SBS kondigt vierde zender aan, voor vrouwen
- Media
- 14 nov 2013 @ 21:32
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - Televisie
- 14 nov 2013 @ 21:32
- Redactie Media
SBS Broadcasting gaat een vierde tv-zender lanceren. Dat maakt het mediaconcern vanavond bekend tijdens haar winterpresentatie voor zakenrelaties in de Amsterdamse Gashouder. Het gaat om 'een echte vrouwenzender'.
Deze nieuwe (digitale) zender komt als aanvulling op de bestaande drie kanalen SBS6, Net5 en Veronica. Drecteur televisie Remko van Westerloo onthulde het nieuws in een podiuminterview met Beau van Erven Dorens. De naam hield hij angsvallig geheim om een nieuw 'naam-debacle' zoals met Yorin te voorkomen.
Het gaat om een zender die een vrouwelijk profiel heeft en begin volgend jaar wordt gelanceerd, aldus Van Westerloo. SBS Broadcasting liet enkele jaren geleden al doorschemeren met een vierde zender te willen komen. Het bedrijf heeft met Net5 trouwens al een 'echte vrouwenzender' in huis.
Op de winterpresentatie gaf Talpa-topman John de Mol ook een inkijkje in het nieuwe tv-programma Utopia. Dat wordt Big Brother 'in overdrive': vijftien mensen worden 'gedumpt' op een verlaten gebied in Nederland waar zij samen een compleet bestaan moeten opbouwen. Een jaar lang worden er 24 uur per dag opnames gemaakt die allemaal via geavanceerde technologie worden ontsloten op internet. Utopia moet het nieuwe paradepaardje van SBS6 worden.
Andere programma's die in de Gashouder aan adverteerders en mediabureaus werden gepresenteerd, waren onder meer Fashion Planet, Ton van Royen's 'Het is wel je kind' en de reality show met ex-voetballer Andy van der Meyden.
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
- Jong talent en Nederlandstalig valt op in Spotify Wrapped 2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max op in megadeal
- Rapper Krulle lanceert campagne-track voor 113 samen met...
- Omnicom en IPG vormen nieuw mediabolwerk
- DPG Media start geïntegreerde mediatransformatie
- Paramount mengt zich in strijd om Warner Bros Discovery
Laatste Nieuws
- Paramount mengt zich in strijd om... 10-12-2025
- Podimo bereikt 300K betalende leden... 10-12-2025
- Netflix slokt Warner Bros en HBO Max... 05-12-2025
- Jong talent en Nederlandstalig valt... 05-12-2025
- Rapper Krulle lanceert... 03-12-2025
- Omnicom en IPG vormen nieuw... 03-12-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Commerce media: van klikken naar connecties
- From Insights to Impact: AI Strategies for the Modern Contact Centre
- AI SEO: hoe word je gevonden als je klanten ChatGPT gebruiken in plaats van alleen Google?
- Wil je je magazijn slimmer organiseren en klaarstomen voor groei, maar weet je niet waar je moet beginnen?
- The State of AI in Customer Experience 2025

