme stap richting het doel volledige transparantie te realiseren binnen de Nederlandse voedingsindustrie. De Rotterdamse startup zet zich met hun missie sterk af tegen de gevestigde orde binnen het voedings segment. Als statement zetten zij hun ingrediënten en voedingswaarden voor op de verpakking en gebruiken kleur noch claims vanuit de overtuiging dat het product zichzelf moet verkopen, niet de verpakking.
Upfront heeft de afgelopen drie jaar bewezen dat er een grote vraag is naar eerlijke, voedzame producten en een transparante bedrijfsvoering binnen de voedingsindustrie. De startup groeit jaarlijks met meer dan 450% en heeft inmiddels een online following van een kwart miljoen Nederlanders. Het bedrijf heeft hun succes grotendeels te danken aan de indrukwekkende in-house innovatie. Het is het ambitieuze productontwikkeling-team gelukt om in verschillende categorieën een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod te ontwikkelen.
Drie jaar na het introduceren van hun eerste product brengt de Rotterdamse voedings-startup Upfront dus hun eerste zes producten naar de schappen van de Albert Heijn. Eiwitrepen op basis van dadel en met slechts zeven ingrediënten in de smaken cacao zeezout, appel kaneel en pindakaas, proteïne-poeder sachets in de smaken vanille en speculaas en cheddar linzen chips zullen worden opgenomen in het assortiment van 502 Albert Heijn supermarkten binnen Nederland en België. Met het introduceren van deze producten in de Albert Heijn start de transitie van Upfront van online bedrijf naar invloedrijke speler in het Nederlandse retaillandschap. Meer info staat op www.upfront.nl.
(PvWK)
Over Upfront
'Upfront werd in 2019 opgericht door jeugdvrienden Mark de Boer en Harro Schwencke met als missie volledige transparantie binnen de Nederlandse voedingsindustrie te realiseren. Upfront producten hebben altijd de ingrediëntenlijst voorop de verpakking staan en zijn in de basis een gezonder en minder gecompliceerd alternatief op het huidige aanbod. Dankzij indrukwekkende innovatie is het Upfront gelukt om in verschillende problematische voedings categorieën een beter product op de markt te brengen. Naast het aanbieden van gezonde voeding is onderwijzing een van de speerpunten van Upfront. Via social media, de Upfront Podcast, de Upfront University en Upfront Approved navigeert Upfront samen met de community de wereld van voeding, op zoek naar de beste keuzes.'
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- MediaMarkt introduceert landelijk refurbishmentprogramma
- Tonys Chocolonely viert 20 jaar impact en handhaaft merknaam
- Ex-Blokkerondernemers lanceren eigen retailformule Allesz
- TommyTomato voert campagne voor groente in politiek debat
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- CBL reageert op verkiezingsuitslag: 'let op de...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste... 07-11-2025
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen... 07-11-2025
- [onderzoek] Jongeren willen wel... 06-11-2025
- Albert Heijn lanceert vernieuwde... 05-11-2025
- Brut172 opnieuw nummer een in Lekker04-11-2025
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman... 03-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




