Albert Heijn vernieuwt broodassortiment
- Food-en-retail
- 5 okt 2023 @ 10:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - InnovatieFood
- 5 okt 2023 @ 10:30
- Peter van Woensel Kooy
Albert Heijn lanceert vanaf volgende week een gloednieuw gezonder en duurzamer broodassortiment. Er is Nederlands graan gebruikt, het zoutgehalte is verder verlaagd, het aandeel volkorenbroden is gegroeid en meerdere prijzen zijn verlaagd.
Klanten vinden deze nieuwe, lekkere broden vanaf maandag in hun Albert Heijn, elke dag vers gebakken in de winkel.
Meer vezels, minder zout
Het broodassortiment is op een flink aantal onderdelen vernieuwd. Het aandeel volkorenbrood is vergroot, een gezondere keuze ten opzichte van witbrood vanwege de vezels. Alle vloerbroden bij Albert Heijn en drie soorten Liefde & Passie-brood worden vanaf nu ook gemaakt met graan van Nederlandse bodem.
Een andere verbetering in het nieuwe broodassortiment is volgens AH de vermindering van het zoutgehalte. 'Sinds 2018 doet Albert Heijn dit stapsgewijs zodat klanten meegenomen worden om steeds minder zout te eten, waardoor een gezonder leefpatroon ontstaat zonder smaakverlies te ervaren. Voor tien broden wordt het zoutgehalte nu met nog eens 25% verlaagd. Ook aan de verpakking is gewerkt: de broodzakken zijn beter recyclebaar omdat er geen sticker meer op zit.'
Lagere prijs
Zoals altijd bij Albert Heijn speelt betaalbaarheid een belangrijke rol, stelt de retailer, 'zeker voor producten van het eigen merk en in het bijzonder onze Prijsfavorieten die altijd laaggeprijsd zijn.' Nu zijn de meest geliefde broden, de populaire Les Pains-broden, in prijs verlaagd van €2,79 naar €1,99.
Constantijn Ninck Blok, directeur van merchandising & formats bij Albert Heijn: 'Brood is voor veel van onze klanten een vast onderdeel van de dagelijkse maaltijd. Veel mensen ontbijten graag met brood en iedere dag worden er miljoenen lunchboxen mee gevuld. Ik ben trots dat we hiermee weer een stap zetten op onze missie ‘Samen beter eten bereikbaar maken. Voor iedereen.’.
Nieuw desembrood
Bij de bekende Liefde & Passie-broden introduceert Albert Heijn een desemlijn met de naam Uniek Desem. Deze broden zijn dankzij een speciaal rijsproces heerlijk mals met een stevige korst.
Alle vernieuwingen in het broodassortiment van Albert Heijn dragen bij aan een duurzamer en gezonder broodassortiment van de hoogste kwaliteit en met de lekkerste smaak, aldus AH.
(PvWK)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- merchandising & formats
- retail
- food
- nieuw
- Constantijn Ninck Blok
- gezond
- merk
- volkoren
- betaalbaar
- AH
- Brood
- Albert Heijn
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 202] Pauline Barendregt - creatief directeur bij...
- Verse groente en fruit centraal in campagne Aldi
- Verkoop Blokker van de baan
- Campagne voor nieuwe smaken Appelsientje
- Lilian Wanders-de Klerk van Mothr Earth Proof: 'Ik geloof in...
- RMD24 Retailmedia De kunst is de rode draad te blijven zien
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Veloretti breidt netwerk aan... 16-05-2024
- Vrouwen spenderen veel meer aan... 16-05-2024
- Westland Salades maakt eerste TVC in... 15-05-2024
- RMD24 Retailmedia De kunst is de... 13-05-2024
- Verse groente en fruit centraal in... 13-05-2024
- Vakantiegangers zeer tevreden over... 13-05-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing