Project Spoetnik: 'NRC werkt aan financiële titel'
- Media
- 24 apr 2014 @ 09:23
- Link
-
Redactie Media
Redactie
MarketingTribune - OnlineMediaZakelijk
- 24 apr 2014 @ 09:23
- Redactie Media
NRC Handelsblad is bezig met een 'supergeheim project'. Het zou gaan om een online financiële krant die medio mei moet worden gelanceerd. De werktitel is 'Spoetnik'.
Dit bevestigen meerdere goed ingevoerde bronnen aan de financiële nieuwsblog Follow the Money (FTM). Voor het project zijn inmiddels medewerkers aangetrokken. De huidige chef economie Freek Staps is de trekker van het nieuwe project.
FTM verwijst naar het bestaan van het (afgeschermde) subdomein Spoetnik.nrc.nl en diverse proefopzetjes waarin de naam Spoetnik wordt gebruikt. Staps zwijgt tegenover de nieuwsblog over het project.
Hoofdredacteur Peter Vandermeersch weerspreekt tegenover FTM een en ander, maar erkent wel dat er iets in de pijplijn zit: 'Er gaat wat gebeuren in de komende weken en ja, we gaan wat bekend maken. Ik kan je wel vertellen dat het geen financiële krant wordt en hij gaat ook geen Spoetnik heten.'
Update 29-04: NRC komt met zakelijke nieuwssite NRC Q
-
Redactie Media
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redactie
- Website:http://www.marketingtribune.nl/media/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- NRC Vandaag voor derde jaar op rij... 06-11-2025
- Ad Alliance breidt Total... 03-11-2025
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

