Hands Off presenteert plantaardige Coco Island reep

Hands Off presenteert plantaardige Coco Island reep
  • Food-en-retail
  • 8 feb 2024 @ 08:30
  • Link
  • Peter van Woensel Kooy
    Peter van Woensel Kooy

    senior redacteur, merk-expert
    MarketingTribune
  • FoodIntroductie

Het innovatieve chocolademerk Hands Off lanceert de plantaardige Coco Island reep met kokos en rijstcrispies die je 'in één hap op een tropisch eiland brengt. En je hoeft er niet eens voor te vliegen.'

Escape-reep
'Heb je soms ook zo’n zin om even je dagelijkse to-do’s te vergeten en te doen alsof je op vakantie bent? Even alleen maar positiviteit en geen negatief nieuws om je heen. Je bent niet de enige. Escapisme is een groeiende trend waarbij je de realiteit even vergeet en even lekker ontspant bij de gedachte aan een andere plek. De warme zon op je huid, je voeten in het witte zand, het geluid van de golven, de smaak van een verse kokosnoot…', schrijft Hands Off.

Hands Off speelt in op deze behoefte en neemt je naar eigen zeggen met haar nieuwste reep mee naar Coco Island. 'Een escape-reep dus eigenlijk. Deze plant-based reep met m!lkchocolade, geroosterde kokos en rijstcrispies brengt echt wat nieuws aan de horizon. Dat kunnen we wel gebruiken in deze koude wintermaanden.'

Making you melt, not our planet
Hands Off stelt voor chocolade te strijden waar de aarde niet van smelt. 'Wat veel mensen niet weten, maar wat echt CHOC-ing is, is dat chocolade een van de meest vervuilende voedselproducten op aarde is. Wist je bijvoorbeeld dat 1 kg melkchocolade evenveel CO2 uitstoot als 1 kg varkensvlees?*  En zelfs veel vervuilender is dan kippenvlees? Maar liefst 50% van de CO2 uitstoot van melkchocolade wordt veroorzaakt door de koemelk. Voor Hands Off dé reden om koemelk te vervangen door plantaardige melk en 100% plantaardige chocolade te maken. Hiermee stoten zij ruim 40% minder CO2 uit dan "gewone" melkchocolade in Nederland.'

Deze missie gaat volgens de foodmarketeers van Hands Off verder dan alleen een plantaardige receptuur en focus op duurzaamheid. Zij willen niet alleen een alternatief bieden voor melkchocolade, maar plantaardige chocolade de norm maken. 'Om dat te doen gaat Hands Off de strijd aan met ‘gewone’ chocolade. Alle nieuwe producten worden getest onder meer dan 100 choco-lovers. Altijd moet de chocolade van Hands Off minstens even lekker (zo niet lekkerder) zijn als het koemelk alternatief in de supermarkt. Zo hoef je qua smaak niets in te leveren als je voor een plantaardig alternatief kiest. Om de keuze nog makkelijker te maken, vind je de chocolade ook in het normale chocolade schap én tegen een gewone prijs.'

Geheime ingrediënt: kokosolie
Plantaardige chocolade is volgens HO net zo romig en lekker maken als koemelkchocolade is een uitdaging die Hands Off graag aangaat. 'Er is flink geëxperimenteerd, want gewoon lekker, dat is niet goed genoeg', aldus Kitty Smeeten, die True Chocolate Lover & Founder op haar Hands Off-visitekaartje heeft staan. 'Het geheime ingrediënt was uiteindelijk de biologische kokosolie uit Sri Lanka. Die geeft de reep net dat beetje extra romigheid en subtiele kokossmaak. De geroosterde kokos en knapperige rijstcrispies zorgen voor een lekkere bite en maken de reep helemaal af.  Het resultaat: de Coco Island kreeg tijdens de blinde smakentest de hoogste score ooit!'

Sinds 29 januari verkrijgbaar
Ook zin gekregen in een reis naar Coco Island? De reep is sinds 29 januari 2024 voor €2,79 verkrijgbaar bij Albert Heijn en via www.hands-off.com. Later dit jaar is hij ook bij andere supermarkten verkrijgbaar, belooft het merk.
(PvWK)

*bron: CarbonCloud

 

Peter van Woensel Kooy

Laatste reacties

Nieuwsbrief

  • Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
  • Inschrijven

Word abonnee en ontvang:

  • ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
  • ✔ Korting tot wel €100,- op events

MarketingTribune | Vacatures

Dé plek voor een nieuwe stap in je carrière! Ontvang nieuwe relevante vacatures direct in je inbox:

 

Job Alert

MarketingTribune Events

Partners:

Brand Builders
ChannelUp
Young Perfect

  • MarketingTribune.nl/food-en-retail is het toonaangevende informatieplatform voor en over retail in Nederland. Nieuws, meningen, achtergronden, trends op het gebied van detailhandel en e-commerce? Geen professional in retail kan zonder.
  • MarketingTribune: meer over marketing en merken