Doorgestart Fab Magazine stopt ermee
- Media
- 3 feb 2016 @ 13:18
- Link
-
Jeroen Mirck
Redacteur
MarketingTribune - PrintJournalistiekMedia
- 3 feb 2016 @ 13:18
- Jeroen Mirck
Fab Magazine, tijdschrift voor ondernemende vrouwen, wordt gestaakt. Dit melden uitgever Sandy Wenderhold en hoofdredacteur Ebru Umar. Het onlangs verschenen zevende nummer is tevens het laatste. Op 10 februari gaat de stekker uit de website. De initiatiefnemers kunnen de kosten zonder vaste commerciële partner niet langer dragen. 'Reacties waren unaniem goed, maar te weinig om break-even te draaien.'
'Fab Magazine stopt ermee', laten Umar en Wenderhold weten in een blogpost. 'Niet omdat we er geen zin meer in hebben om het te maken. Nee. Maar heel simpel omdat we er inmiddels zoveel geld doorheen gejaagd hebben, dat het tijd wordt om conclusies te trekken. Een blaadje maken is niet moeilijk, het is zelfs een feest.'
Begin 2014 kocht Ebru Umar de titel Fab weg bij Sanoma. Aanvankelijk werd het een online platform, maar al snel volgde ook een print-editie. 'Team Fab bestond uit razend enthousiaste professionals die zeven nummers lang hun schouders eronder hebben gezet om een leesbaar, inhoudelijk blad te maken voor ondernemende vrouwen', aldus Umar en Wenderhold. 'De reacties die we kregen waren ook unaniem goed; het waren er alleen te weinig om break-even te draaien, laat staan om winst te maken.'
'We hebben één fout gemaakt'
Wenderhold en Umar, die zich naar eigen zeggen nooit zelf een salaris hebben gegeven, vinden dat ze de afgelopen twee jaar één fout hebben gemaakt: 'We zijn er niet in geslaagd om een commerciële partner aan te trekken die van Fab Magazine ook een financieel succes kon maken.'
Wenderhold: 'Het heeft wat geld gekost maar ik heb ongelofelijk veel plezier gehad aan het maken en uitgeven van FAB Magazine.' Umar: 'Sandy en ik hebben precies dát gedaan wat we wilden doen. Een inhoudelijk blad maken dat we zelf wilden lezen.'
Vanaf 10 februari stopt Fab Magazine online met de website, Twitter en Facebook. Het zevende en laatste nummer ligt tot maart in de winkels.
Lees ook:
Ebru Umar en Sandy Wenderhold over Fab: 'Alsjeblieft, mag ik inhoud!?'
-
Jeroen Mirck
- Werkt bij: MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:http://www.jeroenmirck.nl
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- Nieuw retailmedia-format brengt... 31-10-2025
- Pink Ribbon benadrukt de kracht van... 28-10-2025
- Vandaag Inside en Krabbé winnen... 17-10-2025
- Charelle Akihary over de digitale... 16-10-2025
- DPG Media wil ‘nieuwskloof’ dichten14-10-2025
- Mediabedrijven vrezen forse klap... 13-10-2025
MarketingTribune Events
De nieuwste selectie whitepapers
- Waarom de échte strijd nog steeds op de winkelvloer wordt gewonnen
- Klaar voor Black Friday?
- De Future Shopper 2025 report: de belangrijkste shoppertrends die jij moet weten
- Van 'one sizes fits all' naar hyperpersonalisatie in e-mail
- Ben jij klaar voor Wero? De nieuwe Europese betaalmethode komt eraan
- The State of AI in Customer Experience 2025

