GiG introduceert hard lemonade in Nederland
![GiG introduceert hard lemonade in Nederland](/food-en-retail/nieuws/2023/06/gig-introduceert-hard-lemonade-in-nederland/GiG-Hard-Seltzer-Max-Ponsen-Bob-Ponsen-nw-juist.jpg)
- Food-en-retail
- 13 jun 2023 @ 09:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductie
- 13 jun 2023 @ 09:00
- Peter van Woensel Kooy
De Amsterdamse broers Max en Bob Ponsen (26 en 29 jaar) haalden het drankje 'hard selzer' met hun bedrijf GiG in 2020 naar Nederland en verkopen dit jaar zo’n vijf miljoen blikjes. Die succesformule willen ze herhalen met een andere Amerikaanse sensatie: de hard lemonade.
Hard lemonade wordt deze maand door GiG deze maand gelanceerd.
Het drankje GiG hard lemonade is een hard-frisse bruislimonade, laag in suiker en met 5% alcohol. Elk blik bevat 330ml. De hard lemonade is gemaakt van echt fruit en verkrijgbaar in de smaken orange en lemon. Die smaken en het lichte en frisse karakter maken hard lemonade een Amerikaanse zomerhit. Het is perfect voor op het terras, in de boot, thuis met vrienden of na het sporten. ‘Met onze hard seltzer leerden we hoe je een succesvol buitenlands product introduceert. Net als de hard seltzer is de hard lemonade een hit in onder andere de VS en zelf vinden we het ook onwijs lekker’, vertelt Bob Ponsen.
Nieuwe voltreffer
De broers zijn overtuigd van hun drankje. Bob Ponsen: ‘We vinden allebei de smaak die we ontwikkelden echt goed: de levendige sinaasappelsmaak van GiG Hard Lemonade Orange en de verfrissende citroensmaak van GiG Hard Lemonade Lemon zorgen al bij de eerste slok voor een super zomers gevoel. Het echte fruit zorgt voor een smaakexplosie. Het drinkt perfect weg bij het zwembad, op een tuinfeest of een BBQ. En omdat er minder suiker in zit dan gewone limonade hoef je je niet schuldig te voelen. Dat is dus extra bijvangst.’ Broer Max vult aan: ‘Voor zover wij weten zijn we in Nederland het eerste merk dat een échte Hard Lemonade in blik op de markt brengt met een neutrale alcoholbasis en echte limonade.’
Intussen maken de broers zich druk om de verkrijgbaarheid van hun merk in supermarkten. Op festivals verloopt de verkoop van GiG intussen crescendo, maar de retail is nog niet compleet om. ‘Vaak zijn alle blikjes op een festival voor het eind van de avond al weg’, zegt GiG-broer Bob. Het drankje was onder meer verkrijgbaar op grote evenementen als A State of Trance, Free Your Mind en Kingsland. Daar komen de rest van het seizoen nog tientallen festivals bij, waaronder Loveland, Pal Mundo en het Amsterdams Winterparadijs, waar honderdduizenden bezoekers komen.
Albert Heijn en Jumbo
GiG heeft volgens dee oprichters alles in zich om niet alleen de festivalhit van dit jaar, maar ook hét drankje van de toekomst te worden. 'Een belangrijke uitdaging is om in de schappen te komen bij grote supermarkten als Albert Heijn en Jumbo. Misschien komt het doordat wij ook een deel van de markt afpakken van grote bestaande partners als Heineken, die door GiG minder bier en Desperados verkopen’, zegt Bob, ‘Sligro durfde het in elk geval wél aan. Met succes, kunnen we stellen. GiG wordt daarnaast verkocht bij supermarkten als Dirk en DekaMarkt en bezorgdiensten Getir, Gorillas en Flink. Bij flitsbezorgers staat het in de top van verkochte producten en we hebben de concurrentie gewonnen van vele hard seltzers, waaronder die van Coca Cola. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt als we straks in alle supermarkten liggen.'
De GiG Hard Lemoade is volgens de heren een extra argument voor schapruimte. De hard lemonade is onder andere verkrijgbaar op GiGBezorgd.nl en binnenkort bij Sligro.
(PvWK)
Packshot van de nieuwe GiG hard lemonade
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- hard selzer
- Hard Lemonade
- Flink
- Sligro
- GigBezorgd.nl
- fris
- GiG
- Gorillas
- Dirk en DekaMarkt en bezorgdiensten Getir
- Ponsen
- Mark & Bob
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Sophie Vermolen van Westland Salades: 'Grootste misverstand is...
- [marketeer 206] Anne en Esther Vedder - founders Vedder & Vedder
- Lidl lanceert twee nieuwe campagnes
- Het nieuwe VanMoof mobiliseert gepasseerde oude klant
- Ochama bezorgt binnen het uur in Amsterdam
- [onderzoek] Zes op tien Nederlanders wil seizoensvoedsel eten...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Guaraná Antarctica sponsort 40ste... 26-07-2024
- Wehkamp.nl doet nieuwe poging in... 26-07-2024
- [marketeer 207] Brenda Smith - cmo... 26-07-2024
- Jumbo lanceert als eerste super... 25-07-2024
- Blue Band mag naam 'Roombeter' niet... 24-07-2024
- CBL-supermarkten willen per 2030 de... 24-07-2024
MarketingTribune Events
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing