Hema verkoopt weer pyjama's voor War Child
- Food-en-retail
- 13 nov 2023 @ 11:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - PromotieMarketing
- 13 nov 2023 @ 11:30
- Peter van Woensel Kooy
Hema zet zich al jaren in om geld op te halen voor kinderen in conflictgebieden. Samen met War Child verkopen we een nieuwe 'limited edition' pyjama, die vanaf vandaag beschikbaar is in de winkel.
Een kwart van de opbrengst wordt gedoneerd aan War Child. De organisatie zet zich in voor kinderen die opgroeien in oorlogsgebieden en geeft essentiële psychosociale ondersteuning.
Hema en War Child hopen dat alle pyjama’s worden verkocht, zodat er een mooie som wordt binnengehaald, zo melden ze. De pyjama’s van 2023 zijn, zolang de voorraad strekt, beschikbaar in een scala aan frisse, warme kleuren, met een stijlvol geruit motief. Er is een pyjama voor het hele gezin, inclusief de hond.
'Er zijn helaas te veel kinderen op deze wereld die dagelijks geconfronteerd worden met gruwelijke situaties in oorlogsgebieden. Natuurlijk weten we dat we die oorlogen niet kunnen stoppen. Maar het is voor ons wel belangrijk om deze kinderen te helpen bij het verwerken van hun traumatische ervaringen en het bieden van een nieuwe start. We willen ze de kans geven om weer te dromen en gewoon kind te zijn. Met deze actie willen we een bijdrage leveren aan War Child's missie om deze kinderen een enigszins normaal leven te laten lijden, zodat ze weer kunnen opstaan zoals een kind hoort op te staan: zorgeloos en met zin in een nieuwe dag', zegt Wilma Veldman, CPO bij Hema.
Nog altijd groeien wereldwijd 230 miljoen kinderen op in oorlog. War Child zet zich in om die kinderen te beschermen en helpt hen hoe ze met hun angsten om moeten gaan. Ernst Suur, directeur van War Child Nederland: 'In de afgelopen 20 jaar heb ik veel gezien. Maar het groeiend aantal kinderen dat nu wordt getroffen door oorlogsgeweld is ronduit schrikbarend. Van het Midden-Oosten tot Oekraïne en Soedan. Ik maak me ernstige zorgen. Eén op de vijf kinderen die een oorlog meemaakt, houdt daar last van. Het zorgt voor onzichtbare littekens zoals heftige nachtmerries. Wij kunnen en móeten daar iets aan doen. Het is harder nodig dan ooit.'
De nieuwe pyjama's zijn vanaf vandaag verkrijgbaar in Hema-winkels en online. De actie loopt tot het einde van het jaar.
(PvWK)
Over Hema
'Sinds 1926 streeft Hema naar een beter alledaags leven in een mooiere wereld. De producten en diensten van Hema kenmerken zich door duurzaamheid, goede kwaliteit en een typisch Nederlands ontwerp voor een scherpe prijs. Hema heeft ca. 30.000 eigen producten en diensten, 733 winkels en ruim 17.000 medewerkers (inclusief franchisevestigingen).'
(bron: Hema)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Dille Kamille: groen in plaats van poen
- [column] Hoe kan Black Friday ook minder black?
- Sky: Unilever zet Vegetarische Slager in etalage
- Albert Heijn Nederland behaalt B Corp certificering
- Fabulosa lanceert bijzondere allesreinigers voor Kerstmis
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op Sinterklaas - budget wordt...
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Kerst 2024: Dibbes doet het voor... 10-12-2024
- Ook moederbedrijf Blokker, Mirage... 09-12-2024
- [marketeer 211] Caroline Rigo - CEO... 06-12-2024
- [onderzoek] Kerstman loopt uit op... 05-12-2024
- Lobke Samallo van Intratuin: 'Onze... 05-12-2024
- Hands Off lanceert sharefunding... 04-12-2024