GiG introduceert hard lemonade in Nederland
- Food-en-retail
- 13 jun 2023 @ 09:00
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - FoodIntroductie
- 13 jun 2023 @ 09:00
- Peter van Woensel Kooy
De Amsterdamse broers Max en Bob Ponsen (26 en 29 jaar) haalden het drankje 'hard selzer' met hun bedrijf GiG in 2020 naar Nederland en verkopen dit jaar zo’n vijf miljoen blikjes. Die succesformule willen ze herhalen met een andere Amerikaanse sensatie: de hard lemonade.
Hard lemonade wordt deze maand door GiG deze maand gelanceerd.
Het drankje GiG hard lemonade is een hard-frisse bruislimonade, laag in suiker en met 5% alcohol. Elk blik bevat 330ml. De hard lemonade is gemaakt van echt fruit en verkrijgbaar in de smaken orange en lemon. Die smaken en het lichte en frisse karakter maken hard lemonade een Amerikaanse zomerhit. Het is perfect voor op het terras, in de boot, thuis met vrienden of na het sporten. ‘Met onze hard seltzer leerden we hoe je een succesvol buitenlands product introduceert. Net als de hard seltzer is de hard lemonade een hit in onder andere de VS en zelf vinden we het ook onwijs lekker’, vertelt Bob Ponsen.
Nieuwe voltreffer
De broers zijn overtuigd van hun drankje. Bob Ponsen: ‘We vinden allebei de smaak die we ontwikkelden echt goed: de levendige sinaasappelsmaak van GiG Hard Lemonade Orange en de verfrissende citroensmaak van GiG Hard Lemonade Lemon zorgen al bij de eerste slok voor een super zomers gevoel. Het echte fruit zorgt voor een smaakexplosie. Het drinkt perfect weg bij het zwembad, op een tuinfeest of een BBQ. En omdat er minder suiker in zit dan gewone limonade hoef je je niet schuldig te voelen. Dat is dus extra bijvangst.’ Broer Max vult aan: ‘Voor zover wij weten zijn we in Nederland het eerste merk dat een échte Hard Lemonade in blik op de markt brengt met een neutrale alcoholbasis en echte limonade.’
Intussen maken de broers zich druk om de verkrijgbaarheid van hun merk in supermarkten. Op festivals verloopt de verkoop van GiG intussen crescendo, maar de retail is nog niet compleet om. ‘Vaak zijn alle blikjes op een festival voor het eind van de avond al weg’, zegt GiG-broer Bob. Het drankje was onder meer verkrijgbaar op grote evenementen als A State of Trance, Free Your Mind en Kingsland. Daar komen de rest van het seizoen nog tientallen festivals bij, waaronder Loveland, Pal Mundo en het Amsterdams Winterparadijs, waar honderdduizenden bezoekers komen.
Albert Heijn en Jumbo
GiG heeft volgens dee oprichters alles in zich om niet alleen de festivalhit van dit jaar, maar ook hét drankje van de toekomst te worden. 'Een belangrijke uitdaging is om in de schappen te komen bij grote supermarkten als Albert Heijn en Jumbo. Misschien komt het doordat wij ook een deel van de markt afpakken van grote bestaande partners als Heineken, die door GiG minder bier en Desperados verkopen’, zegt Bob, ‘Sligro durfde het in elk geval wél aan. Met succes, kunnen we stellen. GiG wordt daarnaast verkocht bij supermarkten als Dirk en DekaMarkt en bezorgdiensten Getir, Gorillas en Flink. Bij flitsbezorgers staat het in de top van verkochte producten en we hebben de concurrentie gewonnen van vele hard seltzers, waaronder die van Coca Cola. Je kunt je voorstellen wat er gebeurt als we straks in alle supermarkten liggen.'
De GiG Hard Lemoade is volgens de heren een extra argument voor schapruimte. De hard lemonade is onder andere verkrijgbaar op GiGBezorgd.nl en binnenkort bij Sligro.
(PvWK)
Packshot van de nieuwe GiG hard lemonade
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Mark & Bob
- GiG
- Gorillas
- Dirk en DekaMarkt en bezorgdiensten Getir
- fris
- Ponsen
- GigBezorgd.nl
- Flink
- hard selzer
- Hard Lemonade
- Sligro
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Bol laat Sinterklaas en Kerstman samenwerken in nieuwe...
- [marketeer 235] Barbara van Schuppen - marketeer McArthurGlen...
- Albert Heijn viert komst Sint met nieuwe actie
- Action en Bol uitgeroepen tot 'beste retailers' bij ABN Amro...
- Albert Heijn lanceert vernieuwde exclusieve verzorgingslijn Care
- Hema zet duurzame beauty in de spotlight met nieuwe make-uplijn
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Hema zet duurzame beauty in de... 14-11-2025
- [marketeer 236] Angela Solkesz, Juve... 14-11-2025
- Action breidt Europees netwerk... 14-11-2025
- Albert Heijn viert komst Sint met... 13-11-2025
- Dille & Kamille lanceert... 13-11-2025
- Marketeer Mariëlle Rooswinkel: 'Meer... 13-11-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025




