FrietHoes gaat 'op-schalen'

FrietHoes gaat 'op-schalen'
  • Food-en-retail
  • 19 apr 2023 @ 08:31
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodMarketing

FrietHoes gaat vanaf nu letterlijk ‘op-schalen’ met de presentatie van een geheel eigen schaaltje. Dit emaille serveerschaaltje waarin FrietHoes het beste tot zijn recht komt, bevat een serie speciaal gemaakte illustraties van de Haarlemse striptekenaar Joost Swarte.

FrietHoes predikt naar eigen zeggen al meer dan 10 jaar de verse friet revolutie: '(H)eerlijke friet zonder bewerkingen, toevoegingen of andere fratsen, maar wel mét schil.' FrietHoes friet staat inmiddels landelijk op de kaart in tal van restaurants, de betere frituurzaken en is ook breed aanwezig met foodtrucks op festivals.

FrietHoes gaat vanaf nu letterlijk ‘op-schalen’, zo meldt het foodmerk, namelijk met de presentatie van een geheel eigen schaaltje. Dit emaille serveerschaaltje waarin FrietHoes volgens de makers het beste tot zijn recht komt, bevat een serie speciaal gemaakte illustraties van de Haarlemse striptekenaar Joost Swarte. 'De illustraties vertellen op originele wijze het verhaal van aardappel tot friet. De lancering van het schaaltje is het vervolg op een jarenlange samenwerking tussen Joost Swarte en FrietHoes.' 

'FrietHoes bewijst al jaren dat je ook op grote(re) schaal heerlijk en eerlijk kunt genieten van friet. Het bedrijf werkt daarvoor nauw samen met Nederlandse boeren, die ze een eerlijke prijs betalen voor de beste aardappelen. De frietbakkers van FrietHoes stoppen vanuit de ambachtelijke frietfabriek al hun passie en energie in het maken van de (h)eerlijkste friet, waar horecaondernemers of consumenten niet uren voor in de keuken hoeven staan. Logischerwijs ziet FrietHoes voor hun frieten graag een hoofdrol op de kaart, in plaats van een bijrol. En daarbij hoort een eigen schaaltje, met een uniek verhaaltje.'

Joost Swarte x FrietHoes
Joost Swarte is al sinds 2009 verbonden aan FrietHoes, toen oprichter Joost Hoes hem vroeg om het logo te ontwerpen. Zijn ontwerp voor dit FrietHoes schaaltje vertelt het (h)eerlijke verhaal van aardappel tot friet. De illustraties geven, op een ludieke manier, het proces weer van boer tot bord. 'De oogst van de Agria aardappel uit de Hollandse kleigrond, het selecteren en wassen van de aardappels, het snijden en voorbakken voor horeca, frietspeciaalzaken en retail en tot slot het genieten van de heerlijke FrietHoes friet.'

Voor horeca en consumenten
Omdat het schaaltje gemaakt is van emaille, heeft het een hippe en tegelijk gezellige uitstraling. Tegelijkertijd is het ook praktisch: onbreekbaar, hygiënische en duurzaam. Wat FrietHoes betreft is het dé nieuwe manier van friet serveren. De horecaondernemers die bij FrietHoes zijn aangesloten kijken al een tijdje uit naar de komst van dit collectors item, aldus de directie. Deze FrietHoes klanten krijgen de eerste tien schaaltjes cadeau. Uiteraard is het schaaltje ook verkrijgbaar voor consumenten in de FrietHoes webshop.

'Iedereen die het schaaltje ziet en gebruikt is vet enthousiast. Het lost de belofte in dat je geen gewone patat geserveerd krijgt maar een bijzonder frietje. Bijzonder lekker en met een goed verhaal. Ons doel is om FrietHoes landelijke bekendheid te geven en de nieuwe norm neer te zetten met onze friet: perfect geserveerd met een creatieve twist', vertelt Marcel Joosten, directeur FrietHoes.

FrietHoes #frietjesociaal & Schillen Blond bier
FrietHoes oogste eerder succes met hun '#frietjesociaal'-actie (gratis frietje voor mensen die het even extra verdiend hebben) en verwerking van hun aardappel schilresten tot Schillen Blond bier in samenwerking met Brouwerij Jopen. Dat FrietHoes steeds meer wordt omarmd, blijkt volgens Joosten ook uit de groeicijfers. 'Nederlandse frietliefhebbers zijn dol op het Haarlemse bedrijf dat, ondanks deze groei, heel nuchter blijft. De missie van FrietHoes: de Van Dobben van de frietbakkers worden, met een Tony Chocolony sausje.'

Sebastiaan Hoes, mede oprichter FrietHoes, vult aan: 'Onze ambitie is om verse (h)eerlijke friet zoals wij die maken, dé norm te laten worden in Nederland. Dit willen we bereiken door eerlijke en duurzame productie, mooie campagnes en een hoop lol voor zowel team als partners.'  
(PvWK)


Over FrietHoes
'FrietHoes kijkt anders naar friet dan de gevestigde orde. Het merk predikt al meer dan 10 jaar de verse friet revolutie: friet van FrietHoes is puur natuur, krokant, niet droog en smaakt naar aardappel. Het is echte friet zonder bewerkingen, toevoegingen en andere vreemde fratsen. De ambachtelijke frieten van FrietHoes zijn al sinds 2009 verkrijgbaar in de eigen winkel in Haarlem en bij verschillende restaurants in heel Nederland, zoals Rijks, Stach en De Bijenkorf. Daarbij is FrietHoes met foodtrucks aanwezig bij evenementen als Mysteryland, Lowlands, Down The Rabbit Hole en Zwarte Cross. FrietHoes is bovendien landelijk verkrijgbaar bij verschillende supermarkten zoals Albert Heijn, PicNic en Dekamarkt. Meer info: www.friethoes.nl.'

(bron: Friethoes)

 

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken