Huidverzorgingsmerk The Ordinary start anti-Black Friday-campagne

- Food-en-retail
- 1 nov 2024 @ 15:30
- Link
-
Peter van Woensel Kooy
senior redacteur, merk-expert
MarketingTribune - VerkoopDoelgroepenWinkelen
- 1 nov 2024 @ 15:30
- Peter van Woensel Kooy
Hoeveel Black Friday-aanbiedingen zijn eigenlijk te mooi om waar te zijn? Om consumenten aan te moedigen verstandiger te winkelen - en niet toe te geven aan de blinde kooplust - heeft huidverzorgingsmerk The Ordinary speciaal de 'Slowvember'-campagne bedacht, inspelend op een breder anti-Black Friday-sentiment in de samenleving.
Dille & Kamille en Patagonia waren een der eersten die in Nederland begonnen met een andere kijk op het platte Black Friday gegraai, zoals al opgemerkt door MarketingTribune. Dit jaar is het weer zover op vrijdag 29 november 2024.
De campagne, gecreëerd door het Amsterdamse bureau Soursop, introduceert het duistere fenomeen van de 'cheap creep' die vooral tijdens Black Friday heerst, waarbij de werkelijke waarde van promoties en de feitelijke kwaliteit van producten volgens The Ordinary wordt verdoezeld.
De campagne spoort beautyfans aan om net zo bewust met winkelen om te gaan als met huidverzorging. Vraag je af: 'Is dit een goede deal voor mij en voor de planeet, of is dit een impulsieve aankoop?', adviseert het merk. Ofwel, in de woorden van de campagne: 'is het promo of fomo?'
De opvallende outdoor-actie, die loopt in het Verenigd Koninkrijk, de Verenigde Staten en Canada en via paginagrote advertenties in de New York Times en The Guardian, wil laten zien hoe duistere marketingtactieken en ‘planned obsolescence’ de al maar toenemende wegwerpcultuur, overconsumptie en 'shrinkflation' aanwakkeren - 'iets wat veel voorkomt in de consumentgerichte industrieën.' In Nederland is de uiting te zien via social media en het offline verkooppunt (winkel, red.) 'The Ordinary: Deciem, The Abnormal Beauty Company' in de Amsterdamse Negen Straatjes, Runstraat 10 om precies te zijn.
(PvWK | beeld: Soursop)
-
Peter van Woensel Kooy
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: senior redacteur, merk-expert
- Website:http://nl.linkedin.com/in/petervanwoenselkooy
- Profiel »
- plat
- Dille & Kamille
- koopjesjagen
- webshop
- hebzucht
- Black Friday
- huidverzorging
- retail
- 29 november
- anti-Black Friday
- Patagonia
- vrijdag
- sentiment
- korting
- materie
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
- Fritz-kola en Laser 3.14 vieren eenheid met guerrillacampagne...
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker vertrouwd - Sinds 1977'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- Goeiezaak richt The Culinary Agency... 02-05-2025
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management