Bol.com: 'Markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak'
- Food-en-retail
- 21 aug 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - UitgeversMediastrategieLeads
- 21 aug 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
'De markt voor online retailmedia staat voor een grote doorbraak. We nodigen merken nu actief uit in onze omgeving', stelt Joris Scheepens, Chief Advertising Officer bij Bol.com.
Hij doet zijn uitspraken in Emerce.
Jongst leden mei 2023 bestempelde de leiding van Ahold Delhaize de Advertising-tak van platform Bol.com formeel als ‘strategische prioriteit’. 'Retailmedia valt uiteen in tekst- of performancegebaseerde reclame aan de ene kant en de meer beeldende, merkbouwende uitingen aan de andere kant. Die eerste vorm is met name bedoeld voor de 52.000 verkooppartners, ondernemers die verkopen op Bol.com', zegt Scheepens. Hoeveel van hen gebruik maken van de reclamefunctie wil hij niet vertellen. Lees hier verder.
Niet te missen: dossier Retailmedia
In 2028 groeien de bestedingen aan retailmedia tot naar schatting 175 miljard dollar wereldwijd, een kleine 161 miljard euro. Aanbieders zoals Bol.com, Jumbo, Hema, MediaMarkt en in toenemende mate AS Watson ontwikkelen zich razendsnel en zijn op wereldniveau competitief, signaleren retailmedia-experts. Platforms worden in toenemende mate publishers, met succes wanneer de content voldoende resoneert en relevant is. Hoe pak je dat aan? En wat is er te koop? Alle reden voor MarketingTribune om in het aanstaande print-nummer (MT11/12 '23) te focussen op retailmedia. Abonnees krijgen op 29 augustus aanstaande een dossier van maar liefst 20 pagina's vol analyses, expert-uitspraken en cases over retailmedia op de mat, om goed te kunnen anticiperen en in te springen op deze nieuwe megatrend in marketing. Reserveer het MT-dossier Retailmedia nu hier.
(PvWK, beeld: retailmedium de Speelgoed-app van Bol.com)
Prognose global growth retailmedia (bron: Statista/Ecommert)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- dossier
- Joris Scheepens
- publisher
- Ahold Delhaize
- Jumbo
- word abonnee
- Bol.com
- AS Watson
- Hema
- MediaMarkt
- retailmedia
- trend
- MarketingTribune
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Betaalbare diamant centraal in nieuwe Zeeman-campagne
- Albert Heijn kiest Jeroen van Koningsbrugge als nieuwe...
- [marketeer 230] Isabelle Pinckaers - Head of Marketing Podimo
- Horroriconen komen samen op Fanta Halloween verpakkingen
- [column] Zo raakt je duurzaamheidsboodschap wél: menselijkheid...
- Categoriewinnaars 'ABN Amro Retailer of the Year 2025-2026...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Intergamma lanceert... 16-09-2025
- Primeur in Haarlem: eerste... 15-09-2025
- Dirk haakt stevig in op Prinsjesdag... 15-09-2025
- Dumfries helpt tieners leren... 15-09-2025
- Nescafé Dolce Gusto brengt nieuw... 12-09-2025
- Heineken 0 punt 0 bereikt 10K... 11-09-2025
MarketingTribune Events
- 2okt 2025
CustomerFirst Congres
- 2okt 2025
CrossBorder Event
De nieuwste selectie whitepapers
- Ontdek de kracht van merkactivatie
- Boost je omzet met deze top 10 marketing automations
- Boost engagement & retention with proven gamification strategies
- AI Alone won't save CX. Resolution will.
- Een bewust slanker technologielandschap
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- Retail transformeren voor de toekomst: gids voor Unified Commerce
- De basis voor omnichannel succes