Het nieuwe klein
- Food-en-retail
- 13 feb 2017 @ 13:34
- Link
-
Edward Stolze
Strateeg
Being There - FoodInnovatieMarketing
- 13 feb 2017 @ 13:34
- Edward Stolze
We hebben de afgelopen jaren veel aandacht voor al die gepassioneerde mensen die van hun levensmiddelenhobby hun werk hebben gemaakt. Sterker nog: hun bedrijf. Ze craften zelf bier, piccalilly of andere met de hand-ingelegde tafelzuren. Ze fabriceren kleinschalig spuitwater, bouillon of worst. Ze bakken hun eigen granola, frituren een 100% natuurlijke aardappelchip of - en dat zijn misschien wel de ergsten - zetten een ambachtelijke ketchup met een grappige merknaam in de markt.
En wij, als nietsvermoedende foodmarketeers, zitten daar met grote ogen naar te kijken. Al jaren. Een krachtige trend! Natuurlijk, biologisch, glutenvrij en ont-zet-tend lekker. Tenminste, het moet wel ontzettend lekker zijn, want het is ook ont-zet-tend duur. Zelfs voor ons, goedbetaalde topmarketingmensen die we zijn.
Een niet te stoppen trend. De enthousiaste makers krijgen steevast een mooi interview in de krant en zo krijg je het gevoel dat iedereen, overal, de hele tijd van die prachtige kleinschalige gezonde producten geniet. Dat zijn ook mooie interviews, waar veel hoop uit spreekt. De betrokkenen kunnen er steevast nog niet van leven, dat niet, maar met de plannen die ze hebben voor de nabije toekomst moet dat wel gaan lukken. En dan, zo hopen ze, kunnen ze ook weer wat minder hard werken, want die tachtig uur per week die nu in het tafelzuur gaan zitten, dat houdt geen mens vol.
Inderdaad. Dit houdt geen mens vol. En daar moeten wij, of liever gezegd, daar moet u, als marketeer van een wat groter foodmerk, iets mee. Want die behoefte aan mooie verhalen, over ambachtelijke, fijne, mooie, met zorg gemaakte, smaakvolle producten, die is er heus wel. Maar de hipsters houden het niet vol. Ze hebben inmiddels een gezin gesticht, dus er moet brood op de plank. En dus moet u die mooie producten gaan maken. Bruinpapierig verpakt, met een persoonlijk verhaal, zonder gekke toevoegingen of andere rommel en vooral heel veel smaak. Maar nu grootschalig. Lekker grootschalig. En helemaal niet duur. En dan ziet de toekomst er weer geweldig uit. Groot is het nieuwe klein!
Edward Stolze
marketingstrateeg Being There
-
Edward Stolze
- Werkt bij: Being There
- Functie: Strateeg
- Website:http://www.there.nl/
- Profiel »
- als nietsvermoedende foodmarketeers
- want het is ook ont-zet-tend duur. Zelfs voor ons
- de hele tijd van die prachtige kleinschalige gezond
- overal
- mooi
- het moet wel ontzettend lekker zijn
- levensmiddelenhobby hun werk hebben gemaakt. Sterker nog: hun bedrijf. Ze craften zelf bier
- ambachtelijk
- bouillon of worst. Ze bakken hun eigen granola
- introductie
- biologisch
- frituren een 100% natuurlijke aardappelchip of - en dat zijn misschien wel de ergsten - zetten een ambachtelijke ketchup met een grappige merknaam in de markt. En wij
- foodmerk
- goedbetaalde topmarketingmensen die we zijn. Een niet te stoppen trend. De enthousiaste makers krijgen steevast een mooi interview in de krant en zo krijg je het gevoel dat iedereen
- zitten daar met grote ogen naar te kijken. Al jaren. Een krachtige trend! Natuurlijk
- hipsters
- glutenvrij en ont-zet-tend lekker. Tenminste
- kleinschalig
- piccalilly of andere met de hand- ingelegde tafelzuren. Ze fabriceren kleinschalig spuitwater
Laatste reacties
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Meest gelezen
- Let It Rib viert spareribs zonder gene
- [column] Minder wijzen meer verbinden: duurzaam merkdenken in...
- Albert Heijn lanceert digitale keukenhulp Steijn
- Albert Heijn introduceert vernieuwd kant-en-klaar assortiment...
- [marketeer 223] Sophia Tienstra - founder LX Matten
- ‘Lipting’ geeft Lipton Ice Tea wereldwijd smoel
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Laatste Nieuws
- DJ ruilt hakken op beat in voor... 01-05-2025
- Hornbach stuurt speelgoedbox vol... 01-05-2025
- Loetje lanceert 'Gewoon lekker... 01-05-2025
- Quest en Ron Blaauw ontwerpen... 28-04-2025
- MediaMarkt lanceert eigen mobiel... 28-04-2025
- Hands Off kiest koe als boegbeeld in... 28-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management