Dag kale doos
- Food-en-retail
- 27 apr 2016 @ 10:15
- Link
-
Huib Burggraaf
VerpakkingXpert
Van der Windt Verpakking BV - Packaging designWinkelenMarketing
- 27 apr 2016 @ 10:15
- Huib Burggraaf
Bij online bestellingen is de verpakking doorgaans het laatste contactmoment tussen de klant en een bedrijf. Lever jij je producten af in een kale kartonnen doos, of kies je voor een opvallende cadeaudoos met een mooie bedrukking? De keuze die je maakt is bepalend voor het beeld dat de ontvanger vormt over jouw bedrijf of merk. Hoe laat je als bedrijf een onvergetelijke indruk achter? Ik geef je een paar tips voor een fantastische verzenddoos.
1. Herkenning
Het is belangrijk dat je je merk laadt richting de consument. De juiste verzendverpakking helpt je hierbij. Een ‘standaard’ kartonnen doos kan echt niet meer. Kies voor een opvallende knalkleur of pas veredelingstechnieken toe, zoals embossing en uv lak. Vergeet hierbij niet, dat de afwerking bepalend is, voor het beeld dat je als afzender oproept. Ga je voor chique zwart met goud of voor liefdevol rood?
2. Persoonlijke touch
Bij webshopbestellingen ontbreekt het persoonlijke contactmoment. Hoe zorg je toch voor een persoonlijke touch? Voeg bijvoorbeeld een persoonlijk briefje toe, waarin je de klant veel plezier wenst met zijn aankoop. Of misschien heb je nog een leuke tip of een persoonlijk (bewaar)advies?
3. Humor
Humor werkt uitstekend om mensen te binden aan je bedrijf. Zo legt Coolblue op grappige wijze uit, hoe je de doos moet openen en wat je vooral niet moet doen. Het gebruik van een bijl is bijvoorbeeld uitgesloten. Humor met een knipoog dus.
4. Extra uitpakpret
De verzendverpakking is steeds meer een geschenk op zich en uitpakken wordt steeds leuker. Met een onderscheidende verpakking creëer je een unboxing experience bij de ontvanger. Vergeet hierbij de binnenkant van de verpakking niet, voor nog meer uitpakpret. Van een leuke tekst op de bodem van de verzenddoos tot een luxe vloeipapiertje. Of wat denk je van een lekker luchtje, naar het voorbeeld van Scotch & Soda. Zodra je de verzenddoos opent, word je getrakteerd op een heerlijke geursensatie.
5. Roep op tot social sharing
Een opvallende, onderscheidende verzendverpakking, stimuleert social sharing. Consumenten maken foto’s of zelfs complete uitpakfilmpjes en plaatsen deze online. Wil je zeker weten dat mensen jouw verzenddoos massaal delen? Bedenk dan een leuke actie. Een goed voorbeeld hiervan is de Pakketpret-actie van Coolblue. Consumenten worden uitgedaagd om iets leuks te maken van de verzendoos en maken kans op een waardebon ter waarde van € 100,-. De dozen van Coolblue gaan viraal. |
Huib Burggraaf
VerpakkingXpert
-
Huib Burggraaf
- Werkt bij: Van der Windt Verpakking BV
- Functie: VerpakkingXpert
- Website:http://verpakkingxpert.wordpress.com/
- Profiel »
- unboxing experience
- consument
- Pakketpret
- zoals embossing
- Herkenning
- uitpakpret
- Scotch & Soda
- chique
- webshopbestellingen
- Humor
- geursensatie
- actie.
- social sharing
- verzenddoos
- uv lak
- verzendverpakking
- standaard’
- verzendverpakking
- Persoonlijke touch
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- [marketeer 197] Margot van Hulsteijn - marketing directeur...
- [onderzoek] '4 op de 10 Nederlanders koopt zo veel mogelijk...
- 'Kwart retailers heeft in 2030 geen winkelvoorraad meer '
- Magnum lanceert Euphoria en Chill - ijsdivisie in de verkoop
- Judith Hoogendoorn van Upfield: 'Alles wat je goed wilt doen,...
- Resultaten Action 2023: 'voortdurende groei en ontwikkeling'
Word abonnee en ontvang:
- ✔ 16 keer per jaar MarketingTribune Magazine
- ✔ Korting tot wel €100,- op events
Laatste Nieuws
- Jumbo presenteert bijzondere AI... 29-03-2024
- Boekenweek 2024: stijging verkoop... 29-03-2024
- [marketeer 198] Valerie Vos - The... 29-03-2024
- Welkoop opnieuw winnaar Shopping... 29-03-2024
- Hak bedankt voor choco-moes28-03-2024
- Retailers Plus en Coop in het rood28-03-2024
MarketingTribune Events
- 28mei 2024
Retail Media Day
- 13jun 2024
NIMA Marketing Day
- 17sep 2024
CrossBorder Event
- 3okt 2024
CustomerFirst Congres
- 10okt 2024
Shopping Today
- 12nov 2024
Grand Prix Content Marketing