Bol.com: 'Markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak'
- Food-en-retail
- 21 aug 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - UitgeversMediastrategieLeads
- 21 aug 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
'De markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak. We nodigen merken nu actief uit in onze omgeving', stelt Joris Scheepens, Chief Advertising Officer bij Bol.com.
Hij doet zijn uitspraken in Emerce.
Jongst leden mei 2023 bestempelde de leiding van Ahold Delhaize de Advertising-tak van platform Bol.com formeel als ‘strategische prioriteit’. 'Retailmedia valt uiteen in tekst- of performancegebaseerde reclame aan de ene kant en de meer beeldende, merkbouwende uitingen aan de andere kant. Die eerste vorm is met name bedoeld voor de 52.000 verkooppartners, ondernemers die verkopen op Bol.com', zegt Scheepens. Hoeveel van hen gebruik maken van de reclamefunctie wil hij niet vertellen. Lees hier verder.
Niet te missen: dossier Retailmedia
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia tot naar schatting 175 miljard dollar wereldwijd, een kleine 161 miljard euro. Aanbieders zoals Bol.com, Jumbo, Hema, MediaMarkt en in toenemende mate AS Watson ontwikkelen zich razendsnel en zijn op wereldniveau competitief, signaleren retailmedia-experts. Platforms worden in toenemende mate publishers, met succes wanneer de content voldoende resoneert en relevant is. Hoe pak je dat aan? En wat is er te koop? Alle reden voor MarketingTribune om in het aanstaande print-nummer (MT11/12 '23) te focussen op retailmedia. Abonnees krijgen op 29 augustus aanstaande een dossier van maar liefst 20 pagina's vol analyses, expert-uitspraken en cases over retailmedia op de mat, om goed te kunnen anticiperen en in te springen op deze nieuwe megatrend in marketing. Reserveer het MT-dossier Retailmedia nu hier.
(PvWK, beeld: retailmedium de Speelgoed-app van Bol.com)
Prognose global growth retailmedia (bron: Statista/Ecommert)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- Jumbo
- retailmedia
- publisher
- word abonnee
- AS Watson
- dossier
- trend
- Ahold Delhaize
- Bol.com
- Joris Scheepens
- Hema
- MarketingTribune
- MediaMarkt
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Nieuwe wintertraditie bij McDonalds: de oliebol
- Dijkhuizen aan marketingroer McDonald's - start nieuwe CMO in...
- Bas Dijkstra (Lazy): 'Ik hou van merken met een...
- CBL: Versterken voedselvoorziening moet prioriteit worden
- [interview] Joyce Bierman (AH): 'Affordable luxury en...
- [column] The most terrible time of the year
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Horecava Trendrapport 2026 schetst... 18-12-2025
- [onderzoek] Kerst 2025: Lidl in... 17-12-2025
- Heineken daagt voice note-cultuur uit17-12-2025
- Dijkhuizen aan marketingroer... 15-12-2025
- [interview] Joyce Bierman (AH):... 15-12-2025
- CBL: Versterken voedselvoorziening... 12-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025




