Bol.com: 'Markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak'

- Food-en-retail
- 21 aug 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - UitgeversMediastrategieLeads
- 21 aug 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
'De markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak. We nodigen merken nu actief uit in onze omgeving', stelt Joris Scheepens, Chief Advertising Officer bij Bol.com.
Hij doet zijn uitspraken in Emerce.
Jongst leden mei 2023 bestempelde de leiding van Ahold Delhaize de Advertising-tak van platform Bol.com formeel als ‘strategische prioriteit’. 'Retailmedia valt uiteen in tekst- of performancegebaseerde reclame aan de ene kant en de meer beeldende, merkbouwende uitingen aan de andere kant. Die eerste vorm is met name bedoeld voor de 52.000 verkooppartners, ondernemers die verkopen op Bol.com', zegt Scheepens. Hoeveel van hen gebruik maken van de reclamefunctie wil hij niet vertellen. Lees hier verder.
Niet te missen: dossier Retailmedia
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia tot naar schatting 175 miljard dollar wereldwijd, een kleine 161 miljard euro. Aanbieders zoals Bol.com, Jumbo, Hema, MediaMarkt en in toenemende mate AS Watson ontwikkelen zich razendsnel en zijn op wereldniveau competitief, signaleren retailmedia-experts. Platforms worden in toenemende mate publishers, met succes wanneer de content voldoende resoneert en relevant is. Hoe pak je dat aan? En wat is er te koop? Alle reden voor MarketingTribune om in het aanstaande print-nummer (MT11/12 '23) te focussen op retailmedia. Abonnees krijgen op 29 augustus aanstaande een dossier van maar liefst 20 pagina's vol analyses, expert-uitspraken en cases over retailmedia op de mat, om goed te kunnen anticiperen en in te springen op deze nieuwe megatrend in marketing. Reserveer het MT-dossier Retailmedia nu hier.
(PvWK, beeld: retailmedium de Speelgoed-app van Bol.com)
Prognose global growth retailmedia (bron: Statista/Ecommert)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- publisher
- Ahold Delhaize
- Joris Scheepens
- AS Watson
- retailmedia
- Jumbo
- trend
- Hema
- MarketingTribune
- MediaMarkt
- dossier
- word abonnee
- Bol.com
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo werpt eerste vruchten af
- [column] Gymshark werd way of life met ijzersterk merkrk
- Wibra groeit stevig door met recordomzet en internationale...
- Sea Water en Flink brengen verkoeling op straat
- Veggies First: van bijgerecht naar craving
- Holie's introduceert de Sugar-Score
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Secret Sales neemt Vroom & Dreesmann... 09-07-2025
- Jumbo viert zomer met Jan Smit en... 08-07-2025
- Shein krijgt 40 miljoen boete voor... 07-07-2025
- Sea Water en Flink brengen... 04-07-2025
- Wibra groeit stevig door met... 04-07-2025
- Nieuwe commerciële strategie Jumbo... 03-07-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Zo speel je deze zomer in op de trends die jouw markt in 2025 domineren
- Los email feedback geautomatiseerd op en verhoog klanttevredenheid met AI
- Level up your marketing strategy with gamification
- Zo start je met reclame: zet in vijf stappen een effectieve campagne op
- Dè CMS gids voor marketeers